site logo
  • PRosta
    komunikacja
  • meandry
    marketingu
  • reklamówka
    pomysłów
  • medialne
    rozmaitości

  • o nas

  • współpraca

  • kontakt
Homepage > meandry marketingu > Najczęstsze błędy optymalizacji strony internetowej. Poznaj ich rozwiązania
23.12.2020  |  Dodane przez Redakcja w meandry marketingu

Najczęstsze błędy optymalizacji strony internetowej. Poznaj ich rozwiązania

myriam-jessier-VCtI-0qlVgA-unsplash

Jednym z nieodłącznych elementów pozycjonowania stron i sklepów internetowych jest optymalizacja strony. By osiągnąć wymierne efekty w postaci wzrostu widoczności w wyszukiwarce, wzrostu ruchu oraz przychodów, należy jednak unikać błędów, które mogą zrujnować efekty SEO. Jakie są najczęstsze błędy optymalizacji strony internetowej i co zrobić, by ich uniknąć?

Optymalizacja witryny – istotny aspekt SEO

Pozycjonowanie to proces, którego celem jest osiągnięcie wysokich pozycji w wynikach wyszukiwania na konkretne słowa kluczowe. Składa się na niego wiele różnych działań. Jednym z nich jest optymalizacja strony w taki sposób, by była ona przyjazna zarówno dla algorytmów wyszukiwarki, jak i użytkowników. Do działań z zakresu optymalizacji witryny możemy zaliczyć m.in.:

  • tworzenie treści,
  • optymalizację techniczną strony (adresy URL, meta dane, szybkość działania strony oraz wersja mobilna witryny, przekierowania),
  • linkowanie wewnętrzne.

Jakie błędy w zakresie optymalizacji witryny w SEO mogą zaszkodzić Twojej strategii pozycjonowania?

1. Kopiowanie (duplikacja) treści

Jednym z często popełnianych błędów w pozycjonowaniu jest kopiowanie treści z innych źródeł. Może mieć ono miejsce wewnątrz witryny (duplikacja wewnętrzna) oraz w internecie w ogóle (duplikacja zewnętrzna). Właściciele sklepów internetowych często korzystają z opisów produktów ze stron producentów bądź tworzą jeden opis produktu dla jego różnych wersji kolorystycznych. To błąd, który może skutkować obniżeniem pozycji w wynikach wyszukiwania. Jak go uniknąć? Zadbaj o oryginalność treści – twórz unikalne opisy produktów, opisy kategorii produktowych oraz treści blogowe, które są przydatne i interesujące dla użytkowników.

2. Tworzenie bezwartościowych treści

Algorytmy Google są coraz bardziej zaawansowane i nagradzają wysokimi pozycjami te witryny, które dostarczają użytkownikom wartościowych informacji. Dlatego też powinieneś tworzyć treści, które są nie tylko unikalne, ale przede wszystkim przydatne i wartościowe. Tworzenie contentu nie powinno być “sztuką dla sztuki”. Błędem w SEO, który może powodować brak satysfakcjonujących efektów, jest również przesycanie treści słowami kluczowymi. Co zrobić, by content przynosił wymierne efekty w pozycjonowaniu strony lub sklepu?

  • Pisz o zagadnieniach, które interesują Twoich użytkowników.
  • Twórz wartościowe treści pełne merytorycznych wskazówek.
  • Stosuj frazy kluczowe w sposób przemyślany – tekst powinien brzmieć jak najbardziej naturalnie.
  • Wzbogać content o obrazy, grafiki i infografiki.
3. Stosowanie zbyt ogólnych fraz kluczowych

Istotą strategii SEO jest pozycjonowanie witryny na frazy, które oddają zamiar użytkownika, generują ruch oraz konwersje, czyli przyczyniają się do wzrostu Twoich dochodów. Prowadzisz działania SEO skierowane na ogólne frazy kluczowe? To błąd! Znacznie bardziej opłacalnym rozwiązaniem jest wybór fraz kluczowych z długiego ogona. Są to frazy złożone z kilku słów (zazwyczaj 2-4), które:

  • są mniej konkurencyjne,
  • lepiej oddają zamiar użytkownika,
  • szybciej generują efekty, a ich pozycjonowanie jest tańsze,
  • mają znacznie większy potencjał pod względem generowania konwersji.

Przykład? Znacznie większy potencjał sprzedażowy ma fraza “buty damskie do biegania + nazwa marki” niż fraza “buty sportowe”.

4. Brak optymalizacji meta tagów 

Meta tagi to dane strukturalne (elementy kodu HTML), które są widoczne dla użytkowników w wynikach wyszukiwania. Wielu właścicieli stron internetowych nie dokonuje ich optymalizacji. To błąd, który może obniżyć wielkość ruchu w Twojej witrynie. Dlatego też powinieneś samodzielnie zoptymalizować unikalny tytuł oraz opis dla każdej podstrony. Pamiętaj o umieszczeniu w nich wezwania do działania oraz informacji atrakcyjnych dla użytkownika, które zachęcą go do odwiedzenia Twojej strony internetowej lub sklepu i zapoznania się z ofertą.

