Każda osoba tworząca content marzy, by wena nigdy jej nie opuszczała, a słowa same układały się w oryginalne artykułu, które będą miały ogromne zasięgi i grono oddanych czytelników. Co zrobić, gdy pomysły się skończyły, weny nie ma, a tekst ma być gotowy „na wczoraj”?
Narzędzia do poszukiwania pomysłów i analizy trendów
Każdego dnia do publikacji trafia ok. 2.7 mln postów. Marketer musi czytać i poszukiwać, aby się rozwijać i tworzyć wartościowe treści. Dlatego warto wiedzieć, gdzie szukać inspiracji, aby content był aktualny, a jego tworzenie przyjemnością. Z pomocą przychodzą narzędzia i aplikacje dostępne online.
Smart Blogger to angielski blog z 3 milionową liczbą czytelników, świetne miejsce do poczytania o contencie, prowadzeniu bloga, szukania inspiracji i tworzeniu treści. To firma prowadzona przez jeden z najlepszych wirtualnych zespołów na świecie – genialne talenty z całego świata.
Z rodzimego rynku warto polecić i czytać Jacek Kotarbiński blog o marketingu. To swoista skarbnica wiedzy o marketingu i strategiach. Autor racjonalizuje procesy marketingu i sprzedaży, zarządzania markami i projektami marketingowymi. Pomaga efektywnie zarządzać kosztami. Jacek Kotarbiński działa w branży od 1990 roku i jest jedną ze 100 Najbardziej Inspirujących Osób Polskiej Branży Interaktywnej. Twórca bestsellerowej książki „Sztuka rynkologii”.
Google Trends to najpopularniejsze narzędzie do wyszukiwania aktualnych informacji. Szczególnie przydatne, jeśli zależy nam na tworzeniu contentu zgodnie z ideą real time marketing. Jest to jedno z najlepszych źródeł informacji, gdyż zawsze pokazuje aktualne dane i wyszukania, czyli tzw. hot news, które są najpopularniejsze w obecnej chwili. Możemy je uszeregować według kraju, zakresu dat, tematyki, kategorii, kontynentu.
Pinterest, jak sam portal się określa, to światowy katalog pomysłów, pełen różnego rodzaju porad, przepisów i inspiracji. Serwis pozwala na wyszukiwanie ciekawych i kreatywnych obrazów oraz filmów. Materiały wizualne wraz z linkami do konkretnych miejsc w sieci są przechowywane na wirtualnych tablicach użytkownika, które można uporządkować w dowolnie wybrany przez siebie sposób.
Korzystanie ze sprawdzonych miejsc w sieci to gwarancja zdobycia najpopularniejszych aktualnie tematów i poznania trendów, którymi żyje świat. Warto wiedzieć, że oprócz wymienionych stron i aplikacji pomysł na kreatywny artykuł można znaleźć na każdym kroku, np. czytając ciekawa książkę, ogladając wartościowy wywiad czy słuchając inspirującego wykładu. Ciekawość świata i ciągłe poszukiwanie nowych sposobów na atrakcyjne treści sprawia, że wena będzie trwać cały czas.
Autor tekstu: Patrycja Jaksim
O autorce: Specjalista ds. Public Relations. Autorka projektu www.prtoday.pl. Zafascynowana rozwojem kompetencji i szeroko pojętym tematem komunikacji marki z podmiotami rynku. Pomaga małym i średnim firmom wykorzystywać narzędzia PR do skutecznej komunikacji z otoczeniem.
Źródło zdjęcia głównego: John Schnobrich/Unsplash
Komentarze: brak