site logo
  • PRosta
    komunikacja
  • meandry
    marketingu
  • reklamówka
    pomysłów
  • medialne
    rozmaitości

  • o nas

  • współpraca

  • kontakt
8.11.2023  |  Dodane przez Redakcja w reklamówka pomysłów

Nowa odsłona akcji „20 stopni”

Billboard 20 stopni

Z początkiem listopada ruszyła kolejna edycja kampanii „20 stopni” zachęcającej do oszczędzania ciepła. Pomysłodawcą i organizatorem akcji jest Izba Gospodarcza Ciepłownictwo Polskie. W kampanię włączają się dostawcy ciepła systemowego z całej Polski.

Edukacja dla zdrowia, niższych rachunków i klimatu

To już trzecia edycja akcji edukacyjnej „20 stopni”, której celem jest zachęcenie Polaków do racjonalnego korzystania z ciepła. Zeszłoroczna sytuacja na rynku paliw uświadomiła wszystkim, że odpowiedź na pytanie, czy warto oszczędzać energię, jest oczywista. Na wagę złota okazały się podpowiedzi, jak można to robić właściwie.

– Kampania 20 stopni stanowi część transformacji ciepłownictwa, w której ważną rolę odgrywa zmiana technologii wytwarzania ciepła. Jednak nie można zapominać, że zanim transformacja nastąpi, już teraz możemy ograniczyć zużycie ciepła i zasobów – wyjaśnia prezes Izby Gospodarczej Ciepłownictwo Polskie, Jacek Szymczak. 

Jeden z komentarzy pod poradami udostępnionymi w mediach społecznościowych wskazuje, że edukacja rzeczywiście popłaca. „Właśnie otrzymałam rozliczenie 2022 i dzięki edukacji na Państwa profilu, otrzymałam nadpłatę wysokości 660 złotych. Wystarczyło skręcić grzejniki na 3, reagować na temperaturę na zewnątrz i przed wyjazdami, a  stało się samo! Dzięki” – pisze Pani Wioleta.

Organizatorzy kampanii uczą oszczędzania nie tylko mieszkańców budynków. Oszczędzać warto także w pracy, przekonuje jedna z ekspertek kampanii – Karolina Nowicka, znana jako Pani od Oszczędzania, która wskazuje, że ograniczenie temperatury do 20 stopni to oszczędność na wielu płaszczyznach – ma dobry wpływ nie tylko na nasze finanse, ale też na zdrowie i środowisko.

– Oszczędność rzeczywiście tkwi w każdym stopniu, o który zdecydujemy się zmniejszyć temperaturę w mieszkaniach – wyjaśnia Jacek Szymczak, prezes Izby Gospodarczej Ciepłownictwo Polskie. – Kluczową sprawą jest świadome korzystanie z ciepła. Nie ma potrzeby, by nadmiernie ogrzewać mieszkanie, gdy nie ma w nim domowników. Nie ma też sensu przegrzewać miejsc pracy, szkół czy urzędów w czasie, gdy placówki są zamknięte. Niemarnowanie ciepła nie odbywa się kosztem naszego komfortu, wymaga jedynie wprowadzenia w życie nowych nawyków – dodaje.

Średnia temperatura na poziomie 20 stopni jest wystarczająca. Z badań przeprowadzonych w 2019 roku tuż przed startem kampanii wynika, iż Polacy przegrzewają swoje mieszkania, co negatywnie odbija się na zdrowiu, budżecie domowym oraz środowisku naturalnym.

Większość z nas utrzymuje w swoich domach temperaturę na poziomie 22 stopni lub więcej. Tymczasem, jak przekonują alergolodzy, najkorzystniejsze dla organizmu jest ok. 20 stopni w ciągu dnia i ok. 18 stopni w nocy, w trakcie snu.

– Wyższa temperatura jest niezdrowa, bo obniża poziom wilgotności powietrza, co sprzyja stanom zapalnym i chorobom dróg oddechowych – tłumaczy prof. Bolesław Samoliński, alergolog z Warszawskiej Akademii Medycznej.  

Niższa średnia temperatura w mieszkaniu to także znaczące oszczędności na rachunkach za ciepło, co nie jest bez znaczenia w obliczu rosnących cen energii. Eksperci Izby Gospodarczej Ciepłownictwo Polskie wyjaśniają, że obniżenie średniej temperatury o 1 stopień to niższe zużycie ciepła o 5–7%.