Meta dane – title oraz description – widoczne w wynikach wyszukiwania
5. Witryna niedostosowana do urządzeń mobilnych

Odwiedzanie stron za pośrednictwem komputerów stacjonarnych to przeszłość – dzisiaj niemal każdy korzysta ze smartfona. Dlatego też brak optymalizacji witryny pod kątem korzystania z niej na urządzeniach mobilnych to poważny błąd. John Mueller z Google zapowiedział, że od marca 2021 roku z indeksowania zostaną wyłączone witryny przeznaczone wyłącznie na komputery stacjonarne. Dlatego też powinieneś dostosować swoją stronę lub sklep do współczesnych wymagań. Jak sprawdzić, czy Twoja witryna jest mobile friendly? Skorzystaj z narzędzia Mobile Test Friendly dostępnego w Google Search Console.

Widok narzędzia Test Mobile Friendly 
6. Pomijanie optymalizacji konwersji

Celem pozycjonowanie są nie tylko wysokie pozycje w wyszukiwarce, ale przede wszystkim wzrost ruchu oraz liczby konwersji. Czym jest konwersja? To określone działanie, którego oczekujesz od użytkownika. W zależności od rodzaju działalności, którą prowadzisz, konwersję może stanowić:

  • dodanie produktu do koszyka,
  • dokonanie zakupu,
  • założenie konta,
  • zapis do newslettera,
  • wypełnienie formularza kontaktowego,
  • pobranie e-booka.

Jeśli nie optymalizujesz konwersji na stronie, popełniasz błąd, przez który tracisz potencjalnych klientów. Jak go uniknąć?

  • Zadbaj, by proces zakupowy był jak najkrótszy (powinien zamykać się w maksymalnie trzech krokach).
  • Zapewnij możliwość dokonania zakupu bez rejestracji.
  • Oferuj jak najszerszy katalog metod dostawy oraz płatności.
  • Popraw szybkość ładowania strony (za pomocą takich narzędzi jak PageSpeed Insights, Pingdom lub GT Metrix).
  • Zamieść na stronie informacje teleadresowe o firmie, warunkach zakupu oraz czasie i sposobie dostawy.
  • Zbuduj intuicyjną strukturę strony, zwłaszcza menu głównego.
Zoptymalizuj stronę internetową i pozyskuj nowych klientów z pozycjonowania

By osiągnąć wymierne efekty strategii pozycjonowania strony, powinieneś unikać błędów optymalizacji witryny w zakresie tworzenia treści oraz aspektów technicznych. Tylko wówczas będziesz w stanie odnotować wzrost widoczności w wynikach wyszukiwania, a następnie wzrost ruchu oraz przychodów. Nie zapominaj również o mobilnej wersji witryny i optymalizacji konwersji. Zaplanuj kompleksowe działania w zakresie SEO, unikaj popularnych błędów, a osiągniesz satysfakcjonujące wyniki w długim okresie!

Autor tekstu: Katarzyna Nowak, Starszy Specjalista ds. Marketingu Internetowego w widoczni.com 
Źródło zdjęcia głównego: Myriam Jessier/Unsplash

optymalizacja pozycjonowanie SEO strona www

Dodano przez Redakcja

Poprzedni wpisJakość w reklamie cyfrowej – dwa miesiące funkcjonowania Programu QUALID
Pierwszy Dzień Beztroski: Dan Cake uruchomił świąteczną aktywację konsumencką

Podobne wpisy:

  • Agnieszka Pająk
    Prognoza dla PR-owców na 2021 r.
  • WebinarNewspoint-SEODlaPR
    Webinar Newspoint: SEO dla PR. Jak wygrać z Google?

Komentarze: brak

Dołącz do dyskusji: zostaw komentarz. Kasuj komentarz

(will not be shared)

Najnowsze

  • Noworoczna kampania reklamowa Netii
  • Polacy a zakupy online – podsumowanie roku 2020
  • Sportem w pandemię. ASICS zmienia logo i uruchamia globalną akcję charytatywną – #SunriseMind

Newsletter

Medialna Perspektywa

CIEKAWOSTKI

Tagi

agencja akcja społeczna badanie biznes CSR digital e-commerce ekologia Facebook Google handel influencer marketing influencerzy Instagram kampania kampania edukacyjna kampania reklamowa kampania społeczna komunikacja konferencja Kongres PR konkurs koronawirus kryzys wizerunkowy logo marketing media monitoring mediów narzędzia nowość online podsumowanie Public Relations raport reklama sklep internetowy social media spot reklamowy sprzedaż sztuczna inteligencja TikTok Twitter współpraca wydarzenie święta

O nas

Medialna Perspektywa to portal poświęcony Public Relations, komunikacji w mediach, marketingowi
i mediom społecznościowym oraz reklamie.

Mapa strony

  • Strona główna
  • O nas
  • Kontakt
  • Współpraca
  • Regulamin strony
  • Blog
  • Newsletter

Tematy

  • meandry marketingu
  • medialne rozmaitości
  • PRosta komunikacja
  • reklamówka pomysłów
  • Uncategorized

Newsletter

Projekt i wykonanie Fabrykawww.com 2018 | Projekt logo: Karolina Romanow
Serwis wykorzystuje pliki cookies i politykę prywatności. Korzystając ze strony akceptujesz jej regulamin. Dowiedz się więcej...