Dynamicznie rozwijająca się aplikacja stworzyła platformę TikTok For Business, przeznaczoną dla marketerów i przedsiębiorców. Znaleźć tam można wszystkie niezbędne narzędzia marketingowe, a także porady oraz inspiracje do tworzenia kreatywnych i angażujących… TikToków.
TikTok jasno zakomunikował gotowość na przyjęcie marek do swojej społeczności i zaprezentował nową platformę podczas wirtualnej konferencji IAB 2020 New Fronts w zeszłym tygodniu. Podczas prezentacji podkreślono specyficzny charakter TikToka jako miejsca, gdzie kreacje marek i użytkowników wspólnie egzystują. Marki zamiast funkcjonować osobno, jako reklamodawcy, których content często odbierany jest jako natrętny i nieszczery mają teraz możliwość dołączenia do społeczności Tiktokerów. Dowodem na skuteczność kampanii na tej platformie jest wysoka liczba użytkowników, którzy angażują się w dialog z markami, tworząc własne odpowiedzi na ich kreacje.
TikTok: Koniec z reklamami, które chce się pominąć
Slogan zachęcający do korzystania z platformy brzmi: Nie twórz reklam.Twórz TikToki (Don’t make ads. Make TikToks).
Wśród narzędzi dostępnych dla marketerów na platformie TikTok For Business znaleźć można flagowy format reklamy TopView, ale także Brand Takeover, In-Feed Video, Hashtag Challenge i Branded Effects. Ta ostatnia funkcja została wzbogacona o możliwość obrandowania kreacji w formacie rozszerzonej rzeczywistości (AR).
Przypominamy czym charakteryzują się narzędzia reklamowe na TikToku.
Top View
Reklama w formie video trwająca do 60 sekund. Zarówno obraz, jak i dźwięk zaczyna się odtwarzać automatycznie, przykuwając uwagę użytkownika.
Brad Takeover
Reklamy zajmujące cały ekran, w formie obrazu lub filmiku o długości od 3 do 5 sekund. Wyświetla się zaraz po uruchomieniu aplikacji, wszystkim użytkownikom korzystającym z niej w danym dniu. Można do niej dopiąć odnośniki prowadzące poza TikToka lub połączyć z hashtag challengem.
In-feed video
Reklama w formie 60-sekundowego video w zakładce Dla Ciebie. Użytkownicy mogą reagować na content polubieniami, komentarzami lub udostępnieniem.
Hashtag Challenge
Można zaryzykować stwierdzenie, że to z nich najbardziej słynie TikTok. Reklama w formie obrandowanego wyzwania opatrzonego firmowym hashtagiem. Zaangażowanie użytkowników wykracza poza kliknięcia i polubienia, społeczność sama tworzy odpowiedzi na wyzwania, które często osiągają viralowy efekt.
Branded Effects
Ten format pozwala na tworzenie nakładek na treści tworzone przez użytkowników. Mogą to być naklejki, gify i filtry, a także, od niedawna, obiekty w formie AR.
Nowa platforma nie przyniosła wiele nowych funkcji, a jedynie umieściła dotychczasowe w jednej witrynie. Zapowiedziano jednak, że na TikTok For Business będą stopniowo pojawiały się nowe narzędzia.
Póki co, marketerzy mogą korzystać z zakładki Inspiracje, gdzie znajdą przykłady skutecznych kampanii przeprowadzonych na TikToku przez inne marki (można sortować na podstawie branży, formatu reklamy lub lokalizacji rynku).
Mogą również dowiedzieć się więcej o narzędziach i technikach marketingowych na TikToku dzięki platformie e-learningowej TikTok For Business Learning Center.
Marka pozna Tiktokera

TikTok testuje również nową platformę mającą ułatwić markom znalezienie utalentowanych twórców contentu i vice versa. Creator Marketplace, podobnie jak YouTube BrandConnect, ma służyć usprawnieniu współpracy influencerów z markami.
Jeśli chodzi o sprawny pomiar i raportowanie rezultatów kampanii, TikTok zapowiedział wkrótce udostępnienie kolejnych, ulepszonych narzędzi do tego celu.
Oprócz dostępnego w 155 krajach TikToka, platforma oferuje marketerom również inne aplikacje swojego autorstwa, m.in. Helo i TopBuzz. Ta pierwsza to medium społecznościowe popularne w Indiach; druga z kolei służy do przeglądania newsów i cieszy się powodzeniem w USA i Brazylii.
Znaczenie TikToka na arenie social media rośnie nieprzerwanie wraz z popularnością aplikacji. Utworzenie specjalnej platformy dla biznesu to niewątpliwie krok w stronę dorównania gigantom, takim jak Facebook, Instagram czy Twitter. Trudno również zaprzeczyć, że ten stosunkowo nowy gracz na rynku wniósł wiele świeżych pomysłów. Wkrótce przekonamy się czy to wystarczy, aby podbić serca globalnych marek, jak i mniejszych przedsiębiorstw.
Autor tekstu: Aleksandra Jawor
Źródło zdjęcia głównego: Kon Karampelas/Unsplash
Komentarze: brak