site logo
  • PRosta
    komunikacja
  • meandry
    marketingu
  • reklamówka
    pomysłów
  • medialne
    rozmaitości

  • o nas

  • współpraca

  • kontakt
Homepage > medialne rozmaitości > Muzeum Narodowe w Krakowie bez nowego logo, za to z dużą dawką emocji
25.09.2019  |  Dodane przez Redakcja w medialne rozmaitości

Muzeum Narodowe w Krakowie bez nowego logo, za to z dużą dawką emocji

igor-miske-oLhTLD-RBsc-unsplash

Wiosną tego roku Muzeum Narodowe w Krakowie ogłosiło konkurs na aranżację nowej identyfikacji wizualnej. Obecnie zamiast grafiki powstało zamieszanie, galeria wycofała się z konkursu, a dwójce projektantów zasugerowano plagiat.

Logo na urodziny

Instytucja w ramach obchodów 140. rocznicy powstania zdecydowała się na zmianę znaków wizualnych. Ich odświeżenie i ujednolicenie miało na celu zwiększenie rozpoznawalności muzeum i wzmocnienie jego przekazu. Konkurs został ogłoszony w kwietniu, a 5 lipca wyłoniono dwoje laureatów: Ewelinę Cis i Konrada Maciejewicza. Termin ukończenia zlecenia został wyznaczony na 16 października, a koszt pracy wyceniono na 35 tys. zł.

Posądzenie o plagiat

Jak powiedział Maciejewski krakowskiej Gazecie Wyborczej, organizatorzy od początku nie udzielili kompletnych danych dotyczących projektu. Z czasem termin oddania pracy został zmieniony na 20 września, w związku ze zbliżającymi się obchodami rocznicowymi, podczas których miała nastąpić prezentacja nowe identyfikacji wizualnej. 

W drodze porozumienia wypracowano oddanie najważniejszych elementów we wcześniejszym terminie, a pozostałe po uroczystościach. W sierpniu twórcy wysłali do muzeum propozycje projektu. Po długim czasie oczekiwania otrzymał odpowiedź z zarzutami o wprowadzenie jury w błąd oraz inspirację istniejącym już logo. Muzealnicy zasugerowali, że podobnym znakiem posługuje się Teatr im. Juliusza Słowackiego do promocji koncertów Something Music Break. 

źródło: krakow.wyborcza.pl

Młodzi projektanci bronią swojej koncepcji, wykazując ogrom pracy, która została wykonana i zarzucają muzeum brak komunikacji oraz postawę niegodną państwowej instytucji kulturalnej.

Na straży dobrego wizerunku instytucji

Rzecznik prasowa muzeum, Dagmara Marcinek, informuje, że ostatecznie umowa ze studiem nie została zawarta, a konkurs uznano za nierozstrzygnięty. Oznajmiła również, że projektanci nie wywiązali się z podstawowego kryterium regulaminu, czyli unikatowości i skutecznego odróżnienia znaku od innych instytucji kultury. 

Ze względu na dobro placówki postanowiono skonsultować zaistniałą sytuację z prawnikiem. Obecnie prace nad zmianą logo zostały wstrzymane, a organizatorzy nie zamierzają wznawiać konkursu.

Muzeum Narodowe w Krakowie – zostało utworzone przez Radę Miasta Krakowa uchwałą z 7 października 1897 r. Posiada bogate zasoby dzieł sztuki polskiej, europejskiej i pozaeuropejskiej. Projektowane logo byłoby siódmym graficznym znakiem wizualnym tej instytucji.

Autor tekstu: Patrycja Jaksim

identyfikacja wizualna konkurs Kraków logo Muzeum Narodowe plagiat

Dodano przez Redakcja

Poprzedni wpisDruga odsłona kampanii „Co tam słychać w Radiu ZET?”
LMC promuje zatrudnienie blisko domu w nowej kampanii medialnej

Podobne wpisy:

  • image_processing20230207-2240663-kjucyw
    CRASH Mondays № 69: Freelance w marketingu [KRK]
  • image_processing20221207-1321293-1ebfb6t
    CRASH Poniedziałki № 67: Customer Journey [KRK]

Komentarze: brak

Dołącz do dyskusji: zostaw komentarz. Kasuj komentarz

(will not be shared)

Najnowsze

  • DV Campaign Automator usprawni proces trafikowania kampanii w Google Campaign Manager 360
  • Kampania dla NewBalance w modelu TikTok Friendly Video Production
  • PUMA i Palomo Spain łączą siły, prezentując swobodne ujęcie kultury surfingu w stylu retro

Newsletter

Medialna Perspektywa

Zobacz także:

Tagi

akcja społeczna badanie biznes Crash Mondays CSR e-commerce ekologia Facebook Google handel influencer marketing influencerzy Instagram kampania kampania edukacyjna kampania reklamowa kampania społeczna komunikacja konferencja konkurs koronawirus kryzys wizerunkowy LinkedIn marketing media Meta monitoring mediów nowość online Public Relations raport reklama sklep internetowy social media spot reklamowy sprzedaż sztuczna inteligencja TikTok trendy Twitter współpraca wydarzenie YouTube zakupy święta

O nas

Medialna Perspektywa to portal poświęcony Public Relations, komunikacji w mediach, marketingowi
i mediom społecznościowym oraz reklamie.

Mapa strony

  • Strona główna
  • O nas
  • Kontakt
  • Współpraca
  • Regulamin strony
  • Blog
  • Newsletter

Tematy

  • meandry marketingu
  • medialne rozmaitości
  • PRosta komunikacja
  • reklamówka pomysłów
  • Uncategorized

Newsletter

Projekt i wykonanie Fabrykawww.com 2018 | Projekt logo: Karolina Romanow