Od kilku dni możemy obserwować niecodzienną aktywność na Facebooku Ikei i Decathlonu. Firmy zaczepiają się nawzajem w postach i komentarzach. Czyżby to kolejny przykład współpracy marketingowej?
Akcję rozpoczął Decathlon, który pod koniec stycznia opublikował wpis, oznaczając Ikeę. Ta w odpowiedzi nie pozostała dłużna, równocześnie wspominając w komentarzu swój stosowny produkt. Później szwedzka firma opublikowała post, jednocześnie zadając pytanie w formie wyzwania związanego z reklamowanym produktem. Na aktywność sklepu sportowego nie trzeba było długo czekać, ponieważ marki przeniosły swoją konwersację do sekcji komentarzy. W ten sposób oba przedsiębiorstwa wymieniły się postami oraz zaczepkami łącznie kilka razy.
To jednak nie wszystko, 26 stycznia br. obie marki zmieniły na kontach swoje zdjęcia w tle. Ikea pod swoim logotypem ma slogan Decathlonu, a sklep sportowy “zapożyczył” hasło szwedzkiego salonu meblowego. Zapowiada się na dłuższą współpracę marketingową obu gigantów. Co jeszcze wymyślą przedstawiciele firm? Zostaje nam tylko obserwować dalsze poczynania obu przedsiębiorstw.
Autor tekstu: Patrycja Krzeszowska
Źródło zdjęcia: mastrminda/Pixabay
Komentarze: brak