site logo
  • PRosta
    komunikacja
  • meandry
    marketingu
  • reklamówka
    pomysłów
  • medialne
    rozmaitości

  • o nas

  • współpraca

  • kontakt
Homepage > medialne rozmaitości > Niecodzienna reklama szminek Gucci – jednych zaskakuje, innych inspiruje
14.05.2019  |  Dodane przez Redakcja w medialne rozmaitości

Niecodzienna reklama szminek Gucci – jednych zaskakuje, innych inspiruje

lipstick-791761_1280

Luksusowe marki kojarzone są przede wszystkim z bogactwem, a jednocześnie również reprezentują i kreują ideały. Włoski dom mody postanowił wyjść naprzeciw stereotypom. W swojej kampanii produktów Gucci Beauty burzy wszelkie kanony piękna.

Jeżeli reklama szminki, to tylko na idealnych ustach, ułożonych w olśniewający uśmiech, złożony z prostych i białych zębów. Nic bardziej mylnego! Gucci postanowiło skonfrontować się z takimi wyobrażeniami i w swojej najnowszej kampanii pokazać, że piękno może mieć różne oblicza, a ich produkty są tworzone z myślą o wszystkich kobietach.

Gucci łamiąc stereotyp idealnej kobiety znanej z mediów, zachęca do akceptacji swojego ciała, pomimo wad. W tym celu marka zaprosiła do współpracy punkową piosenkarkę z grupy Surfbort, Dani Miller, aby wypromowała nową linię szminek. Wykorzystała w swojej reklamie naturalny uśmiech bez retuszu, któremu daleko do przyjętych od lat standardów ideału. Na zdjęciu widzimy braki w uzębieniu, żółte przebarwienia i nieidealną cerę z dopiskiem: „Dla zuchwałych, wyróżniających się i pięknych”. Post na oficjalnym Instagramie marki osiągnął ponad 700 tys. polubień, a komentarzy ponad 20 tys.

 

Wyświetl ten post na Instagramie.

 

Presenting @guccibeauty’s lipstick collection Rouge à Lèvres Satin ideated by @alessandro_michele. Creamy with intense colour, the formula delivers a long-lasting satin finish, that leaves lips smooth and soft, with a lightweight, comfortable feel. Captured in the campaign by @martinparrstudio is Dani Miller @alienzarereal from the band @therealsurfbort wearing shade number 25* ‘Goldie Red’, with creative direction by #AlessandroMichele, makeup by @thomasdekluyver and art direction by @christophersimmonds. #GucciBeautyNetwork Discover all 36 shades through link in bio.

Post udostępniony przez Gucci (@gucci) Maj 4, 2019 o 7:26 PDT

Jak widać niecodzienna reklama cieszy się ogromnym zainteresowaniem. Jednak w tej burzy opinie są skrajnie podzielone. Oto kilka komentarzy zachwyconych internautów:

„Każda z nas ma jakieś defekty i nie ma co ukrywać, że nie.”

„Wreszcie ktoś zdecydował się na naturalność i przestania wciskania ludziom kitu ze piękne jest tylko to co nienaturalne.”

„Przynajmniej zęby naturalne, a nie licówki czy koronki. Jestem na tak!”

„To jest śmiałe, to jest piękne.”

Jednak osoby przyzwyczajone do innej estetyki wyraziły swoją negatywną opinię, że zdjęcie raczej przypomina nieudany mem. Wielu internautów stwierdziło, że nie jest to promowanie naturalnego piękna, a zwyczajnie niedbalstwa i braku higieny. Nie mogli uwierzyć jak można w XXI wieku lansować krzywy zgryz.

Marce zależało, aby skłonić do dyskusji i przemyśleń. Szpara między górnymi zębami u Madonny, Vanessy Paradis czy Georgi May Jagger stała się seksowną cechą. Tym sposobem coś, co było powodem do kompleksów zmieniło się w atut. Dlaczego, więc nieidealny uśmiech Dani Miller nie może być uznany za piękny? Gucci oswaja media z nowymi kanonami, aby pokazać, że każda kobieta bez względu na wady, jest wyjątkowa i nie powinna się zmieniać pod wpływem panujących w mediach trendów.

 

Autor tekstu: Zuzanna Psiuk

Gucci kampania reklamowa

Dodano przez Redakcja

Poprzedni wpisMajowe spotkania marketingowe dla sektora NGO
Etyka polskiego PR w 2019 roku – deklarowana hierarchia wartości. Badania ogólnopolskie

Podobne wpisy:

  • 23SS_SP_Select_Palomo_7
    PUMA i Palomo Spain łączą siły, prezentując swobodne ujęcie kultury surfingu w stylu retro
  • andriyko-podilnyk-F4AMM1293ag-unsplash
    Avon wraca z nowym pozycjonowaniem marki i kampanią reklamową

Komentarze: brak

Dołącz do dyskusji: zostaw komentarz. Kasuj komentarz

(will not be shared)

Najnowsze

  • DV Campaign Automator usprawni proces trafikowania kampanii w Google Campaign Manager 360
  • Kampania dla NewBalance w modelu TikTok Friendly Video Production
  • PUMA i Palomo Spain łączą siły, prezentując swobodne ujęcie kultury surfingu w stylu retro

Newsletter

Medialna Perspektywa

Zobacz także:

Tagi

akcja społeczna badanie biznes Crash Mondays CSR e-commerce ekologia Facebook Google handel influencer marketing influencerzy Instagram kampania kampania edukacyjna kampania reklamowa kampania społeczna komunikacja konferencja konkurs koronawirus kryzys wizerunkowy LinkedIn marketing media Meta monitoring mediów nowość online Public Relations raport reklama sklep internetowy social media spot reklamowy sprzedaż sztuczna inteligencja TikTok trendy Twitter współpraca wydarzenie YouTube zakupy święta

O nas

Medialna Perspektywa to portal poświęcony Public Relations, komunikacji w mediach, marketingowi
i mediom społecznościowym oraz reklamie.

Mapa strony

  • Strona główna
  • O nas
  • Kontakt
  • Współpraca
  • Regulamin strony
  • Blog
  • Newsletter

Tematy

  • meandry marketingu
  • medialne rozmaitości
  • PRosta komunikacja
  • reklamówka pomysłów
  • Uncategorized

Newsletter

Projekt i wykonanie Fabrykawww.com 2018 | Projekt logo: Karolina Romanow