site logo
  • PRosta
    komunikacja
  • meandry
    marketingu
  • reklamówka
    pomysłów
  • medialne
    rozmaitości

  • o nas

  • współpraca

  • kontakt
Homepage > meandry marketingu > Nowa platforma TikTok dla biznesu - kreatywność zamiast nudy w reklamie
8.07.2020  |  Dodane przez Redakcja w meandry marketingu

Nowa platforma TikTok dla biznesu – kreatywność zamiast nudy w reklamie

kon-karampelas-ft9xWD1dmnY-unsplash

Dynamicznie rozwijająca się aplikacja stworzyła platformę TikTok For Business, przeznaczoną dla marketerów i przedsiębiorców. Znaleźć tam można wszystkie niezbędne narzędzia marketingowe, a także porady oraz inspiracje do tworzenia kreatywnych i angażujących… TikToków. 

TikTok jasno zakomunikował gotowość na przyjęcie marek do swojej społeczności i zaprezentował nową platformę podczas wirtualnej konferencji IAB 2020 New Fronts w zeszłym tygodniu. Podczas prezentacji podkreślono specyficzny charakter TikToka jako miejsca, gdzie kreacje marek i użytkowników wspólnie egzystują. Marki zamiast funkcjonować osobno, jako reklamodawcy, których content często odbierany jest jako natrętny i nieszczery mają teraz możliwość dołączenia do społeczności Tiktokerów. Dowodem na skuteczność kampanii na tej platformie jest wysoka liczba użytkowników, którzy angażują się w dialog z markami, tworząc własne odpowiedzi na ich kreacje.

TikTok: Koniec z reklamami, które chce się pominąć

Slogan zachęcający do korzystania z platformy brzmi: Nie twórz reklam.Twórz TikToki (Don’t make ads. Make TikToks). 

@dontmakeads

#dontmakeads

♬ BEAST MODE – Tim Maxx

Wśród narzędzi dostępnych dla marketerów na platformie TikTok For Business znaleźć można flagowy format reklamy TopView, ale także Brand Takeover, In-Feed Video, Hashtag Challenge i Branded Effects. Ta ostatnia funkcja została wzbogacona o możliwość obrandowania kreacji w formacie rozszerzonej rzeczywistości (AR).

Przypominamy czym charakteryzują się narzędzia reklamowe na TikToku.

Top View

Reklama w formie video trwająca do 60 sekund. Zarówno obraz, jak i dźwięk zaczyna się odtwarzać automatycznie, przykuwając uwagę użytkownika.

Brad Takeover

Reklamy zajmujące cały ekran, w formie obrazu lub filmiku o długości od 3 do 5 sekund. Wyświetla się zaraz po uruchomieniu aplikacji, wszystkim użytkownikom korzystającym z niej w danym dniu. Można do niej dopiąć odnośniki prowadzące poza TikToka lub połączyć z hashtag challengem. 

In-feed video

Reklama w formie 60-sekundowego video w zakładce Dla Ciebie. Użytkownicy mogą reagować na content polubieniami, komentarzami lub udostępnieniem.

Hashtag Challenge

Można zaryzykować stwierdzenie, że to z nich najbardziej słynie TikTok. Reklama w formie obrandowanego wyzwania opatrzonego firmowym hashtagiem. Zaangażowanie użytkowników wykracza poza kliknięcia i polubienia, społeczność sama tworzy odpowiedzi na wyzwania, które często osiągają viralowy efekt. 

Branded Effects

Ten format pozwala na tworzenie nakładek na treści tworzone przez użytkowników. Mogą to być naklejki, gify i filtry, a także, od niedawna, obiekty w formie AR. 

Nowa platforma nie przyniosła wiele nowych funkcji, a jedynie umieściła dotychczasowe w jednej witrynie. Zapowiedziano jednak, że na TikTok For Business będą stopniowo pojawiały się nowe narzędzia. 