Kampania „20 stopni”

W ramach akcji „20 stopni” powstała strona internetowa 20stopni.pl, z treściami edukacyjnymi przekonującymi do obniżenia temperatury w domu, a także prezentującymi proste metody na oszczędzanie ciepła. Ambasadorkami tegorocznej edycji akcji są ekoedukatorka Sylwia Majcher oraz Karolina Nowicka, blogerka internetowa, prowadząca na Instagramie kanał „Pani od oszczędzania”. Obie będą zachęcać swoich obserwatorów do niemarnowania ciepła, a także podpowiadać proste sposoby na ograniczenie zużycia energii cieplnej.

– Nauczmy się nie marnować ciepła i pamiętajmy o tym, że te proste działania, które mają nam w tym pomóc, nie są żadnym wyrzeczeniem, tylko racjonalnym i odpowiedzialnym zachowaniem – zachęca Karolina Nowicka.

Na profilu 20stopni na Facebooku organizatorzy akcji zaproponowali wyzwanie dotyczące ograniczenia zużycia ciepła. Zachęcają wszystkich odbiorców: „Dołącz do naszego wyzwania! Przez cały listopad będziemy się dzielić z Wami prostymi wskazówkami, które pomagają obniżyć zużycie ciepła i wysokość rachunków! Zastosowanie każdej z 20 porad stopniowo zoptymalizuje sposób, w jaki ogrzewasz mieszkanie. Proponowane porady są łatwe do zastosowania i praktycznie bezkosztowe!”.

Organizatorzy kampanii przygotowali także przeznaczony dla urzędów miast i gmin poradnik z informacjami, jak przeprowadzić audyt w budynkach należących do zasobów miejskich i jak w prosty sposób ograniczyć zużycie ciepła, wprowadzając konkretne procedury. Poradnik dostępny jest w formie elektronicznej na stronie akcji.

W akcję od początku jej istnienia czynnie włączają się także lokalni dostawcy ciepła systemowego, którzy zachęcają do zmiany nawyków w zakresie ogrzewania nie tylko swoich odbiorców, ale także administratorów i zarządców budynków wielorodzinnych.

Organizatorzy akcji uczą także najmłodszych użytkowników ciepła. Na platformie e-learningowej „Lekcje Ciepła” udostępnione zostały materiały na temat niemarnowania ciepła, które posłużą uczniom i nauczycielom w szkołach podstawowych.

W tym roku akcja wspierana jest kampanią outdoorową w dużych i średnich miastach oraz kampanią internetową (Facebook, Instagram, wyszukiwarka Google). Za kreację oraz zakup mediów odpowiedzialna jest agencja KonceptLab. 

kampania
Poprzedni wpisUżytkownicy social mediów są narażeni na mowę nienawiści i treści ekstremistyczne
Wręczono nagrody w 24. edycji Effie Awards Poland!

Komentarze: brak

Dołącz do dyskusji: zostaw komentarz. Kasuj komentarz

(will not be shared)

Najnowsze

  • Instagramowe nowości! Najnowsze zmiany w pigułce
  • Świąteczna kampania Plusa na Kartę
  • Konferencja Reklamuję Etycznie 23’ „Algorytmy zmiany” już 7 grudnia
Medialna Perspektywa

Zobacz także:

Tagi

akcja społeczna badanie biznes Crash Mondays CSR e-commerce ekologia Facebook Google handel influencer marketing influencerzy Instagram kampania kampania edukacyjna kampania reklamowa kampania społeczna komunikacja konferencja koronawirus kryzys wizerunkowy LinkedIn marketing media Meta monitoring mediów nowość online Public Relations raport reklama sklep internetowy social media spot reklamowy sprzedaż sztuczna inteligencja TikTok trendy Twitter webinar współpraca wydarzenie YouTube zakupy święta

O nas

Medialna Perspektywa to portal poświęcony Public Relations, komunikacji w mediach, marketingowi
i mediom społecznościowym oraz reklamie.

Mapa strony

  • Strona główna
  • O nas
  • Kontakt
  • Współpraca
  • Regulamin strony
  • Blog
  • Newsletter

Tematy

  • meandry marketingu
  • medialne rozmaitości
  • PRosta komunikacja
  • reklamówka pomysłów
  • Uncategorized
Projekt i wykonanie Fabrykawww.com 2018 | Projekt logo: Karolina Romanow