site logo
  • PRosta
    komunikacja
  • meandry
    marketingu
  • reklamówka
    pomysłów
  • medialne
    rozmaitości

  • o nas

  • współpraca

  • kontakt
Homepage > medialne rozmaitości > Narzę­dziownik cz. 1, czyli aplikacje przydatne do two­rze­nia gra­fik
26.02.2020  |  Dodane przez Redakcja w medialne rozmaitości

Narzę­dziownik cz. 1, czyli aplikacje przydatne do two­rze­nia gra­fik

josefa-ndiaz-IzmdWT2lW5Q-unsplash

Obrazy są prze­twa­rzane przez mózg 60 razy szyb­ciej niż tekst. Oddzia­łują one rów­nież sil­nie na emo­cje odbiorcy. Czę­sto to wła­śnie strona gra­ficzna arty­kułu przy­ciąga uwagę i potrafi zatrzy­mać ją na dłu­żej. Gra­fiki są uzu­peł­nie­niem każ­dego tek­stu, dla­tego warto by były ory­gi­nalne, kre­atywne i wyso­kiej jako­ści. Zobacz skąd możesz pobrać efek­towne obrazy i gra­fiki.

Narzę­dzia do two­rze­nia gra­fik

Naj­po­pu­lar­niej­szym narzę­dziem do two­rze­nia gra­fiki jest Canva. Łączy ona w sobie wiele funk­cji: moż­li­wość stwo­rze­nia gra­fik, mate­ria­łów mar­ke­tin­go­wych oraz pre­zen­ta­cji. Ogromna ilość dar­mowych sza­blo­nów pozwala na wybra­nie odpo­wied­niego wzoru i kolo­ry­styki. Każdy ele­ment jest w pełni edy­to­walny, można z łatwo­ścią zmie­niać tło, tek­sty lub fonty, doda­wać zdję­cia i kształty. Canva ofe­ruje także moż­li­wość prze­sła­nia stwo­rzo­nej gra­fiki lub udo­stęp­nie­nia jej bez­po­śred­nio na Face­booku lub Twit­terze.

Pho­to­visi to dar­mowy i pro­sty w obsłu­dze pro­gram do two­rze­nia kolaży ze zdjęć. Można w nim pra­co­wać bez logo­wa­nia lub zało­żyć konto i korzy­stać z więk­szych moż­li­wo­ści pro­gramu. Z łatwo­ścią dodasz zdję­cia, wybie­rzesz ich układ, wpro­wa­dzisz tekst, zmie­nisz kształty czy tło. Po ukoń­cze­niu masz moż­li­wość zapi­sa­nia gra­fiki na dysku lub udo­stęp­nienia za pomocą Face­booka, Twit­tera lub w wia­do­mo­ści e-mail.

BeFunky to narzę­dzie do edy­cji zdjęć i pro­jek­to­wa­nie gra­fik dla każ­dego. Wszech­stronna inter­ne­towa plat­forma kre­atywna ma wszystko, czego potrze­bu­jesz, aby łatwo edy­to­wać zdję­cia, two­rzyć pro­jekty gra­ficzne i kolaże zdjęć. BeFunky pozwala na przy­cię­cie zdję­cia, doda­nie ramek, zli­kwi­do­wa­nie nie­do­sko­na­ło­ści. Utwo­rzony obraz można zapi­sać w gale­rii, w fol­de­rze BeFunky, udo­stęp­nić na Face­booku czy Insta­gramie.

Przy two­rze­niu gra­fik nie­zbędne będą także dobre zdję­cia. Skąd można pobrać dar­mowe obrazy?

Pixa­bay to numer 1 na liście, pra­wie milion ota­go­wa­nych zdjęć, które możesz pobrać w kilku roz­dziel­czo­ściach. Wyso­kiej jako­ści zdję­cia są do wyko­rzy­sta­nia w celach komer­cyj­nych i pry­wat­nych.

Fre­eima­ges to bank ponad 300 000 zdjęć stoc­ko­wych do wyko­rzy­sta­nia na stro­nach inter­ne­to­wych, mate­ria­łach dru­ko­wa­nych i pro­duk­tach. Obrazy są udo­stęp­niane bez znaku wod­nego, bez­płat­nie zarówno do użytku komer­cyj­nego, jak i oso­bi­stego, na pod­sta­wie licen­cji uzna­ją­cej autor­stwa.

