site logo
  • PRosta
    komunikacja
  • meandry
    marketingu
  • reklamówka
    pomysłów
  • medialne
    rozmaitości

  • o nas

  • współpraca

  • kontakt
Homepage > medialne rozmaitości > Newspoint monitoruje TikToka!
24.03.2020  |  Dodane przez Redakcja w medialne rozmaitości

Newspoint monitoruje TikToka!

app-image-logo-tiktok-2066713

Od początku 2020 roku Newspoint, platforma monitoringu mediów, rozszerza swoją ofertę o kolejne kluczowe źródło – serwis TikTok. Tym samym mocno powiększa globalne pokrycie monitorowanych źródeł, które przekracza już 150 tys. serwisów informacyjnych, 50 mln źródeł social media, 1200 tytułów prasowych i 200 stacji RTV z 75 języków i 170 krajów świata.

TikTok to platforma wideo, w której aktywnych jest już ponad 500 mln użytkowników na całym świecie. Umożliwia publikację krótkiego, 15 sekundowego materiału wideo. 

Newspoint jest obecny na polskim rynku od 2007 roku. Został stworzony w celu monitorowania serwisów internetowych, jako pierwsza tego typu usługa w Polsce. W kolejnych latach oferta Newspoint poszerzała się o system monitorujący media społecznościowe i tradycyjne (prasa i RTV), a także o badania, raporty, analizy i audyty oparte na monitorowanych danych. Od 2020 roku do monitorowanych źródeł został dodany serwis TikTok.

Dane, które zbiera Newspoint od strony autora TikToka, przy tworzeniu nowego profilu w bazie danych to: nickname, url strony tytułowej, unique_id, user_id  oraz link do zdjęcia profilowego użytkownika. Na potrzeby klienta zbieranie ze strony profilowej można poszerzyć o liczbę kont, które obserwuje użytkownik, liczbę fanów, liczbę polubień oraz liczbę video.

Jeśli chodzi o dane zbierane dla pojedynczych wpisów z TikToka to w Panelu Newspoint otrzymujemy:

  • link do wpisu,
  • datę utworzenia
  • autora,
  • tekst wpisu,
  • liczbę komentarzy,
  • liczbę polubień,
  • liczbę udostępnień,
  • nazwę i tytuł piosenki w tle.

Następnym etapem monitoringu zostanie objęte zbieranie tagów z poszczególnych wpisów.

– Według badania „Użytkownik TikToka w Polsce” przeprowadzonego przez agencję Open Mobi na jesieni 2019 roku, użytkownicy TikToka wydają pieniądze przede wszystkim na ubrania, obuwie, słodycze i napoje, kosmetyki, elektronikę oraz gry. I to właśnie marki z tych branż, jako pierwsze pojawiły się na TikToku, zachęcając pośrednio do zwiększenia zainteresowania swoim brandem. Serwis umożliwia wręcz idealne dotarcie do osób niepełnoletnich. Coraz więcej firm lokuje produkty u wybranego zasięgowego tiktokera czy zakłada własne profile na TikToku. Coraz większa popularność serwisu i rosnąca liczba jego użytkowników oznacza potrzebę monitorowania pojawiających się tam treści dotyczących naszych i konkurencyjnych marek” – mówi Robert Stalmach, CEO Newspoint.

TikTok – real people – real videos to platforma kreatywnych twórców wideo, głównie przedstawicieli pokolenia Alfa i Z. Każdy wpis może otrzymać serduszko, komentarz, udostępnienie, dodanie do ulubionych lub stworzyć duet z innym tiktokerem. W Polsce aktywnych jest ponad 2,5 mln użytkowników miesięcznie a na świecie ponad 500 mln użytkowników i liczby te dynamicznie rosną. Większość z nich tworzy krótkie wideo tzw. tiktoki. Tiktokerzy najczęściej nagrywają samych siebie, głównie na potrzeby wyzwań (popularnego formatu #hashtagchallenge). Najwięcej użytkowników nagrywa tiktoki w domu, w czasie wolnym – po szkole oraz w weekendy. Głównym użytkownikiem aplikacji są kobiety w wieku 11-13 lat (53%) oraz 14-17 lat (21%). Mężczyźni stanowią tylko 15% odbiorców platformy. Użytkownicy wchodzą do aplikacji średnio 9 razy dziennie i spędzają w niej średnio 45 minut na dobę. 

