site logo
  • PRosta
    komunikacja
  • meandry
    marketingu
  • reklamówka
    pomysłów
  • medialne
    rozmaitości

  • o nas

  • współpraca

  • kontakt
Homepage > meandry marketingu > “Moje przygody z marketingiem” Philipa Kotlera
11.09.2019  |  Dodane przez Katarzyna Krupicka w meandry marketingu

“Moje przygody z marketingiem” Philipa Kotlera

Kotler_3d

Jeśli ktoś zastanawia się, jaką książkę o marketingu warto przeczytać, aby zrozumieć jego świat, a przy okazji poznać pokrótce życie jednego z najwybitniejszych twórców tej dziedziny, to książka “Moje przygody z marketingiem” spełnia wszystkie te kryteria. Kotler porusza w niej tematy ekonomiczno-gospodarcze, dotyczące marketingu szeroko stosowanego w różnych organizacjach, a także opowiada o swoich życiowych doświadczeniach. 

Publikacja Philipa Kotlera, którego uważa się za jednego z ojców nowoczesnego marketingu, w formie bardzo krótkich felietonów sprawia, że czytelnik łatwo i szybko pochłonie wiedzę w niej zawartą. Autor opisuje wiele interesujących tematów z punktu widzenia marketingu. Zaczyna od swojego życia, edukacji i ciekawych doświadczeń życiowych, które wpłynęły na to, że znalazł się w tym, a nie innym miejscu, by następnie omówić szerzej zagadnienia, które dotyczą marketingu.

“Może niektórzy czytelnicy sądzą, że ekonomia i marketing to dwie różne dyscypliny, ale to nieprawda” (s. 37) pisze na łamach swojej publikacji Kotler, tłumacząc, że te dwie nauki ściśle do siebie przylegają i mają ogromne znaczenie dla efektów ich działań. Daje również przykłady na to, że twierdzenie, które zostało przytoczone, sprawdza się w praktyce. Nawiązuje niekiedy do zagadnień gospodarczych, które także mają niebagatelny wpływ na rozwój ekonomii.

Wspomina również, że marketing opiera się na perswazji, która znana jest od czasów starożytnej Grecji, gdyż już w tamtych czasach oratorzy przekonywali innych do swoich racji. Krótko przypomina, jak to wszystko się zaczęło oraz kiedy słowo “marketing” pojawiło się po raz pierwszy.

Autor porusza również wątek początków marketingu w dużych firmach. Tłumaczy, w jaki sposób powstawały działy marketingu, które początkowo były niezależną komórką, a nie działającą przy sekcji sprzedaży. Skupia się także na objaśnieniu, na czym polegają podstawowe zasady marketingu, a także omawia rozszerzoną koncepcję marketingu.

“Marketing nie polega na rozdawaniu kuponów, zamieszczaniu reklam w różnych mediach i przeprowadzaniu kampanii promocyjnych. Jego skuteczność wynika z opracowania rozsądnego planu marketingowego przy wykorzystaniu modelu 4P – produkt, cena, dystrybucja, promocja – a następnie z umiejętności jego wdrożenia i kontroli wykonania” (s. 94) to bardzo ważna informacja, jaką można znaleźć w książce Kotlera.

Ponadto z publikacji “Moje przygody z marketingiem” można dowiedzieć się o marketingu politycznym oraz społecznym, o tym, jakie są złe i dobre strony marketingu, w jaki sposób zarządzać organizacjami non-profit, oraz o wielu innych, nie mniej ciekawych zagadnieniach. Wielowątkowość tej książki, ale także jej spójność sprawia, że czyta się ją lekko, a przy okazji można poznać ciekawostki o świecie, z zupełnie innej perspektywy.

Philip Kotler, „Moje przygody z marketingiem„, Wydawnictwo MT Biznes, 2017.

Kotler literatura branżowa marketing recenzja

Dodano przez Katarzyna Krupicka

Poprzedni wpisPolska rośnie w siłę na światowym rynku gier. Przyszłością branży będzie e-sport i rozszerzona rzeczywistość!
Trwają prace nad briefiem marketerów dotyczącym nowego badania mediów

Podobne wpisy:

  • jakob-owens-mQxttWjHFjA-unsplash
    Top trendy 2023 w reklamie wideo
  • computer-gb59977d75_1280
    Zacięta (i kosztowna) walka o subskrybentów

Komentarze: brak

Dołącz do dyskusji: zostaw komentarz. Kasuj komentarz

(will not be shared)

Najnowsze

  • Nowa, superważna kampania od marki Dove. Detox feedu ma pomóc nastolatkom w świadomym korzystaniu z mediów społecznościowych
  • TikTok stawia na naukę!
  • Dlaczego warto korzystać z platformy masowej wysyłki SMS?

Newsletter

Medialna Perspektywa

Zobacz także:

Tagi

akcja społeczna badanie biznes Crash Mondays CSR e-commerce ekologia Facebook Google handel influencer marketing influencerzy Instagram kampania kampania edukacyjna kampania reklamowa kampania społeczna komunikacja konferencja konkurs koronawirus kryzys wizerunkowy LinkedIn marketing media Meta monitoring mediów nowość online Public Relations raport reklama sklep internetowy social media spot reklamowy sprzedaż sztuczna inteligencja TikTok trendy Twitter współpraca wydarzenie YouTube zakupy święta

O nas

Medialna Perspektywa to portal poświęcony Public Relations, komunikacji w mediach, marketingowi
i mediom społecznościowym oraz reklamie.

Mapa strony

  • Strona główna
  • O nas
  • Kontakt
  • Współpraca
  • Regulamin strony
  • Blog
  • Newsletter

Tematy

  • meandry marketingu
  • medialne rozmaitości
  • PRosta komunikacja
  • reklamówka pomysłów
  • Uncategorized

Newsletter

Projekt i wykonanie Fabrykawww.com 2018 | Projekt logo: Karolina Romanow