site logo
  • PRosta
    komunikacja
  • meandry
    marketingu
  • reklamówka
    pomysłów
  • medialne
    rozmaitości

  • o nas

  • współpraca

  • kontakt
Homepage > medialne rozmaitości > Naukowcy krytykują Facebooka za bierność w stosunku do karygodnych wpisów prezydenta USA
10.06.2020  |  Dodane przez Redakcja w medialne rozmaitości

Naukowcy krytykują Facebooka za bierność w stosunku do karygodnych wpisów prezydenta USA

joshua-hoehne-Uo2ZXh4XOLY-unsplash

Naukowcy wystosowali oficjalną petycję do właściciela Facebooka – Marka Zuckerberga w sprawie łamania regulaminu portalu przez prezydenta USA Donalda Trumpa. Pod stosownym listem podpisało się ponad 250 przedstawicieli świata nauki.

Dlaczego wystosowano manifest?

Apel jest odpowiedzią na rażące naruszenie regulaminu serwisu, w którym zabrania się udostępniania postów wprowadzających odbiorców w błąd oraz takich wpisów, które w sposób pośredni lub bezpośredni nawołują do agresji i stosowania przemocy. Właśnie tego rodzaju aktywność została odnotowana na oficjalnym koncie prezydenta Stanów Zjednoczonych, który podczas jednej ze swych aktywności napisał, że „kiedy rozpoczyna się grabież, rozpoczyna się strzelanie”, co można zinterpretować jako nawoływanie do użycia broni palnej. Naukowcy zarzucają Zuckerbergowi brak odpowiedniej reakcji, czyli niezablokowania tego postu.

Co zawiera dokument?

Petycja została skoordynowana przez organizację non-profit Foxglove. Jego współzałożyciel w liście zarzucił założycielowi Facebooka, że w sprawie równości wobec wszystkich użytkowników oraz bezpieczeństwa mógł zrobić o wiele więcej. Dodał także, że pracownicy portalu czują się niepewnie, dlatego też nie chcą przyjmować oficjalnego stanowiska w tej sprawie. Ponadto, Jason Shepherd przypomniał siłę i solidarność pracowników Google podczas ich strajku, tłumacząc, że jego podwładni mogą pójść w ich ślady.

Odpowiedź założyciela medium

Coraz to większe naciski i presja wywoływana na przedstawicielach Facebooka sprawiła, że w zeszły piątek Mark Zuckerberg opublikował specjalny post, w którym odniósł się do sytuacji, zapowiadając, że „przejrzy potencjalne opcje” w kierunku interwencji. 

I just shared the following note with our employees, and I want to share it with all of you as well. — As we…

Opublikowany przez Marka Zuckerboga Piątek, 5 czerwca 2020

Właściciel serwisu w swoim wpisie wymienił siedem kwestii, w których zobowiązuje się do podjęcia działań. Wraz z zespołem postanawia sprawdzić, czy należy aktualizować reguły, które umożliwiają rozmowę na temat konfliktów z użyciem siły i przekroczenia swoich uprawnień przez przedstawicieli służb mundurowych, w tym policji. W poście podjął również temat wyborów w czasie pandemii koronawirusa, a także chce sprawdzić, gdzie jest granica między tłumieniem aktywności wyborców, a umożliwieniem im prowadzenia debaty.

Jakie działania zostaną powzięte w sprawie niestosownego wpisu?

Zuckerberg odniósł się także do wpisów Donalda Trumpa, stwierdzając, że ma świadomość, iż wiele odbiorców uważało, że należy usunąć lub chociaż oznakować niestosowne posty prezydenta USA. Zgadza się z użytkownikami platformy, że na treści niezgodne z zasadami korzystania z serwisu, powinny zostać nałożone odpowiednie sankcje, bez względu na to, jaką sferę społeczną reprezentuje dany użytkownik. Z tego względu właściciel medium zobowiązał się do przeanalizowania możliwości postępowania w tego typu sytuacjach oraz zapewnił, że czynności decyzyjne będą bardziej przejrzyste. 

We wpisie została również poruszona kwestia podjęcia działań w sprawie wytworzenia produktów, które miałyby za zadanie promować sprawiedliwość i równość rasową. Natomiast, aby zapewnić użytkownikom platformy dostęp do prawdziwych informacji, ma powstać specjalne miejsce, które będzie bazować na zebranych doświadczeniach w Centrum Informacyjnym Covid-19.

Warto nadmienić, iż Twitter zablokował podobne treści prezydenta USA. Miejmy nadzieję, że Zuckerberg  weźmie z nich przykład i zapowiedziane działania będą chronić użytkowników platformy przed niesprawiedliwością oraz nierównością.

Autor: Patrycja Krzeszowska
Źródło zdjęcia głównego: Joshua Hoehne/Unsplash

Donald Trump Facebook

Dodano przez Redakcja

Poprzedni wpisCiasteczkowa (r)ewolucja – globalna współpraca na rzecz nowych standardów
Nowa kampania reklamowa marki Bodymax

Podobne wpisy:

  • alexander-shatov-mr4JG4SYOF8-unsplash
    6 cyfrowych trendów na 2023 rok
  • freestocks-I_pOqP6kCOI-unsplash
    Cyberataki na konta Facebook Business kosztują ofiary setki tysięcy dolarów

Komentarze: brak

Dołącz do dyskusji: zostaw komentarz. Kasuj komentarz

(will not be shared)

Najnowsze

  • DV Campaign Automator usprawni proces trafikowania kampanii w Google Campaign Manager 360
  • Kampania dla NewBalance w modelu TikTok Friendly Video Production
  • PUMA i Palomo Spain łączą siły, prezentując swobodne ujęcie kultury surfingu w stylu retro

Newsletter

Medialna Perspektywa

Zobacz także:

Tagi

akcja społeczna badanie biznes Crash Mondays CSR e-commerce ekologia Facebook Google handel influencer marketing influencerzy Instagram kampania kampania edukacyjna kampania reklamowa kampania społeczna komunikacja konferencja konkurs koronawirus kryzys wizerunkowy LinkedIn marketing media Meta monitoring mediów nowość online Public Relations raport reklama sklep internetowy social media spot reklamowy sprzedaż sztuczna inteligencja TikTok trendy Twitter współpraca wydarzenie YouTube zakupy święta

O nas

Medialna Perspektywa to portal poświęcony Public Relations, komunikacji w mediach, marketingowi
i mediom społecznościowym oraz reklamie.

Mapa strony

  • Strona główna
  • O nas
  • Kontakt
  • Współpraca
  • Regulamin strony
  • Blog
  • Newsletter

Tematy

  • meandry marketingu
  • medialne rozmaitości
  • PRosta komunikacja
  • reklamówka pomysłów
  • Uncategorized

Newsletter

Projekt i wykonanie Fabrykawww.com 2018 | Projekt logo: Karolina Romanow