Przygotowanie, pisanie, a później dystrybucja treści to działania niezwykle czasochłonne. Co zrobić, aby ułatwić sobie pracę i zaoszczędzić czas? Na pewno pomocne będą narzędzia do planowania treści.
Narzędzia do planowania publikacji
Buffer to jedno z najpopularniejszych narzędzi wybierane przez osoby zajmujące się social mediami. Aplikacja ta została zaprojektowana do zarządzania kontami w sieciach społecznościowych, umożliwiając użytkownikowi planowanie wpisów na Twitterze, Facebooku, Instagramie, Instagram Stories, Pinterest i LinkedIn.
Łatwy w obsłudze program umożliwia planowanie postów do późniejszej publikacji. Wybierając odpowiednią strefę czasową i ustalając harmonogram masz gwarancję, że Twoje posty zostaną wysłane automatycznie w kolejności ich dodania, lub wysłane o określonej porze, którą sam określisz. Buffer dodatkowo oferuje analizę contentu, dzięki temu masz możliwość sprawdzenia takich wskaźników, jak ilość komentarzy, kliknięć, wzmianek czy udostępnień.
Hootsuite to platforma powszechnie używana do zarządzania markami online i przesyłania wiadomości do różnych serwisów społecznościowych, w tym Facebook, Twitter, LinkedIn, WordPress, Instagram, Youtube. Usługa polega na stworzeniu wpisów w kreatorze, przyporządkowaniu ich do poszczególnych portali i ustaleniu daty publikacji. Program zbiera także statystyki, które można wykorzystać do analizy swoich działań.
Later to narzędzie do planowania contentu na Instagram. Pozwala od razu po zaplanowaniu zobaczyć, jak posty będą prezentowały się po publikacji. Dodatkowo Later umożliwia repostowanie najlepszych postów. W wersji bezpłatnej masz możliwość zaplanowania maximum 30 postów w miesiącu.
Jeżeli zarządzasz kilkoma kontami w social media korzystanie z powyższych narzędzi zdecydowanie ułatwi i przyspieszy działania. Pozwala uniknąć przestojów w publikacji, a w gorących okresach promocji i sprzedaży zaplanuje posty na dłuższy okres. Planując komunikację strategiczną, aplikacje pozwolą zaoszczędzić czas i skupić się na interakcji z odbiorcą.
Autor tekstu: Patrycja Jaksim
O autorce: Specjalista ds. Public Relations. Autorka projektu www.prtoday.pl. Zafascynowana rozwojem kompetencji i szeroko pojętym tematem komunikacji marki z podmiotami rynku. Pomaga małym i średnim firmom wykorzystywać narzędzia PR do skutecznej komunikacji z otoczeniem.
Źródło zdjęcia głównego: Lisa Fotios/Pexels
Komentarze: brak