site logo
  • PRosta
    komunikacja
  • meandry
    marketingu
  • reklamówka
    pomysłów
  • medialne
    rozmaitości

  • o nas

  • współpraca

  • kontakt
Homepage > medialne rozmaitości > Naruszenie ochrony danych pracowników w McDonald’s
16.09.2020  |  Dodane przez Redakcja w medialne rozmaitości

Naruszenie ochrony danych pracowników w McDonald’s

pexels-markus-spiske-1089438

22 lipca bieżącego roku firma otrzymała zgłoszenie o nieuprawnionym dostępie do informacji o osobach pracujących w sieci restauracji, które znajdowało się w narzędziu do wyświetlania grafików pracy.

W wyniku niefortunnego działania, polegającego na umieszczeniu kopii bazy danych w nieprzeznaczonym do tego folderze, dane pracowników zostały publicznie udostępnione w okresie od stycznia 2019 r. do 22 lipca 2020 r. 

W oświadczeniu czytamy, że incydent dotyczy osób zatrudnionych od maja 2014 r. do stycznia 2019 r. w 26. restauracjach firmy.

Zostały udostępnione takie dane, jak: imię i nazwisko, PESEL, nazwa i numer restauracji McDonald’s, w której dany pracownik jest/był zatrudniony, godziny pracy, stanowisko, rodzaj wykonywanej pracy, informacje na temat ewentualnych powodów nieobecności w pracy, czyli tym samym stan zdrowia.

System obsługiwany jest przez 24/7 Communicatio – znaną agencją PR-ową.

McDonald’s natychmiast poinformował pracowników o tym incydencie oraz jakie kroki mogą podjąć w celu zabezpieczenia swoich danych. Funkcjonuje dla nich specjalna infolinia, gdzie można otrzymać pomoc. Dostępna jest pod numerem: 22 255 22 10. Dodatkowe informacje znajdują się również pod adresem mcdonalds.pl/rodo.

Firma zapewnia, że zaraz po odkryciu tej pomyłki, dane pliki zostały usunięte z serwera. 

Przeprowadzony audyt ujawnił, że dane pracowników nie zostały udostępnione na innych stronach. Spółka opublikowała także informację prasową oraz zamieściła komunikat w prasie.

źródło: niebezpiecznik.pl

McDonald’s razem z 24/7 Communicatio zgłosiły sprawę do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych. Jak czytamy na stronie uodo.gov.pl: 

Organ nadzorczy, analizując sprawę, zwrócił się do Spółki o złożenie wyjaśnień dotyczących stosowanych środków organizacyjnych i technicznych, a w szczególności czy Spółka dokonywała regularnego testowania, mierzenia i oceniania skuteczności środków technicznych i organizacyjnych mających zapewnić bezpieczeństwo przetwarzanych danych osobowych klientów i pracowników Spółki. Ponadto w przedmiocie zainteresowań Prezesa UODO jest wyjaśnienie okoliczności w jaki sposób doszło do umieszczenia pliku zawierającego dane osobowe na publicznie dostępnym katalogu (źródło).

Szybka interwencja firmy i zgłoszenie tego incydentu do odpowiedniego urzędu może ją chronić przede wszystkim od konsekwencji finansowych. Zgodnie z art. 82 RODO każda osoba, jeżeli poniosła ona szkodę majątkową lub niemajątkową, ma prawo uzyskać od administratora odszkodowanie. Sieć ma na bieżąco informować pracowników o postępach w tej sprawie.

Autor tekstu: Paulina Grabara
Źródło zdjęcia głównego: Markus Spiske/Pexels

McDonald's RODO

Dodano przez Redakcja

Poprzedni wpisAkcja #DumnyDekarz dobiega końca
Branża e-papierosów rusza z kampanią #ZeroKompromisów

Podobne wpisy:

  • van-tay-media-chyT9XPAdcg-unsplash
    Tworzysz profile klientów w programie lojalnościowym? Pamiętaj o RODO
  • 065a48413c1d91cd07a906209a4f3528
    McDonald’s skorzysta z Workplace, aby usprawnić komunikację wewnętrzną

Komentarze: brak

Dołącz do dyskusji: zostaw komentarz. Kasuj komentarz

(will not be shared)

Najnowsze

  • 4 najcięższe grzechy UX
  • Rośnie zapotrzebowanie na specjalistów od influencer marketingu. Pojawiają się kierunki nauczania w tej dziedzinie
  • Kampania edukacyjna #Lepiejbezsmogu

Newsletter

Medialna Perspektywa

Zobacz także:

Tagi

akcja społeczna badanie biznes Crash Mondays CSR e-commerce ekologia Facebook Google handel influencer marketing influencerzy Instagram kampania kampania edukacyjna kampania reklamowa kampania społeczna komunikacja konferencja konkurs koronawirus kryzys wizerunkowy LinkedIn marketing media Meta monitoring mediów nowość online Public Relations raport reklama sklep internetowy social media spot reklamowy sprzedaż sztuczna inteligencja TikTok trendy Twitter współpraca wydarzenie YouTube zakupy święta

O nas

Medialna Perspektywa to portal poświęcony Public Relations, komunikacji w mediach, marketingowi
i mediom społecznościowym oraz reklamie.

Mapa strony

  • Strona główna
  • O nas
  • Kontakt
  • Współpraca
  • Regulamin strony
  • Blog
  • Newsletter

Tematy

  • meandry marketingu
  • medialne rozmaitości
  • PRosta komunikacja
  • reklamówka pomysłów
  • Uncategorized

Newsletter

Projekt i wykonanie Fabrykawww.com 2018 | Projekt logo: Karolina Romanow
Serwis wykorzystuje pliki cookies i politykę prywatności. Korzystając ze strony akceptujesz jej regulamin. Dowiedz się więcej...