site logo
  • PRosta
    komunikacja
  • meandry
    marketingu
  • reklamówka
    pomysłów
  • medialne
    rozmaitości

  • o nas

  • współpraca

  • kontakt
Homepage > reklamówka pomysłów > Na ratunek przedsiębiorcom społecznym – kampania „Właśnie po to” w dobie koronawirusa
3.05.2020  |  Dodane przez Redakcja w reklamówka pomysłów

Na ratunek przedsiębiorcom społecznym – kampania „Właśnie po to” w dobie koronawirusa

fot kampania Wlasnie po to_mail

W czasie, gdy koronawirus jest zagrożeniem dla zdrowia i życia oraz sieje spustoszenie w gospodarce, trwa kampania społeczna „Właśnie po to”.  Jej celem jest wskazanie przedsiębiorców społecznych, którzy oprócz prowadzenia biznesu rozwiązują realne problemy społeczne m.in. zatrudniają osoby z niepełnosprawnościami, w wieku przedemerytalnym, migrantów czy znajdują ekologiczne warianty produktów i usług. W dobie kryzysu spowodowanego epidemią ich sytuacja zdaje się być szczególnie trudna – zagrożone są miejsca pracy osób, które będą miały ogromny problem ze znalezieniem zatrudnienia gdzie indziej.

Kampania społeczna „Właśnie po to” rozpoczęła się w marcu na kilka dni przed wprowadzeniem ograniczeń związanych z poruszaniem się obywateli po ulicach oraz zamykaniem na czas kwarantanny wielu działalności gospodarczych – prywatnych żłobków i szkół, restauracji, kawiarni, klubów czy niektórych punktów usługowych. Pierwotnym celem kampanii było promowanie idei przedsiębiorczości społecznej. Z uwagi na zaistniałą sytuację organizatorzy „Właśnie po to” zdecydowali jednak, że znacznie ważniejsze jest informowanie o kryzysie gospodarczym we wspomnianym sektorze oraz namawianie do świadomych i odpowiedzialnych wyborów konsumenckich. Dzięki nim wiele potrzebujących osób nie utraci pracy, a często także jedynego sensu życia.

W Polsce istnieje kilka tysięcy przedsiębiorstw społecznych, które rozwiązują problemy społeczne za pomocą metod biznesowych. Z powodu koronawirusa i zamrożenia gospodarki każdego dnia tracą lub już utraciły płynność finansową. Analizy przeprowadzone przez ekspertów z Ośrodków Wsparcia Ekonomii Społecznej wskazują, że wraz z czasowym zamknięciem biznesów społecznych przychody od połowy marca spadły o średnio 75%, a często nawet o 100%. Straty mogą więc sięgać setek tysięcy złotych. W przypadku przedsiębiorstw społecznych trwa jednak walka nie tylko o płynność finansową, ale także realizację ważnych, społecznych celów. My jako społeczeństwo możemy wesprzeć ich misję i pomóc w utrzymaniu miejsc pracy stworzonych specjalnie dla tysięcy osób zagrożonych wykluczeniem społecznym.

– Dokonując zakupów w przedsiębiorstwach społecznych, szczególnie teraz w czasie epidemii, realnie możemy przyczynić się do tego, by biznes zmieniał świat na lepsze, wspierając np. tych, którzy długo byli bezrobotni lub tych, którzy z powodu swej niepełnosprawności nie odnaleźli się na rynku pracy. Pamiętajmy, że stan zagrożenia wykluczeniem może dotyczyć każdego z nas. Bardzo łatwo stać się niewidzialnym dla rynku pracy. Wystarczy doświadczyć kryzysu psychicznego czy przewlekłej choroby, aby oddalić się od środowiska. Sposobem na eliminację tych negatywnych zjawisk jest właśnie przedsiębiorczość społeczna – przekonuje Daniel Prędkopowicz z Fundacji Fundusz Współpracy, która jest współorganizatorem kampanii.