Zgodnie z regulaminem TikToka rejestracji konta mogą dokonać osoby, które ukończyły 13 lat. Pobranie aplikacji nie oznacza konieczności założenia konta. Filmy można oglądać bez tego, pozostając anonimowym użytkownikiem. Według ostatnich danych TikTok to jedno z nielicznych mediów społecznościowych odnotowujące wzrost średniego czasu trwania sesji. Jednocześnie jest trzecią z najczęściej pobieranych aplikacji w Polsce (pierwszy jest Messenger a drugi WhatsApp).

Autor tekstu: Robert Sadowski – Digital Marketing Manager, Newspoint

O autorze:
Magister matematyki Uniwersytetu Warszawskiego. Ukończył również studia podyplomowe z zakresu rynku kapitałowego i analizy finansowej oraz strategii marketingowej. Pracownik Instytutu Matematycznego PAN. W 2000 roku rozpoczął swoją przygodę z e-biznesem od firmy CV-Online zajmującej się rekrutacją personelu online. Następnie przez 13 lat pracował, jako e-Marketing Manager oraz Marketing Automation Manager w Netsprint S.A. Od 2017 w monitoringu mediów Newspoint.

Pasjonat e-marketingu a szczególnie e-mailingu, web analityki, content marketingu, SEO i SEM oraz autor wielu artykułów i raportów z tej tematyki. Prywatnie miłośnik drzew oraz ogrodów. Zapalony brydżysta (posiada tytuł Mistrza Krajowego i gra w II lidze) oraz kolarz. Prowadzi bloga o ogrodach oraz hobbystyczny serwis www.drzewapolski.pl.

monitoring mediów monitorowanie internetu TikTok

Dodano przez Redakcja

Poprzedni wpisPurella Superfoods dołącza do akcji pomocowej dla szpitali i Polskiej Służby Zdrowia
Czy Instagram stanie się konkurencją dla innych mediów? Platforma wprowadza monetyzację dla wybranych profili

Podobne wpisy:

  • Materiał graficzny
    Kampania dla NewBalance w modelu TikTok Friendly Video Production
  • john-tuesday-8c6iJMh80BI-unsplash
    Instagram nadal sprzedaje, ale teraz „ramię w ramię” z TikTokiem. Najnowsze wyniki raportu na temat rynku influencerskiego w Polsce

Komentarze: brak

Dołącz do dyskusji: zostaw komentarz. Kasuj komentarz

(will not be shared)

Najnowsze

  • Kampania dla NewBalance w modelu TikTok Friendly Video Production
  • PUMA i Palomo Spain łączą siły, prezentując swobodne ujęcie kultury surfingu w stylu retro
  • Pepco dołącza do Polskiego Paktu Plastikowego

Newsletter

Medialna Perspektywa

Zobacz także:

Tagi

akcja społeczna badanie biznes Crash Mondays CSR e-commerce ekologia Facebook Google handel influencer marketing influencerzy Instagram kampania kampania edukacyjna kampania reklamowa kampania społeczna komunikacja konferencja konkurs koronawirus kryzys wizerunkowy LinkedIn marketing media Meta monitoring mediów nowość online Public Relations raport reklama sklep internetowy social media spot reklamowy sprzedaż sztuczna inteligencja TikTok trendy Twitter współpraca wydarzenie YouTube zakupy święta

O nas

Medialna Perspektywa to portal poświęcony Public Relations, komunikacji w mediach, marketingowi
i mediom społecznościowym oraz reklamie.

Mapa strony

  • Strona główna
  • O nas
  • Kontakt
  • Współpraca
  • Regulamin strony
  • Blog
  • Newsletter

Tematy

  • meandry marketingu
  • medialne rozmaitości
  • PRosta komunikacja
  • reklamówka pomysłów
  • Uncategorized

Newsletter

Projekt i wykonanie Fabrykawww.com 2018 | Projekt logo: Karolina Romanow