Póki co, marketerzy mogą korzystać z zakładki Inspiracje, gdzie znajdą przykłady skutecznych kampanii przeprowadzonych na TikToku przez inne marki (można sortować na podstawie branży, formatu reklamy lub lokalizacji rynku). 

Mogą również dowiedzieć się więcej o narzędziach i technikach marketingowych na TikToku dzięki platformie e-learningowej TikTok For Business Learning Center. 

Marka pozna Tiktokera
źródło: tiktok.com/business/en

TikTok testuje również nową platformę mającą ułatwić markom znalezienie utalentowanych twórców contentu i vice versa. Creator Marketplace, podobnie jak YouTube BrandConnect, ma służyć usprawnieniu współpracy influencerów z markami. 

Jeśli chodzi o sprawny pomiar i raportowanie rezultatów kampanii, TikTok zapowiedział wkrótce udostępnienie kolejnych, ulepszonych narzędzi do tego celu.  

Oprócz dostępnego w 155 krajach TikToka, platforma oferuje marketerom również inne aplikacje swojego autorstwa, m.in. Helo i TopBuzz. Ta pierwsza to medium społecznościowe popularne w Indiach; druga z kolei służy do przeglądania newsów i cieszy się powodzeniem w USA i Brazylii. 

Znaczenie TikToka na arenie social media rośnie nieprzerwanie wraz z popularnością aplikacji. Utworzenie specjalnej platformy dla biznesu to niewątpliwie krok w stronę dorównania gigantom, takim jak Facebook, Instagram czy Twitter. Trudno również zaprzeczyć, że ten stosunkowo nowy gracz na rynku wniósł wiele świeżych pomysłów. Wkrótce przekonamy się czy to wystarczy, aby podbić serca globalnych marek, jak i mniejszych przedsiębiorstw.

Autor tekstu: Aleksandra Jawor
Źródło zdjęcia głównego: Kon Karampelas/Unsplash

marketing reklama TikTok

Dodano przez Redakcja

Poprzedni wpisSiła muzyki Radia ZET na lato, czyli wakacyjna ramówka
W czasie pandemii wzrosła sprzedaż elektronicznych wydań gazet. Wydawnictwa prasowe są w trudnej sytuacji

Podobne wpisy:

  • solen-feyissa-XfnfMlNpWDo-unsplash
    TikTok stawia na naukę!
  • jakob-owens-mQxttWjHFjA-unsplash
    Top trendy 2023 w reklamie wideo

Komentarze: brak

Dołącz do dyskusji: zostaw komentarz. Kasuj komentarz

(will not be shared)

Najnowsze

  • Nowa, superważna kampania od marki Dove. Detox feedu ma pomóc nastolatkom w świadomym korzystaniu z mediów społecznościowych
  • TikTok stawia na naukę!
  • Dlaczego warto korzystać z platformy masowej wysyłki SMS?

Newsletter

Medialna Perspektywa

Zobacz także:

Tagi

akcja społeczna badanie biznes Crash Mondays CSR e-commerce ekologia Facebook Google handel influencer marketing influencerzy Instagram kampania kampania edukacyjna kampania reklamowa kampania społeczna komunikacja konferencja konkurs koronawirus kryzys wizerunkowy LinkedIn marketing media Meta monitoring mediów nowość online Public Relations raport reklama sklep internetowy social media spot reklamowy sprzedaż sztuczna inteligencja TikTok trendy Twitter współpraca wydarzenie YouTube zakupy święta

O nas

Medialna Perspektywa to portal poświęcony Public Relations, komunikacji w mediach, marketingowi
i mediom społecznościowym oraz reklamie.

Mapa strony

  • Strona główna
  • O nas
  • Kontakt
  • Współpraca
  • Regulamin strony
  • Blog
  • Newsletter

Tematy

  • meandry marketingu
  • medialne rozmaitości
  • PRosta komunikacja
  • reklamówka pomysłów
  • Uncategorized

Newsletter

Projekt i wykonanie Fabrykawww.com 2018 | Projekt logo: Karolina Romanow