site logo
  • PRosta
    komunikacja
  • meandry
    marketingu
  • reklamówka
    pomysłów
  • medialne
    rozmaitości

  • o nas

  • współpraca

  • kontakt
Homepage > medialne rozmaitości > Nastoletni konsumenci lubią eksperymentować. Jak dociera do nich marka Mentos?
5.06.2020  |  Dodane przez Redakcja w medialne rozmaitości

Nastoletni konsumenci lubią eksperymentować. Jak dociera do nich marka Mentos?

steinar-engeland-GwVmBgpP-PQ-unsplash

Młodzi konsumenci lubią eksperymentować i często decydują się na to, co nowe. Ich preferencje generują zmiany w obszarze spędzania wolnego czasu, technologii, ale również zakupów. Nastolatkowie coraz więcej czasu spędzają w sieci, gdzie szukają rozrywki i informacji, także tych o swoich ulubionych produktach.

Wirtualny świat w coraz większym stopniu definiuje i wypełnia czas wolny młodych osób. Nastolatkowie nie rozstają się na krok z nośnikiem Internetu, którym jest smartfon. Wyposażony w dostęp do sieci gadżet zastępuje wykorzystywane w większym wymiarze do niedawna komputery, telewizory, radio, a nawet mp3. Wirtualna przestrzeń oferuje szeroko pojętą rozrywkę, tzn. gry, filmy, seriale, ale również platformy do komunikacji z rówieśnikami, m.in. Facebook, Instagram, czy zyskujący popularność Tik Tok.

Z badań Państwowego Instytutu Badawczego NASK wynika, iż młodzież w 2019 r. każdego dnia korzystała z Internetu średnio przez 4 godziny i 12 minut, co w rezultacie wynosi o 32 minuty więcej niż cztery lata temu. Młodzi użytkownicy, używając social media utrzymują i nawiązują kontakty, kreują swoją tożsamość, czerpią wzorce i wiedzę.

Jak rozmawiać z pokoleniem online?

W sieci nastolatkowie poszukują informacji o trendach oraz zgłębiają interesujące ich obszary. Badania wykazały, że aż 59,4% młodzieży w 2019 r. używała portali społecznościowych. To doskonała przestrzeń do promocji marek. Należy jednak opracowując strategię mieć na uwadze, że trendy w Internecie zmieniają się niezwykle dynamicznie. To, co jeszcze niedawno uznawane było za modne, dla młodego odbiorcy może być już passé. 

–  Obecność w social mediach z perspektywy producentów usług i towarów dla nastolatków, wymaga aktywnej postawy. Wiele zależy od dialogu, przekazywania treści oraz wartości marki w ciekawej i oryginalnej formie. Drugim kluczowym aspektem dotarcia do nastoletnich konsumentów są produkty, „skrojone na miarę”. W ofercie Perfetti Van Melle pojawiła się właśnie nowość, pierwsza kwaśna guma do żucia od Mentos. Sour Strawberry dostępna jest w rolce i butelce opatrzonej unikalną szatą graficzną zaprojektowaną z myślą o nastoletnich klientach – mówi Michał Bonecki, Consumer Marketing Manager Perfetti Van Melle Polska.

Nastolatkowie w Internecie czują się jak ryby w wodzie, aktywnie uczestniczą w życiu wirtualnym, zarówno korzystając z platform społecznościowych, jak i innych dedykowanych filmom, serialom, czy informacjom. W sieci komunikują się z bliskimi, nawiązują nowe relacje i szukają odpowiedzi na wiele pytań. Marki dzielą się z młodymi konsumentami wiedzą za pomocą stron typu fanpage, na których informują o swoich produktach i nowościach, edukują oraz dostarczają rozrywki. Taka forma komunikacji przybliża wartości danego brandu i zwiększa grono odbiorców. Trzeba jednak mieć na uwadze, że istotą komunikacji jest informacja, a do tej w kontekście marek, potrzebny jest produkt, dedykowany określonej grupie.

Źródło materiału: infoWire.pl
Źródło zdjęcia głównego: Steinar Engeland/Unsplash

komunikacja marketingowa konsument Mentos nastolatek

Dodano przez Redakcja

Poprzedni wpisTwitter z nowym narzędziem!
Chwile w kolorach Fantasia – inspiracja dla polskich ilustratorek

Podobne wpisy:

  • pexels-tara-winstead-8386434
    Komunikacja z klientami coraz bardziej zautomatyzowana. Voiceboty obsługują część procesów rekrutacyjnych
  • maria-lin-kim-8RaUEd8zD-U-unsplash
    Badanie KANTAR: Konsumenci wciąż są rozważni i pragmatyczni. Ale coraz mocniej patrzą na ceny

Komentarze: brak

Dołącz do dyskusji: zostaw komentarz. Kasuj komentarz

(will not be shared)

Najnowsze

  • DV Campaign Automator usprawni proces trafikowania kampanii w Google Campaign Manager 360
  • Kampania dla NewBalance w modelu TikTok Friendly Video Production
  • PUMA i Palomo Spain łączą siły, prezentując swobodne ujęcie kultury surfingu w stylu retro

Newsletter

Medialna Perspektywa

Zobacz także:

Tagi

akcja społeczna badanie biznes Crash Mondays CSR e-commerce ekologia Facebook Google handel influencer marketing influencerzy Instagram kampania kampania edukacyjna kampania reklamowa kampania społeczna komunikacja konferencja konkurs koronawirus kryzys wizerunkowy LinkedIn marketing media Meta monitoring mediów nowość online Public Relations raport reklama sklep internetowy social media spot reklamowy sprzedaż sztuczna inteligencja TikTok trendy Twitter współpraca wydarzenie YouTube zakupy święta

O nas

Medialna Perspektywa to portal poświęcony Public Relations, komunikacji w mediach, marketingowi
i mediom społecznościowym oraz reklamie.

Mapa strony

  • Strona główna
  • O nas
  • Kontakt
  • Współpraca
  • Regulamin strony
  • Blog
  • Newsletter

Tematy

  • meandry marketingu
  • medialne rozmaitości
  • PRosta komunikacja
  • reklamówka pomysłów
  • Uncategorized

Newsletter

Projekt i wykonanie Fabrykawww.com 2018 | Projekt logo: Karolina Romanow