Kwiecień to czas, kiedy rodziny spotykają się całymi rodzinami przy świątecznym stole. W tym roku będzie inaczej – gdy na zewnątrz szaleje wirus, zalecane jest unikanie kontaktów. Czy to oznacza, że tegoroczną Wielkanoc każdy spędzi osobno? Niekoniecznie. Zobaczcie najciekawsze kampanie firm, które zachęcają do bycia w święta blisko, ale…online.
T-Mobile „Jesteśmy dla Ciebie”
To pierwsza kampania stworzona w trybie zdalnym – uczestnicy nie spotkali się ze sobą twarzą w twarz. Nie nawiązuje bezpośrednio do świąt, ale wspiera osoby, które spędzają czas w kwarantannie.
Operator zapewnia, że w spocie występują prawdziwe rodziny, które nagrały krótkie filmiki za pomocą smartfonów. Amatorskie nagrania powstały bez wychodzenia z domu.
A co z podkładem muzycznym? Zarówno lektor, jak i kompozytor wykonali swoją pracę także z domu, a wszystko zostało zmontowano zdalnie.
Działania pod hasłem „Jesteśmy dla Ciebie” można zobaczyć od soboty 28 marca – są dostępne w TV, internecie oraz nośnikach.
UPC „Bądźmy blisko przez internet”
Podobnie, tak jak w przypadku sieci T-Mobile, bohaterami najnowszego spotu UPC są klienci. Pozostając bezpiecznie w domach, łączyło się za pomocą Internetu.
Krótki spot przedstawia zwyczajową, świąteczną krzątaninę w polskich domach. Jednak oglądamy ją nie z perspektywy osoby, która jest obok, ale korzystającej z komunikatora internetowego.
Jak pisze sam operator na swojej stronie:
„Przed nami Wielkanoc. Jak co roku. Jak zwykle o tej porze – ale tym razem będzie to Wielkanoc inna niż wszystkie. Przygotowania, odświętne stoły i ludzie, osobno – choć cały czas ze sobą blisko. Nadal przecież będziemy mogli ze sobą porozmawiać, życzyć sobie wszystkiego co najlepsze – tyle, że tym razem – przez internet” (źródło).
Biedronka „Dzielmy się tym, co najlepsze”
„Życzmy sobie, żeby rozłąka nas nie oddalała, ale czyniła bliskimi sobie” – tymi słowami kończy się nowy, świąteczny spot reklamowy od Jeronimo Martins. W kampanii postanowiono połączyć spędzanie świąt w czasach koronawirusa oraz informację o promocjach w sklepach.
Wielopokoleniowa rodzina w nietypowy sposób przygotowuje się do Wielkanocy – robią to za pomocą komunikatora internetowego, pokazując sobie m.in. przygotowane potrawy.
Jeronimo Martins podkreśla, że casting i przygotowanie kampanii odbyły się w sposób zdalny. Podobnie jak w poprzednich spotach, aktorzy nagrywali swoje rodziny za pomocą urządzeń przenośnych, wybierając samodzielnie stroje i przygotowując scenerię – tak, by wyglądało to jak najbardziej naturalnie.
Święta inne niż zwykle
Pandemia koronawirusa przewróciła życie do góry nogami. Chociaż święta w polskiej tradycji są spotkaniami wielopokoleniowymi, powinniśmy spędzić je bezpiecznie ze względu nie tylko na nasze zdrowie, ale także najbliższych – szczególnie osób starszych.
Marki chciały przekazać w swoich najnowszych kampaniach, że święta możemy spędzić razem – bez wychodzenia z domu, korzystając z komunikatorów internetowych.
Autor tekstu: Paulina Grabara
Komentarze: brak