Przedstawiciele Instagrama postanowili wesprzeć komunikaty rządowe niemal całego świata i stworzyć etykietę „stay home”, która ma za zadanie przekonać młodych ludzi do pozostania w domu. Nalepka jest dostępna na Insta Stories w wielu krajach, również w Polsce.
Pracownicy portalu stworzyli 48 różnych nalepek, które można dodać do swojej relacji. Aby skorzystać z naklejki, należy na głównej stronie, obok innych relacji, kliknąć na swoje zdjęcie, następnie nacisnąć „utwórz”, a potem otworzyć naklejkę w górnej części ekranu. Przy wyborze naklejki wystarczy wpisać stay home. Jeśli użyjemy etykiety i opublikujemy materiał, wtedy nasza treść pojawi się w ogólnodostępnym Stories, do którego należy dana nalepka, dzięki temu cała społeczność Instagrama będzie mogła zobaczyć, jak spędzamy czas podczas kwarantanny. Ta czynność dotyczy wyłącznie publicznych profili.
źródło własne autorki/Insta Stories
Z nowej funkcji korzystają również Polacy, w tym osoby ze świata sportu, czy mediów. Jedną z relacji z wykorzystaniem naklejki jest materiał dziennikarza i youtubera Rafała Gębury.

źródło: Insta Stories Rafała Gębury
Celem stworzenia naklejki jest zmotywowanie do pozostania w domu ludzi z krajów, w których panuje pandemia koronawirusa. Nowa funkcja ma wezwać społeczeństwo do podjęcia społecznej odpowiedzialności, aby choroba nie rozprzestrzeniała się na kolejne tereny. Jak wszyscy wiemy, media społecznościowe mają dużą moc przekonywania, dlatego też miejmy nadzieję, że użytkownicy Instagrama wezmą sobie do rady serca i faktycznie nie będą opuszczać swojego miejsca zamieszkania.
Autor tekstu: Patrycja Krzeszowska
Komentarze: brak