Monitoring treści publikowanych w mediach społecznościowych jest niezbędnym narzędziem dla każdego specjalisty zajmującego się komunikacją i marketingiem oraz dbaniem o wizerunek firmy. Pozwala on identyfikować wpisy, które generują największe zaangażowanie i kanały o największym zainteresowaniu wśród Twoich odbiorców. Dodatkowo analiza danych pomaga lepiej poznać odbiorców, zbadać ich preferencje i sprawdzić odbiór generowanych treści.
Narzędzia do monitorowania social media
Brand24 to pełnowymiarowa analiza social media i internetu. Serwis ten zbiera w jednym miejscu publiczne wzmianki na temat publikowanych treści. Wyniki pochodzą zarówno z mediów społecznościowych, takich jak Facebook, Twitter, Instagram, jak również z forów dyskusyjnych, blogosfery czy serwisów informacyjnych. Narzędzia Brand24 zapewniają monitoring marki w sieci, ochronę wizerunku, a także możliwość zmierzenia efektów kampanii.
Fanpage Karma to platforma, dzięki której masz dostęp do przejrzystych i przydatnych statystyk aktywności na profilach, m.in.: Facebook, Twitter, Youtube, Instagram i Pinterest. Aplikacja wysyła także mailowe powiadomienia o bieżącej sytuacji Twoich profili i pokazuje najpopularniejsze wpisy społecznościowe z danego tygodnia.
Google Alerts to całkowicie darmowy serwis, dzięki któremu po zalogowaniu się na konto, możesz wybrać słowa kluczowe, na jakie chcesz otrzymać powiadomienie. Na Twoją pocztę mailową otrzymasz linki powiązane tematycznie ze słowem kluczowym. Dzięki temu nie przegapisz żadnego wpisu na swój temat w serwisach online.
Jak pokazują wyszczególnione programy i aplikacje marketer może dziś łatwo mierzyć swoje działania w social media. Dzięki monitoringowi działań kontroluje opinie o swojej marce i buduje relacje. Rozwój techniki zapewnia nowatorskie aplikacje i wielofunkcyjne programy do monitorowania mediów oraz zarządzania informacją.
Autor tekstu: Patrycja Jaksim
O autorce: Specjalista ds. Public Relations. Autorka projektu www.prtoday.pl. Zafascynowana rozwojem kompetencji i szeroko pojętym tematem komunikacji marki z podmiotami rynku. Pomaga małym i średnim firmom wykorzystywać narzędzia PR do skutecznej komunikacji z otoczeniem.
Źródło zdjęcia głównego: Andrea Piacquadio/Pexels
Komentarze: brak