site logo
  • PRosta
    komunikacja
  • meandry
    marketingu
  • reklamówka
    pomysłów
  • medialne
    rozmaitości

  • o nas

  • współpraca

  • kontakt
Homepage > medialne rozmaitości > Nowa globalna platforma łącząca marki i media
21.05.2020  |  Dodane przez Redakcja w medialne rozmaitości

Nowa globalna platforma łącząca marki i media

computer-desk-electronics-indoors-374074

Ruszyło EnterieGO, rozwiązanie pozwalające dotrzeć z informacją do dziennikarzy i liderów opinii z Europy i USA. Usługę współtworzy warszawska Profeina, obchodząca właśnie 9-lecie istnienia, oraz sieć niezależnych agencji PR i komunikacji Enterie.

EnterieGO to platforma do rozpowszechniania wiadomości o markach lub firmach wśród dziennikarzy i influencerów. Działa na kilkunastu rynkach w Europie i Stanach Zjednoczonych. Usługa jest kolejnym krokiem w rozwoju sieci Enterie.

– Usługa ma na celu zaspokojenie potrzeb marek, które nie mają albo chęci, albo potrzeby, albo wystarczającego budżetu na długoterminowe działania PR, ale potrzebują czasem zakomunikować istotną i skierowaną na dany lokalny rynek informację. Jest to również dobre rozwiązanie dla tych, którzy wciąż nie są przekonani, że usługi PR mają sens w ich przypadku. Dzięki skorzystaniu z EnterieGO mogą przetestować wpływ takich działań na ich markę – tłumaczy Magdalena Górak, prezes Profeiny, jednej z 14 agencji PR świadczących usługi w ramach EnterieGO.

Kopiuj – wklej nie działa

To, czym EnterieGO różni się od innych platform do wysyłania komunikatów prasowych czy agregatów informacji firmowych, jest lokalne podejście do każdego newsa na każdym z wybranych rynków oraz spersonalizowana dystrybucja danej wiadomości.

– Nie wysyłamy dokładnie tej samej wersji do dziennikarzy we wszystkich krajach w Europie i Ameryce. Nasze lokalne agencje PR każdy komunikat adaptują do sytuacji na danym rynku – mówi Michał Rakowski, dyrektor ds. sieci Enterie.

Dostosowanie do każdego rynku (ang. localisation) obejmuje wszelkie kluczowe charakterystyki danego środowiska biznesowego i medialnego, od wyboru aktualnych w danej kulturze kontekstów, do których marka może nawiązać, aż do uwzględnienia zróżnicowanego formatowania komunikatu prasowego.

– Robienie wszystkiego na tę samą modłę w każdym kraju nie działa. Wierzymy w insiderską wiedzę naszych lokalnych ekspertów, którzy najlepiej znają swoje rynki. One naprawdę znacznie się od siebie różnią – mówi Rakowski.

Na przykład w Belgii komunikat prasowy należy przesłać zarówno w języku niderlandzkim, jak i francuskim. Na niektórych rynkach lepiej wysłać informację jako załącznik, na innych lepiej do niej zalinkować. Media w różnych krajach preferują też różne formy komunikacji – niektórzy wolą krótki e-mail, inni wolą telefon lub telekonferencję itd.

Skuteczność usługi EnterieGO wynika z wypracowanych przez lokalne agencje relacjach z dziennikarzami i kluczowymi liderami opinii. Lokalni konsultanci PR z 14 krajów dopasowują komunikaty, a nie wysyłają je masowo (niczym newsletter) z nadzieją, że coś trafi na podatny grunt. Dbając o relacje z mediami, wszystkie agencje zastrzegają sobie możliwość odmowy wysłania danego komunikatu, jeśli nie spełnia on wymogów merytorycznych, zawiera mowę nienawiści czy też inną niedozwoloną lub nieetyczną treść.

Most pomiędzy Europą a USA

EnterieGO obejmuje nie tylko rynki europejskie, lecz również północnoamerykański.

– Europejskie firmy muszą stosować ukierunkowane podejście podczas pracy w amerykańskim środowisku medialnym – mówi Bob Spoerl, prezes Bear Icebox Communications. Firma z siedzibą w Chicago jest jedną z 14 lokalnych agencji PR współpracujących w ramach EnterieGO. 

– Z naszego doświadczenia z dziesiątkami firm w Europie odkryłem, że te odnoszące największe sukcesy w USA rozumieją niuanse zróżnicowanych regionalnie relacji medialnych i adaptują swoją komunikację. Jestem pod wielkim wrażeniem tego, jak nasza sieć połączyła się w tym bezprecedensowym czasie, aby oferować kreatywne rozwiązania dla firm chcących podzielić się swoją historią i informacją – dodaje Bob Spoerl z Bear Icebox Communications.

Nowe rozwiązanie w nowym świecie

Plany na uruchomienie narzędzia umożliwiającego zlokalizowane wysyłanie komunikatów prasowych na całym świecie trwały od 2019 roku.

– Niespodziewane zmiany w mediach i PR-ze tylko przyspieszyły ten proces. Agencje wdrażające zmiany to te, które będą się rozwijać nawet w czasach globalnej niepewności – mówi Michał Rakowski, CNO w Enterie.

EnterieGO stawia na transparentność cen. Potencjalni klienci poznają od razu koszt usługi wybierając na stronie kraj, w którym chcą rozdystrybuować swoją historię. Dla przykładu, za dopracowanie i wysłanie komunikatu prasowego w USA opłata wynosi 1199 euro, we Włoszech 899 euro, a w Wielkiej Brytanii 1099 euro.

Media Relations platforma Public Relations

Dodano przez Redakcja

Poprzedni wpiseTrade Show – 3. edycja targów branży e-commerce
Cut The Mustard z kampanią infuencerską dla marki Lavazza

Podobne wpisy:

  • hello-i-m-nik-lY9_CDZoupk-unsplash
    Zarządzanie w kryzysie napędza popyt na usługi ekspertów PR
  • headway-5QgIuuBxKwM-unsplash
    Negocjacje w biznesie – w jaki sposób PR może w tym pomóc?

Komentarze: brak

Dołącz do dyskusji: zostaw komentarz. Kasuj komentarz

(will not be shared)

Najnowsze

  • Nowa, superważna kampania od marki Dove. Detox feedu ma pomóc nastolatkom w świadomym korzystaniu z mediów społecznościowych
  • TikTok stawia na naukę!
  • Dlaczego warto korzystać z platformy masowej wysyłki SMS?

Newsletter

Medialna Perspektywa

Zobacz także:

Tagi

akcja społeczna badanie biznes Crash Mondays CSR e-commerce ekologia Facebook Google handel influencer marketing influencerzy Instagram kampania kampania edukacyjna kampania reklamowa kampania społeczna komunikacja konferencja konkurs koronawirus kryzys wizerunkowy LinkedIn marketing media Meta monitoring mediów nowość online Public Relations raport reklama sklep internetowy social media spot reklamowy sprzedaż sztuczna inteligencja TikTok trendy Twitter współpraca wydarzenie YouTube zakupy święta

O nas

Medialna Perspektywa to portal poświęcony Public Relations, komunikacji w mediach, marketingowi
i mediom społecznościowym oraz reklamie.

Mapa strony

  • Strona główna
  • O nas
  • Kontakt
  • Współpraca
  • Regulamin strony
  • Blog
  • Newsletter

Tematy

  • meandry marketingu
  • medialne rozmaitości
  • PRosta komunikacja
  • reklamówka pomysłów
  • Uncategorized

Newsletter

Projekt i wykonanie Fabrykawww.com 2018 | Projekt logo: Karolina Romanow