site logo
  • PRosta
    komunikacja
  • meandry
    marketingu
  • reklamówka
    pomysłów
  • medialne
    rozmaitości

  • o nas

  • współpraca

  • kontakt
Homepage > medialne rozmaitości > Nowa Opera 68 - przeglądarka z wbudowanym Instagramem
12.05.2020  |  Dodane przez Redakcja w medialne rozmaitości

Nowa Opera 68 – przeglądarka z wbudowanym Instagramem

damian-zaleski-RYyr-k3Ysqg-unsplash

Rozwój wir­tu­al­nej rze­czy­wi­sto­ści umoż­li­wia inte­rak­cję nawet z odle­głym roz­mówcą. Izo­la­cja na świe­cie spo­wo­do­wała, że gwałtownie wzro­sło zapo­trze­bo­wa­nie ludzi na wykorzy­sta­nie róż­nego rodzaju narzę­dzi inter­ne­to­wych. Klu­czową rolę zaczęły odgry­wać komu­ni­ka­tory, wyko­rzy­sty­wane zarówno do nauki w szko­łach czy na uni­wer­sy­te­tach, w bizne­sie, jak i pry­wat­nie.

Twórcy Opery udo­sko­na­lili funk­cje pro­gramu i w naj­now­szej wer­sji Opera 68 znaj­dziemy m.in.: wbu­do­wa­nego Insta­grama, funkcje “konteksty” czy nowe standardy oznaczania stron dla większego bezpieczeństwa użytkowników.

Insta­gram nie tylko w smart­fo­nie

Od teraz, użytkownicy Opery mają także dostęp do Instagrama, który jest jesz­cze łatwiej­szy – nie­za­leż­nie od urzą­dze­nia z jakiego korzy­stają. Naj­now­sza wer­sja posiada wszyst­kie funk­cji webo­wego Insta­grama. Ozna­cza to, że inter­nauci zyskali łatwy dostęp do plat­formy, funk­cji eks­plo­ruj, oglą­da­nia relacji czy wysy­ła­nia bez­po­śred­nich wia­do­mo­ści na dużym ekra­nie.

Jak korzy­stać z Insta­grama w prze­glą­darce Opera?

Korzy­sta­nie z apli­ka­cji w Ope­rze 68 jest bar­dzo pro­ste. Wystar­czy klik­nąć ikonę serwisu na pasku bocz­nym, która znaj­duje się po lewej stro­nie. Następ­nie należy zalo­go­wać się na swoje konto na Insta­gra­mie i od tej chwili można korzy­stać z sieci spo­łecz­no­ścio­wej tak, jak na smart­fo­nie.

Dodat­kowe funk­cje prze­glą­darki

Opera 68, wraz z aktu­ali­za­cjami, pro­po­nuje użyt­kow­ni­kom dodat­kowe nowo­ści. Przede wszyst­kim funk­cję „kon­tek­sty”, czyli narzę­dzie pozwa­la­jące użyt­kow­ni­kom orga­ni­zo­wać swoje zakładki zgod­nie z kon­tek­stami, zarówno zwią­za­nymi z pracą, jak i cza­sem wol­nym. Za pomocą paska bocz­nego, umieszczonego po lewej stro­nie, można gru­po­wać karty w mak­sy­mal­nie pię­ciu oddziel­nych obsza­rach robo­czych (Kon­tek­stach), nazwać je i wyróż­nić indy­wi­du­al­nymi iko­nami. Funk­cja ta umoż­li­wia korzy­sta­nie z kart do pracy czy hobby w osob­nych gru­pach w tym samym oknie prze­glą­darki.

Kolejna nowość to ulep­szona wer­sja prze­glą­da­nia, czyli gratka dla tych wszystkich, którzy lubią pra­co­wać na kilku otwar­tych kar­tach. Nowa ikona – szkło powięk­sza­jące – ozna­cza szu­ka­nie w otwar­tych kar­tach. Skrót klawiszowy Ctrl i spa­cja pozwala uzy­skać dostęp do wyska­ku­ją­cego okienka z listą wszyst­kich otwar­tych okien. Po wpi­sa­niu słowa klu­czo­wego można zna­leźć kon­kretną kartę.

