Komunikator poinformował na początku czerwca, że wprowadza nowe rozwiązanie. Oprócz standardowych konwersacji i czatów grupowych, dodatkowo udostępnia funkcję Kanały. WhatsApp nie jest pierwszą aplikacją, która decyduje się na takich krok. W lutym kanały nadawcze wprowadził również Instagram.
Nowa opcja aplikacji jest inną wersją czatów grupowych, natomiast jest to konwersacja jednokierunkowa. Uczestnicy nie mogą aktywnie uczestniczyć w czacie, kanały mają jedynie informować na bieżąco daną ilość osób. Administratorem kanału może zostać każdy, kto chce dotrzeć do swojej grupy docelowej. Komunikator umożliwia wyszukanie kanałów według zainteresowań, lokalizacji, firmy i lokalnych władz. Do dołączenia kanału będzie również można poprzez wysłanie linku z zaproszeniem w mailu czy też na czacie innych dostępnych aplikacji.
Platforma zapewnia, że zarówno obserwujący kanał, jak i jego administratorzy będą mieli zapewnioną prywatność. Numer telefonu oraz zdjęcie profilowe nie będą widoczne dla innych uczestników, natomiast administratorzy będą mogli zobaczyć, kto zaobserwował kanał i zdecydować czy będzie widoczny w katalogu “wyszukiwani”. Historia kanału ma być przechowywana maksymalnie 30 dni. Ponadto administrator będzie mógł zastrzec wykonywanie zrzutów ekranów i przesyłania ich dalej. Kanały znanych globalnych firm są dostępne na razie w Kolumbii i Singapurze, gdzie są udoskonalane i modyfikowane. W kolejnych miesiącach Kanały będą wprowadzane w innych krajach wraz z możliwością stworzenia Kanału przez dowolną osobę.
Autor tekstu: Julia Florkowska
Źródło zdjęcia głównego: Dima Solomin/Unsplash
Komentarze: brak