site logo
  • PRosta
    komunikacja
  • meandry
    marketingu
  • reklamówka
    pomysłów
  • medialne
    rozmaitości

  • o nas

  • współpraca

  • kontakt
Homepage > PRosta komunikacja > Monitoring mediów dla samorządów cz. 2
3.04.2019  |  Dodane przez Redakcja w PRosta komunikacja

Monitoring mediów dla samorządów cz. 2

analysis-analytics-charts-669610
Zarządzanie ryzykiem

Monitoring mediów możemy używać również w procesie zarządzania ryzykiem. Takie działania analityczne z pewnością ułatwią departamentom samorządowym tworzenie strategii dotyczących potencjalnych zagrożeń. Wnioski z tych badań mogą pomóc np. w wyborze określonych dostawców. Gromadząc i analizując treść, zasięg, ekwiwalent reklamowy oraz wydźwięk publikacji, można ustalić, czy sprzedawca usług jest kimś, z kim warto kooperować, czy też współpraca z nim, może okazać się nieopłacalna w przyszłości.

Analityk odpowiedzialny za proces monitoringu podsumuje wszystkie dane dotyczące określonego kontrahenta i przedstawi raport zbiorczy za wybrany okres. Uzyskane w nim informacje są niezwykle ważne dla organów rządowych, ponieważ pozwalają zminimalizować ryzyko związane z wyborem i zatrudnieniem nowych wykonawców i dostawców usług. Analiza zasięgu publikacji w połączeniu z innymi wskaźnikami medialnymi może również pomóc zidentyfikować rodzaj zagrożenia. Wygenerowane dane znacznie wpływają na proces skalowania potencjalnego ryzyka na podstawie tego, jak prawdopodobne jest, aby stał się rzeczywiście naszym problemem.

Powiadomienia o najnowszych publikacjach

Najważniejsi urzędnicy terytorialni, tacy jak prezydent, burmistrz lub starosta muszą często podróżować i odpowiadać na wiele pytań w ciągu dnia. Uroczyste otwarcia i przecięcia wstęgi, spotkania z obywatelami, wydawanie oświadczeń prasowych, odwiedzanie miast partnerskich, zatwierdzanie konkretnych projektów czy monitoring realizacji kolejnych etapów ważnych inwestycji… Są to obowiązki, które muszą zostać wykonane, a będąc stale w ruchu, trudno jest zapanować nad wszystkimi aktywnościami naraz. Prezydent i jego zespół powinni być gotowi do natychmiastowego reagowania na gorące tematy, niezależnie od tego, czy są w biurze, czy w terenie. Najświeższe wzmianki są łatwe do sprawdzenia na smartfonie. Nie trzeba wymieniać połączeń ani e-maili na linii między specjalistami odpowiedzialnymi za public relations a urzędnikiem. Każda osoba w zespole może uzyskać ważne z jej punktu widzenia informacje na pocztę e-mail, kiedy tylko zechce i w czasie rzeczywistym – raz dziennie, raz w tygodniu lub zupełnie niestandardowo.

Takie powiadomienia również oferują narzędzia do monitoringu mediów. Dzięki nim możemy być zawsze na bieżąco z każdym interesującym tematem. Wystarczy jedno kliknięcie telefonu lub w laptopie. Możemy wykorzystać te informacje do planowania działań, takich, jak publikowanie oświadczeń PR lub organizowanie wywiadów na stronach internetowych, które zdobywają największy zasięg wśród czytelników. Urzędnik państwowy musi być jak najszybciej poinformowany o określonych zdarzeniach, aby mógł zaplanować działania na najbliższą przyszłość. Monitorowanie tematu przez następne kilka dni, pozwoli dowiedzieć się, jaki wpływ osiągnęliśmy dzięki podjętym działaniom. Są to absolutnie niezbędne narzędzia w procesie prowadzenia odpowiedzialnej polityki regionalnej. Pomogą one rozpoznać kwestie ważne dla mieszkańców, aktywnie pracować nad rozwiązaniami kryzysów komunikacyjnych i budować pozytywną reputację samorządów w społeczności.