Wła­ści­ciele Opery w nowej wer­sji zadbali także o bez­pie­czeń­stwo wpro­wa­dza­jąc nowe stan­dardy odz­na­cze­nia stron. Bez­pieczne strony cha­rak­te­ry­zuje szara kłódka, na lewym końcu paska adresu. Nie­bez­pieczne strony zaś sym­bo­li­zuje kłódka otwarta, przy której dodat­kowo zostaje wyświe­tlony szary znak ostrze­gaw­czy.

Ostatnia z nowości, pozwala uporządkować otwarte okna. Jeżeli kursorem najedziemy na kartę, która jest zduplikowana – a więc zawiera witrynę już otwartą – zostanie podświetlona na niebiesko. Funkcja ta sugeruje, że można podwójną kartę bezpiecznie zamknąć.

Prze­glą­darka inter­ne­towa, two­rzona i roz­wi­jana przez nor­we­ską firmę Opera Software ASA została stwo­rzona 25 lat temu. Od 2005 roku jest pro­gra­mem w pełni dar­mo­wym na licen­cji freeware. Dostępna jest na Win­dow­sie, Macu i Linuk­sie. W 2019 roku liczba jej użyt­kow­ni­ków na kom­pu­te­rach wzro­sła o 11% i wynio­sła 68 milio­nów (śred­nia mie­sięczna liczba użyt­kow­ni­ków na mie­siąc). W marcu 2020 roku osią­gnęła 73 miliony mie­sięcz­nych aktyw­nych użyt­kow­ni­ków, a obec­nie dzięki nowym funk­cjom ma szansę pozy­skać nowych fanów np. z Insta­grama.

Autor tekstu: Patrycja Jaksim

O autorce: Specjalista ds. Public Relations. Autorka projektu www.prtoday.pl. Zafascynowana rozwojem kompetencji i szeroko pojętym tematem komunikacji marki z podmiotami rynku. Pomaga małym i średnim firmom wykorzystywać narzędzia PR do skutecznej komunikacji z otoczeniem.

Źródło zdjęcia głównego: Damian Zaleski/Unsplash

Instagram Opera

Dodano przez Redakcja

Poprzedni wpisKoronawirus w mediach – co w sieci czytają Polacy?
PR(acownik) w czasie pandemii

Podobne wpisy:

  • dole777-EQSPI11rf68-unsplash
    Facebook i Instagram bez reklam: tak, ale dzięki płatnej subskrypcji. Nowa propozycja Mety
  • RAB PRIM 2023 1
    Instagram rządzi, ale to TikTok zyskuje udziały najszybciej, już drugi rok z rzędu – pokazuje raport „Rynek Influencerów w Polsce – 2023”

Komentarze: brak

Dołącz do dyskusji: zostaw komentarz. Kasuj komentarz

(will not be shared)


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

Najnowsze

  • Dyrektywa Omnibus a programy lojalnościowe. Jednak nie tak łatwo
  • CSR w branży reklamowej. Jakie działania powinny podejmować firmy?
  • Nowe narzędzie na YouTube. Platforma wprowadza wyszukiwanie piosenek poprzez nucenie

Newsletter

Medialna Perspektywa

Zobacz także:

Tagi

akcja społeczna badanie biznes Crash Mondays CSR e-commerce ekologia Facebook Google handel influencer marketing influencerzy Instagram kampania kampania edukacyjna kampania reklamowa kampania społeczna komunikacja konferencja koronawirus kryzys wizerunkowy LinkedIn marketing media Meta monitoring mediów nowość online Public Relations raport reklama sklep internetowy social media spot reklamowy sprzedaż sztuczna inteligencja TikTok trendy Twitter webinar współpraca wydarzenie YouTube zakupy święta

O nas

Medialna Perspektywa to portal poświęcony Public Relations, komunikacji w mediach, marketingowi
i mediom społecznościowym oraz reklamie.

Mapa strony

  • Strona główna
  • O nas
  • Kontakt
  • Współpraca
  • Regulamin strony
  • Blog
  • Newsletter

Tematy

  • meandry marketingu
  • medialne rozmaitości
  • PRosta komunikacja
  • reklamówka pomysłów
  • Uncategorized

Newsletter

Projekt i wykonanie Fabrykawww.com 2018 | Projekt logo: Karolina Romanow