Ruszyło EnterieGO, rozwiązanie pozwalające dotrzeć z informacją do dziennikarzy i liderów opinii z Europy i USA. Usługę współtworzy warszawska Profeina, obchodząca właśnie 9-lecie istnienia, oraz sieć niezależnych agencji PR i komunikacji Enterie.
EnterieGO to platforma do rozpowszechniania wiadomości o markach lub firmach wśród dziennikarzy i influencerów. Działa na kilkunastu rynkach w Europie i Stanach Zjednoczonych. Usługa jest kolejnym krokiem w rozwoju sieci Enterie.
– Usługa ma na celu zaspokojenie potrzeb marek, które nie mają albo chęci, albo potrzeby, albo wystarczającego budżetu na długoterminowe działania PR, ale potrzebują czasem zakomunikować istotną i skierowaną na dany lokalny rynek informację. Jest to również dobre rozwiązanie dla tych, którzy wciąż nie są przekonani, że usługi PR mają sens w ich przypadku. Dzięki skorzystaniu z EnterieGO mogą przetestować wpływ takich działań na ich markę – tłumaczy Magdalena Górak, prezes Profeiny, jednej z 14 agencji PR świadczących usługi w ramach EnterieGO.
Kopiuj – wklej nie działa
To, czym EnterieGO różni się od innych platform do wysyłania komunikatów prasowych czy agregatów informacji firmowych, jest lokalne podejście do każdego newsa na każdym z wybranych rynków oraz spersonalizowana dystrybucja danej wiadomości.
– Nie wysyłamy dokładnie tej samej wersji do dziennikarzy we wszystkich krajach w Europie i Ameryce. Nasze lokalne agencje PR każdy komunikat adaptują do sytuacji na danym rynku – mówi Michał Rakowski, dyrektor ds. sieci Enterie.
Dostosowanie do każdego rynku (ang. localisation) obejmuje wszelkie kluczowe charakterystyki danego środowiska biznesowego i medialnego, od wyboru aktualnych w danej kulturze kontekstów, do których marka może nawiązać, aż do uwzględnienia zróżnicowanego formatowania komunikatu prasowego.
– Robienie wszystkiego na tę samą modłę w każdym kraju nie działa. Wierzymy w insiderską wiedzę naszych lokalnych ekspertów, którzy najlepiej znają swoje rynki. One naprawdę znacznie się od siebie różnią – mówi Rakowski.
Na przykład w Belgii komunikat prasowy należy przesłać zarówno w języku niderlandzkim, jak i francuskim. Na niektórych rynkach lepiej wysłać informację jako załącznik, na innych lepiej do niej zalinkować. Media w różnych krajach preferują też różne formy komunikacji – niektórzy wolą krótki e-mail, inni wolą telefon lub telekonferencję itd.
Skuteczność usługi EnterieGO wynika z wypracowanych przez lokalne agencje relacjach z dziennikarzami i kluczowymi liderami opinii. Lokalni konsultanci PR z 14 krajów dopasowują komunikaty, a nie wysyłają je masowo (niczym newsletter) z nadzieją, że coś trafi na podatny grunt. Dbając o relacje z mediami, wszystkie agencje zastrzegają sobie możliwość odmowy wysłania danego komunikatu, jeśli nie spełnia on wymogów merytorycznych, zawiera mowę nienawiści czy też inną niedozwoloną lub nieetyczną treść.
Most pomiędzy Europą a USA
EnterieGO obejmuje nie tylko rynki europejskie, lecz również północnoamerykański.
– Europejskie firmy muszą stosować ukierunkowane podejście podczas pracy w amerykańskim środowisku medialnym – mówi Bob Spoerl, prezes Bear Icebox Communications. Firma z siedzibą w Chicago jest jedną z 14 lokalnych agencji PR współpracujących w ramach EnterieGO.
– Z naszego doświadczenia z dziesiątkami firm w Europie odkryłem, że te odnoszące największe sukcesy w USA rozumieją niuanse zróżnicowanych regionalnie relacji medialnych i adaptują swoją komunikację. Jestem pod wielkim wrażeniem tego, jak nasza sieć połączyła się w tym bezprecedensowym czasie, aby oferować kreatywne rozwiązania dla firm chcących podzielić się swoją historią i informacją – dodaje Bob Spoerl z Bear Icebox Communications.
Nowe rozwiązanie w nowym świecie
Plany na uruchomienie narzędzia umożliwiającego zlokalizowane wysyłanie komunikatów prasowych na całym świecie trwały od 2019 roku.
– Niespodziewane zmiany w mediach i PR-ze tylko przyspieszyły ten proces. Agencje wdrażające zmiany to te, które będą się rozwijać nawet w czasach globalnej niepewności – mówi Michał Rakowski, CNO w Enterie.
EnterieGO stawia na transparentność cen. Potencjalni klienci poznają od razu koszt usługi wybierając na stronie kraj, w którym chcą rozdystrybuować swoją historię. Dla przykładu, za dopracowanie i wysłanie komunikatu prasowego w USA opłata wynosi 1199 euro, we Włoszech 899 euro, a w Wielkiej Brytanii 1099 euro.
Komentarze: brak