site logo
  • PRosta
    komunikacja
  • meandry
    marketingu
  • reklamówka
    pomysłów
  • medialne
    rozmaitości

  • o nas

  • współpraca

  • kontakt
Homepage > medialne rozmaitości > Monitoring Newspoint odnotowuje wzrost liczby tworzonych podcastów
24.04.2020  |  Dodane przez Redakcja w medialne rozmaitości

Monitoring Newspoint odnotowuje wzrost liczby tworzonych podcastów

juja-han-uT55XxQLQGU-unsplash

W dobie koronawirusa raptownie rośnie liczba tworzonych podcastów. Dane od monitoringu wskazują na miesięczny przyrost dostępnych podcastów w Polsce rzędu 20%. Newspoint indeksuje najpopularniejsze i najbardziej wartościowe podcasty.

Podcasty to audiowizualna nowoczesna forma wypowiedzi. Powstały jako alternatywa do blogowania i pisania tekstów na platformach społecznościowych. To audycje, których można słuchać w dowolnym momencie i miejscu. Do słuchania podcastów nie potrzeba specjalnego odtwarzacza muzycznego – wystarczy komputer czy smartfon obsługujący cyfrowe pliki dźwiękowe (np. w formacie MP3) lub pliki wideo (w przypadku podcastów wideo) oraz oprogramowanie pobierające i katalogujące transmisje na podstawie informacji zawartych w publikowanych razem z podcastami plikach RSS. 

Podcasty rok do roku zyskują ponad 10% odbiorców. Prognozy ekspertów wskazują, że poziom korzystania z podcastów będzie rosnąć. W 2022 roku liczba aktywnych odbiorców może osiągnąć 1,5 mld. Badania Publicis Groupe z sierpnia 2019 roku pokazały, że ponad 1/4 polskich internautów oglądała lub słuchała podcastów przynajmniej raz. Niemal każdy, kto ich słucha, robi to przynajmniej raz w miesiącu. Czynniki wpływające na popularność podcastów to rozwój szybkiego internetu i rosnący udział pracy zdalnej. Dane Newspoint wskazują na miesięczny (w dobie koronawirusa) przyrost dostępnych podcastów w Polsce rzędu 20%.

Newspoint indeksuje najpopularniejsze i najbardziej wartościowe podcasty; miliony danych z najważniejszych platform do streamingu podcastów, głównie Spotify i iTunes. Następne platformy będą uruchamiane sukcesywnie. 

Newspoint monitoruje zarówno podcasty jak i odcinki tych podcastów. Technologia Newspoint umożliwia indeksowanie opisów danego odcinka i danego podcastu oraz linków do podcastu. W panelu monitoringu mediów Newspoint można także odsłuchać dany odcinek w całości lub jego 30-sekundowy wycinek. Użytkownik ma możliwość wyszukiwania po tytułach i opisach dodanych przez autorów. 

Wśród najbardziej produktywnych twórców (źródeł) podcastów w tym roku, według danych Newspoint znalazły się:

  • RMF FM,
  • BBC World Service,
  • Weszlo.fm,
  • Onet,
  • iHeart Radio,
  • The Economist,
  • Kem Po,
  • Halo.Radio,
  • The Athletic,
  • Polskie Radio S.A.,
  • Napisy Końcowe,
  • TED,
  • The New York Times,
  • Rzeczpospolita,
  • ESPN,
  • Gazeta Wyborcza,
  • Gimlet,
  • Techno Music,
  • WhatCulture.com,
  • Fox Sports Radio.

Podcasty poruszają bardzo różnorodną tematykę: edukacji, programów popularnonaukowych, biznes, rozwój osobisty, naukę języków obcych, inwestycje, finanse, marketing, lifestyle i motoryzację. Twórcy podcastów często za­pra­sza­ją do swo­ich utworów ekspertów, którzy dokładnie wyjaśniają specyfikę tematów w danej dziedzinie. Wspominają też o markach i funkcjonalnościach produktów. Warto śledzić te konteksty, aby być na bieżąco z opiniami o nas, konkurencji i branży. 

Źródło zdjęcia głównego: Juja Han/Unsplash

monitoring mediów podcast

Dodano przez Redakcja

Poprzedni wpisDziennikarze sportowi reklamują markę Crunchips
#shopsharing – BLIK w nowej kampanii zrealizowanej całkowicie zdalnie

Podobne wpisy:

  • austin-distel-VCFxt2yT1eQ-unsplash
    Dlaczego i jak słuchamy podcastów? Kolejne informacje z raportu Tandem Media „Słuchacz podcastów w Polsce 2021”
  • convertkit-waxDxYM2XI4-unsplash
    Podcasty umacniają swoją pozycję w Polsce – raz w tygodniu słucha ich już co piąty internauta!

Komentarze: brak

Dołącz do dyskusji: zostaw komentarz. Kasuj komentarz

(will not be shared)

Najnowsze

  • DV Campaign Automator usprawni proces trafikowania kampanii w Google Campaign Manager 360
  • Kampania dla NewBalance w modelu TikTok Friendly Video Production
  • PUMA i Palomo Spain łączą siły, prezentując swobodne ujęcie kultury surfingu w stylu retro

Newsletter

Medialna Perspektywa

Zobacz także:

Tagi

akcja społeczna badanie biznes Crash Mondays CSR e-commerce ekologia Facebook Google handel influencer marketing influencerzy Instagram kampania kampania edukacyjna kampania reklamowa kampania społeczna komunikacja konferencja konkurs koronawirus kryzys wizerunkowy LinkedIn marketing media Meta monitoring mediów nowość online Public Relations raport reklama sklep internetowy social media spot reklamowy sprzedaż sztuczna inteligencja TikTok trendy Twitter współpraca wydarzenie YouTube zakupy święta

O nas

Medialna Perspektywa to portal poświęcony Public Relations, komunikacji w mediach, marketingowi
i mediom społecznościowym oraz reklamie.

Mapa strony

  • Strona główna
  • O nas
  • Kontakt
  • Współpraca
  • Regulamin strony
  • Blog
  • Newsletter

Tematy

  • meandry marketingu
  • medialne rozmaitości
  • PRosta komunikacja
  • reklamówka pomysłów
  • Uncategorized

Newsletter

Projekt i wykonanie Fabrykawww.com 2018 | Projekt logo: Karolina Romanow