Rolę ambasadora kampanii „Właśnie po to” przyjął znany z działalności społecznej aktor i reżyser Artur Barciś. Jak twierdzi, ludzie są wrażliwi społecznie i chętnie pomagają, tylko raz za razem trzeba im pokazywać, gdzie są potrzeby.

– Jeśli my nie będziemy promować, podpowiadać ludziom, społeczeństwu, że problemy, o których mówi kampania „Właśnie po to” istnieją, i że można je rozwiązać, a przynajmniej pomóc w ich rozwiązaniu, to będzie nam coraz trudniej w Polsce i na świecie. Dlatego kampanie takie jak ta, są bardzo potrzebne i ogromnie ważne – tak aktor tłumaczy swój udział w kampanii społecznej.

W ramach kampanii powstała strona internetowa – wlasniepoto.biz.pl. Opisano na niej ideę „Właśnie po to”, przedstawiono fakty i liczby. Można na niej znaleźć także organizacje, które zajmują się popularyzacją idei przedsiębiorczości społecznej i wdrożeniem jej w życie w Polsce. Wszelkie aktualności i ciekawostki związane z „Właśnie po to” oraz samą ideą gospodarczą prezentowane są w social mediach pod hashtagiem #WlasniePoTo.

Inspiratorami kampanii społecznej są Stowarzyszenie BORIS, Fundacja Fundusz Współpracy, Fundacja Inicjatyw Społeczno-Ekonomicznych, Fundacja Rozwoju Społeczeństwa Obywatelskiego, Stowarzyszenie Ośrodek Kultury i Aktywności Lokalnej w Krzesku, Stowarzyszenie Europa i My oraz Mazowieckie Centrum Polityki Społecznej. Kampania jest współfinansowana przez Samorząd Województwa Mazowieckiego.

Koncepcja, strategia i kreacja zostały przygotowane przez agencję PROPSY PR, a spot zrealizowany przez studio R5 films.

Źródło zdjęcia głównego: materiały prasowe

CSR kampania społeczna koronawirus

Dodano przez Redakcja

Poprzedni wpisGrupa Polsat kupuje Interię!
Marka Królewskie stworzyła podcasty o dzielnicach Warszawy

Podobne wpisy:

  • guillaume-de-germain-6Xw9wMJyHus-unsplash
    Reklama z głową. Jak przygotować ekologiczną przesyłkę marketingową?
  • clark-tibbs-oqStl2L5oxI-unsplash
    Nie tylko biznes, ale też odpowiedzialność społeczna – wpływ działań CSR na wizerunek firmy

Komentarze: brak

Dołącz do dyskusji: zostaw komentarz. Kasuj komentarz

(will not be shared)

Najnowsze

  • Kampania dla NewBalance w modelu TikTok Friendly Video Production
  • PUMA i Palomo Spain łączą siły, prezentując swobodne ujęcie kultury surfingu w stylu retro
  • Pepco dołącza do Polskiego Paktu Plastikowego

Newsletter

Medialna Perspektywa

Zobacz także:

Tagi

akcja społeczna badanie biznes Crash Mondays CSR e-commerce ekologia Facebook Google handel influencer marketing influencerzy Instagram kampania kampania edukacyjna kampania reklamowa kampania społeczna komunikacja konferencja konkurs koronawirus kryzys wizerunkowy LinkedIn marketing media Meta monitoring mediów nowość online Public Relations raport reklama sklep internetowy social media spot reklamowy sprzedaż sztuczna inteligencja TikTok trendy Twitter współpraca wydarzenie YouTube zakupy święta

O nas

Medialna Perspektywa to portal poświęcony Public Relations, komunikacji w mediach, marketingowi
i mediom społecznościowym oraz reklamie.

Mapa strony

  • Strona główna
  • O nas
  • Kontakt
  • Współpraca
  • Regulamin strony
  • Blog
  • Newsletter

Tematy

  • meandry marketingu
  • medialne rozmaitości
  • PRosta komunikacja
  • reklamówka pomysłów
  • Uncategorized

Newsletter

Projekt i wykonanie Fabrykawww.com 2018 | Projekt logo: Karolina Romanow