Giphy to plat­forma z ani­mo­wa­nymi obraz­kami. Inter­ne­towa baza danych i wyszu­ki­warka, która pozwala użyt­kow­ni­kom zna­leźć i udo­stęp­niać krót­kie filmy bez dźwięku, które przy­po­mi­nają ani­mo­wane pliki GIF.

Gra­ti­so­gra­phy to bar­dzo przej­rzy­sty stock ze zdję­ciami, ory­gi­nalne i inspi­ru­jące kre­acje, aktu­ali­zo­wane co tydzień.

Grafika, zdjęcia i kolory zwiększają oddziaływanie tekstu na odbiorcę, a gdy są do siebie dobrze dopasowane, także współgrają z wizerunkiem marki. Nie bez przyczyny mówi się, że obraz wyraża więcej niż tysiąc słów. Zasobne strony banków zdjęć oraz nieograniczone możliwości aplikacji, dzięki którym zdjęcia można modyfikować, pozwalają na przykucie wzroku czytelnika na dłużej.

Autor tekstu: Patrycja Jaksim

O autorce: Specjalista ds. Public Relations. Autorka projektu www.prtoday.pl. Zafascynowana rozwojem kompetencji i szeroko pojętym tematem komunikacji marki z podmiotami rynku. Pomaga małym i średnim firmom wykorzystywać narzędzia PR do skutecznej komunikacji z otoczeniem.

Źródło zdjęcia głónweg: Josefa nDiaz/Unsplash

narzędzia projektowanie graficzne

Dodano przez Redakcja

Poprzedni wpisPorta „walczy” z kobiecymi stereotypami w nowej kampanii
Konferencja z obszaru digital marketingu DIMAQ DAY już w marcu!

Podobne wpisy:

  • firmbee-com-31OdWLEQ-78-unsplash
    DV Campaign Automator usprawni proces trafikowania kampanii w Google Campaign Manager 360
  • collabstr-DOBSgpG4aH8-unsplash
    Nowe narzędzie od TikToka - TikTok Now!

Komentarze: 2 komentarze

  1. Bartosz 27.02.2020 Odpowiedz

    Świetne zestawienie programów do tworzenia grafik i pobierania zdjęć. Bardzo przydatne, dzięki!

    • Redakcja 27.02.2020 Odpowiedz

      Bartoszu, dzięki za opinię :) Cieszymy się, że materiał przyda Ci się podczas tworzenia własnych grafik. Powodzenia!

Dołącz do dyskusji: zostaw komentarz. Kasuj komentarz

(will not be shared)

Najnowsze

  • Nowa, superważna kampania od marki Dove. Detox feedu ma pomóc nastolatkom w świadomym korzystaniu z mediów społecznościowych
  • TikTok stawia na naukę!
  • Dlaczego warto korzystać z platformy masowej wysyłki SMS?

Newsletter

Medialna Perspektywa

Zobacz także:

Tagi

akcja społeczna badanie biznes Crash Mondays CSR e-commerce ekologia Facebook Google handel influencer marketing influencerzy Instagram kampania kampania edukacyjna kampania reklamowa kampania społeczna komunikacja konferencja konkurs koronawirus kryzys wizerunkowy LinkedIn marketing media Meta monitoring mediów nowość online Public Relations raport reklama sklep internetowy social media spot reklamowy sprzedaż sztuczna inteligencja TikTok trendy Twitter współpraca wydarzenie YouTube zakupy święta

O nas

Medialna Perspektywa to portal poświęcony Public Relations, komunikacji w mediach, marketingowi
i mediom społecznościowym oraz reklamie.

Mapa strony

  • Strona główna
  • O nas
  • Kontakt
  • Współpraca
  • Regulamin strony
  • Blog
  • Newsletter

Tematy

  • meandry marketingu
  • medialne rozmaitości
  • PRosta komunikacja
  • reklamówka pomysłów
  • Uncategorized

Newsletter

Projekt i wykonanie Fabrykawww.com 2018 | Projekt logo: Karolina Romanow