site logo
  • PRosta
    komunikacja
  • meandry
    marketingu
  • reklamówka
    pomysłów
  • medialne
    rozmaitości

  • o nas

  • współpraca

  • kontakt
Homepage > medialne rozmaitości > Nowa aplikacja Mety P92. Czy Twitter ma powody do obaw?
15.06.2023  |  Dodane przez Redakcja w medialne rozmaitości

Nowa aplikacja Mety P92. Czy Twitter ma powody do obaw?

dole777-EQSPI11rf68-unsplash

Meta prężnie pracuje nad stworzeniem swojej własnej tekstowej i zdecentralizowanej aplikacji społecznościowej, która ma rzekomo stanowić konkurencję dla Twittera. Aplikacja nazwana P92 zapowiada się jako nowa przestrzeń, gdzie użytkownicy będą mogli dzielić się aktualnościami na bieżąco, wykorzystując tekst jako główne narzędzie.

Meta wkracza na rynek Twittera

W świecie mediów społecznościowych pojawiają się informacje na temat P92 – intrygującego projektu od Mety, nazywanego również “tekstowym Instagramem”​. Po przejęciu Twittera przez Elona Muska i jego kontrowersyjnych oraz budzących wątpliwości działań, wielu użytkowników zdecydowało się na migrację do innych platform społecznościowych. Meta postanowiła skorzystać z sytuacji i w rezultacie powstał projekt aplikacji P92 stanowiący alternatywę, dostosowaną do potrzeb użytkowników, którzy opuścili portal z niebieskim ptaszkiem w logo. 

P92 ma swoje korzenie w funkcji “Notes” wprowadzonej na Instagramie w grudniu ubiegłego roku, która pozwala użytkownikom na udostępnianie krótkich statusów do 60 znaków za pomocą tekstu i emotikon. Wówczas The New York Times donosił, że firma rozważa przekształcenie tej funkcji w osobną aplikację. 

W marcu zapowiedziano, że aplikacja nad którą pracuje Meta jest znana pod nazwą “P92”. Jednak w kwietniu jeden z programistów aplikacji – Alessandro Paluzzi poinformował za pośrednictwem Twittera, że projekt zmienił nazwę na “Barcelona”. 

#Instagram continues to work on P92/Barcelona 👀 pic.twitter.com/XYVp9TSoWD

— Alessandro Paluzzi (@alex193a) April 21, 2023
P92 z nowoczesnym interfejsem

Lia Haberman – ekspertka ds. influencer marketing, za pośrednictwem Twittera, podzieliła się informacjami na temat wyglądu nadchodzącej aplikacji. 

The app will have creator controls and account safety features.

For example, accounts you’ve blocked on IG will carry over

Hidden words you’ve selected on IG will also carry over.

— Lia Haberman (@liahaberman) May 19, 2023

P92 ma szereg cech, które mogą przyciągnąć użytkowników. Pierwsza wersja aplikacji ma zawierać funkcje, takie jak: klikalne linki w postach z podglądem, odznaki weryfikacji, możliwość udostępniania zdjęć, filmów, a także możliwość gromadzenia obserwatorów i lajków. W planach jest również wprowadzenie opcji “podaj dalej” oraz umożliwienie użytkownikom tworzenie postów tekstowych do 500 znaków.

Aplikacja ma być zintegrowana z Instagramem, co oznacza, że będzie można się zarejestrować i zalogować do aplikacji za pomocą swoich danych logowania z Instagrama. W języku kryptowalut P92 będzie w zasadzie „forkiem” Instagrama, ponieważ profile użytkowników będą zasiedlone danymi z ich konta na Instagramie takimi jak: nazwa, nazwa użytkownika, bio, zdjęcie profilowe i obserwujący.

Celem Mety jest zapewnienie skutecznych kontroli moderacji, od początku pozwalając użytkownikom zarządzać, kto może odpowiadać na posty i wspominać ich konta. Aplikacja przeniesie listę zablokowanych kont z Instagrama, zapewniając ciągłość w preferencjach użytkowników i ustawieniach. 

Jak więc wygląda przyszłość Twittera w obliczu nowej aplikacji Meta P92? Czy Twitter powinien być zaniepokojony? Można powiedzieć, że tylko czas pokaże. Jedno jest pewne:  rywalizacja między platformami społecznościowymi nie tylko przyspiesza innowacje, ale również oferuje użytkownikom większy wybór. Będziemy obserwować rozwój sytuacji z dużym zainteresowaniem.

Autor tekstu: Natalia Przybyłowska
Źródło zdjęcia głównego: dole777/Unsplash

Meta Twitter

Dodano przez Redakcja

Poprzedni wpisInstagram ujawnia, jak działają jego algorytmy!
#PRCrush – zakochaj się w public relations. Kampania zachęcającą do podjęcia pracy w branży PR

Podobne wpisy:

  • dole777-EQSPI11rf68-unsplash
    Facebook i Instagram bez reklam: tak, ale dzięki płatnej subskrypcji. Nowa propozycja Mety
  • unnamed
    Meta uruchamia narzędzia nadzoru rodzicielskiego na Messengerze w Polsce

Komentarze: brak

Dołącz do dyskusji: zostaw komentarz. Kasuj komentarz

(will not be shared)


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

Najnowsze

  • Dyrektywa Omnibus a programy lojalnościowe. Jednak nie tak łatwo
  • CSR w branży reklamowej. Jakie działania powinny podejmować firmy?
  • Nowe narzędzie na YouTube. Platforma wprowadza wyszukiwanie piosenek poprzez nucenie

Newsletter

Medialna Perspektywa

Zobacz także:

Tagi

akcja społeczna badanie biznes Crash Mondays CSR e-commerce ekologia Facebook Google handel influencer marketing influencerzy Instagram kampania kampania edukacyjna kampania reklamowa kampania społeczna komunikacja konferencja koronawirus kryzys wizerunkowy LinkedIn marketing media Meta monitoring mediów nowość online Public Relations raport reklama sklep internetowy social media spot reklamowy sprzedaż sztuczna inteligencja TikTok trendy Twitter webinar współpraca wydarzenie YouTube zakupy święta

O nas

Medialna Perspektywa to portal poświęcony Public Relations, komunikacji w mediach, marketingowi
i mediom społecznościowym oraz reklamie.

Mapa strony

  • Strona główna
  • O nas
  • Kontakt
  • Współpraca
  • Regulamin strony
  • Blog
  • Newsletter

Tematy

  • meandry marketingu
  • medialne rozmaitości
  • PRosta komunikacja
  • reklamówka pomysłów
  • Uncategorized

Newsletter

Projekt i wykonanie Fabrykawww.com 2018 | Projekt logo: Karolina Romanow