Skuteczność kampanii

Monitorowanie i analiza mediów mogą być używane do pomiaru wpływu i postrzegania komunikatu oraz oceny skuteczności planów komunikacji i przeprowadzonych kampanii. Organy samorządowe mogą wykorzystywać zebrane informacje do ulepszania programów finansowanych ze środków publicznych, analizując zarówno pozytywny, jak i negatywny odbiór opinii publicznej. Uzyskane wyniki mogą stanowić podstawę dla ważnych zmian w infrastrukturze i polityce regionalnej.

Fundusze europejskie dla samorządów

W wielu obszarach samorządy mogą pozyskać dofinansowanie z Funduszy Europejskich. Jednostki samorządu terytorialnego zdobywają fundusze unijne na projekty związane z:

  • gospodarką odpadami,
  • gospodarką wodno-ściekową,
  • infrastrukturą transportową,
  • rekultywacją terenów,
  • tworzeniem zielonej infrastruktury czy korytarzy ekologicznych,
  • wspieraniem oszczędzania energii,
  • termomodernizacją budynków,
  • budową i remontami: szkół i przedszkoli, szpitali, domów pomocy społecznej,
  • przeciwdziałaniem bezrobocia,
  • ochroną dziedzictwa kulturowego,
  • renowacją zabytków.

Liczba inwestycji samorządowych wykonanych przy pomocy takich funduszy rośnie z roku na rok. Jednak wszyscy wiemy, że konkurencja jest duża. Nie każdy zgłoszony projekt uzyskuje dofinansowanie. I tu z pomocą przychodzi monitoring mediów. Warto poznać szczegóły wygrywających projektów, a także otrzymywać powiadomienia, kto i gdzie otrzymał fundusze. Należy też być na bieżąco z ogłaszanymi programami pomocowymi. Tylko w ten sposób samorządy są w stanie zmaksymalizować szanse na zdobycie konkretnych kwot na inwestycje lokalne.

Pierwsza część artykułu dostępna tutaj.

 

Autor tekstu: Mateusz Pałka, Media Analyst w Newspoint.

budowanie relacji monitoring mediów monitorowanie internetu samorządy zarządzanie ryzykiem

Dodano przez Redakcja

Poprzedni wpisJak zdobyć serca użytkowników i konwersje: przewodnik po reklamach na Instagramie
Użytkownicy zdecydowali w internetowej kampanii – Jalapeño Burger wraca do McDonald’s

Podobne wpisy:

  • malte-helmhold-9-0utWO7YYk-unsplash
    Wyszukiwarka influencerów w Panelu Newspoint
  • clay-banks-Ox6SW103KtM-unsplash
    Relacja konsumenta z marką – czym jest i jak ją budować?

Komentarze: brak

Dołącz do dyskusji: zostaw komentarz. Kasuj komentarz

(will not be shared)

Najnowsze

  • DV Campaign Automator usprawni proces trafikowania kampanii w Google Campaign Manager 360
  • Kampania dla NewBalance w modelu TikTok Friendly Video Production
  • PUMA i Palomo Spain łączą siły, prezentując swobodne ujęcie kultury surfingu w stylu retro

Newsletter

Medialna Perspektywa

Zobacz także:

Tagi

akcja społeczna badanie biznes Crash Mondays CSR e-commerce ekologia Facebook Google handel influencer marketing influencerzy Instagram kampania kampania edukacyjna kampania reklamowa kampania społeczna komunikacja konferencja konkurs koronawirus kryzys wizerunkowy LinkedIn marketing media Meta monitoring mediów nowość online Public Relations raport reklama sklep internetowy social media spot reklamowy sprzedaż sztuczna inteligencja TikTok trendy Twitter współpraca wydarzenie YouTube zakupy święta

O nas

Medialna Perspektywa to portal poświęcony Public Relations, komunikacji w mediach, marketingowi
i mediom społecznościowym oraz reklamie.

Mapa strony

  • Strona główna
  • O nas
  • Kontakt
  • Współpraca
  • Regulamin strony
  • Blog
  • Newsletter

Tematy

  • meandry marketingu
  • medialne rozmaitości
  • PRosta komunikacja
  • reklamówka pomysłów
  • Uncategorized

Newsletter

Projekt i wykonanie Fabrykawww.com 2018 | Projekt logo: Karolina Romanow