site logo
  • PRosta
    komunikacja
  • meandry
    marketingu
  • reklamówka
    pomysłów
  • medialne
    rozmaitości

  • o nas

  • współpraca

  • kontakt
Homepage > medialne rozmaitości > Nestle przyznaje, że ich produkty są niezdrowe
9.06.2021  |  Dodane przez Redakcja w medialne rozmaitości

Nestle przyznaje, że ich produkty są niezdrowe

muesli-668519_1280

W raporcie firmy, opublikowanym na początku tego roku, wykazano, że tylko 37% wszystkich produktów (z wyłączeniem karm dla zwierząt i żywienia medycznego) uzyskało wymaganą liczbę punktów, jaka jest potrzebna do zakwalifikowania danej żywności, jako zdrowa. 

Kryzys wizerunkowy marki

Na początku tego roku udostępniono prezentację Financial Times, która została stworzona dla kierownictwa Nestle. Według raportu zaledwie 37% żywności uzyskała ocenę 3.5, czyli minimalną, aby zakwalifikować ją do zdrowej żywności. Do tej kategorii nie zalicza się karm dla zwierząt domowych, a także specjalistycznego żywienia medycznego. 

W sekcji napoje firma wypadła jeszcze gorzej, ponieważ aż 96% płynów nie spełniło tych wymagań. Jedynym wyjątkiem w tej kategorii jest kawa. Jeśli chodzi o wodę, to test zaliczyło 82% produktów z tej kategorii i 60% produktów mleczarskich.

Poprawy nie będzie?

Do sprawy odnieśli się przedstawiciele kierownictwa przedsiębiorstwa, którzy zastanawiają się, jakie zmiany należy powziąć, aby poprawić stan produkowanej przez nich żywności. Swoje zamiary mają opublikować jeszcze w tym roku.

Jednakże osoby przygotowujące prezentację, twierdzą, że wprowadzenie modyfikacji w procesie produkcji będzie bardzo trudne, ponieważ klienci stale podnoszą swoją świadomość na temat zdrowej żywności, a co się z tym wiąże, nieustannie podwyższają poprzeczkę wobec producenta.

Podobnego zdania jest Marion Nestle (zbieżność nazwiska z nazwą marki jest przypadkowa), profesor nauk o żywieniu na Uniwersytecie Cornell, która twierdzi, że zarówno Nestle, jak i inne konkurencyjne firmy będą miały duży problem, by sprostać wymaganiom konsumentów. Badaczka uważa, że pomimo wzrostu wiedzy na temat jakości żywności i wpływu na nasze zdrowie, klienci nadal będą kupować śmieciowe jedzenie w dużych ilościach. To z kolei wymusza na koncernach spożywczych dostosowanie swojej oferty do większości. 

Co zatem zrobi Nestle? Tego na razie nie wiemy, zostaje tylko czekać na ogłoszenie strategii marki. Miejmy jednak nadzieję, że zdrowej żywności na rynku będzie znacznie więcej.

Autor tekstu: Patrycja Krzeszowska
Źródło zdjęcia głównego: moerschy/Pixabay

kryzys wizerunkowy Nestle

Dodano przez Redakcja

Poprzedni wpisStarbucks w trosce o społeczeństwo
Kubota rusza z akcją #silateczy wspierając osoby LGBT

Podobne wpisy:

  • markus-winkler--TRcaFMV5vk-unsplash
    Czy kryzys wizerunkowy w firmie musi oznaczać same kłopoty?
  • CRASH Mondays № 4 - Zarządzanie kryzysem wizerunkowym [Wrocław]
    4. edycja CRASH Mondays we Wrocławiu o zarządzaniu kryzysem wizerunkowym

Komentarze: brak

Dołącz do dyskusji: zostaw komentarz. Kasuj komentarz

(will not be shared)

Najnowsze

  • Dezinformacja i fake newsy nasiliły się po wybuchu wojny. Szczególnie podatni młodzi ludzie
  • Rynek e-commerce pod lupą UOKiK. Przedsiębiorcy naruszający przepisy muszą się liczyć z dotkliwymi karami
  • Na pograniczu strategii i egzekucji – urodzinowa konferencja More Bananas

Newsletter

Medialna Perspektywa

Zobacz także:

Tagi

agencja akcja społeczna badanie biznes Crash Mondays CSR e-commerce ekologia Facebook Google handel influencerzy Instagram kampania kampania edukacyjna kampania reklamowa kampania społeczna komunikacja konferencja konkurs koronawirus kryzys wizerunkowy LinkedIn marketing media monitoring mediów narzędzia nowość online Public Relations raport reklama sklep internetowy social media spot reklamowy sprzedaż sztuczna inteligencja TikTok Twitter webinar współpraca wydarzenie YouTube zakupy święta

O nas

Medialna Perspektywa to portal poświęcony Public Relations, komunikacji w mediach, marketingowi
i mediom społecznościowym oraz reklamie.

Mapa strony

  • Strona główna
  • O nas
  • Kontakt
  • Współpraca
  • Regulamin strony
  • Blog
  • Newsletter

Tematy

  • meandry marketingu
  • medialne rozmaitości
  • PRosta komunikacja
  • reklamówka pomysłów
  • Uncategorized

Newsletter

Projekt i wykonanie Fabrykawww.com 2018 | Projekt logo: Karolina Romanow
Serwis wykorzystuje pliki cookies i politykę prywatności. Korzystając ze strony akceptujesz jej regulamin. Dowiedz się więcej...