Luksusowe marki kojarzone są przede wszystkim z bogactwem, a jednocześnie również reprezentują i kreują ideały. Włoski dom mody postanowił wyjść naprzeciw stereotypom. W swojej kampanii produktów Gucci Beauty burzy wszelkie kanony piękna.
Jeżeli reklama szminki, to tylko na idealnych ustach, ułożonych w olśniewający uśmiech, złożony z prostych i białych zębów. Nic bardziej mylnego! Gucci postanowiło skonfrontować się z takimi wyobrażeniami i w swojej najnowszej kampanii pokazać, że piękno może mieć różne oblicza, a ich produkty są tworzone z myślą o wszystkich kobietach.
Gucci łamiąc stereotyp idealnej kobiety znanej z mediów, zachęca do akceptacji swojego ciała, pomimo wad. W tym celu marka zaprosiła do współpracy punkową piosenkarkę z grupy Surfbort, Dani Miller, aby wypromowała nową linię szminek. Wykorzystała w swojej reklamie naturalny uśmiech bez retuszu, któremu daleko do przyjętych od lat standardów ideału. Na zdjęciu widzimy braki w uzębieniu, żółte przebarwienia i nieidealną cerę z dopiskiem: „Dla zuchwałych, wyróżniających się i pięknych”. Post na oficjalnym Instagramie marki osiągnął ponad 700 tys. polubień, a komentarzy ponad 20 tys.
Jak widać niecodzienna reklama cieszy się ogromnym zainteresowaniem. Jednak w tej burzy opinie są skrajnie podzielone. Oto kilka komentarzy zachwyconych internautów:
„Każda z nas ma jakieś defekty i nie ma co ukrywać, że nie.”
„Wreszcie ktoś zdecydował się na naturalność i przestania wciskania ludziom kitu ze piękne jest tylko to co nienaturalne.”
„Przynajmniej zęby naturalne, a nie licówki czy koronki. Jestem na tak!”
„To jest śmiałe, to jest piękne.”
Jednak osoby przyzwyczajone do innej estetyki wyraziły swoją negatywną opinię, że zdjęcie raczej przypomina nieudany mem. Wielu internautów stwierdziło, że nie jest to promowanie naturalnego piękna, a zwyczajnie niedbalstwa i braku higieny. Nie mogli uwierzyć jak można w XXI wieku lansować krzywy zgryz.
Marce zależało, aby skłonić do dyskusji i przemyśleń. Szpara między górnymi zębami u Madonny, Vanessy Paradis czy Georgi May Jagger stała się seksowną cechą. Tym sposobem coś, co było powodem do kompleksów zmieniło się w atut. Dlaczego, więc nieidealny uśmiech Dani Miller nie może być uznany za piękny? Gucci oswaja media z nowymi kanonami, aby pokazać, że każda kobieta bez względu na wady, jest wyjątkowa i nie powinna się zmieniać pod wpływem panujących w mediach trendów.
Autor tekstu: Zuzanna Psiuk
Komentarze: brak