site logo
  • PRosta
    komunikacja
  • meandry
    marketingu
  • reklamówka
    pomysłów
  • medialne
    rozmaitości

  • o nas

  • współpraca

  • kontakt
Homepage > reklamówka pomysłów > Nowa, superważna kampania od marki Dove. Detox feedu ma pomóc nastolatkom w świadomym korzystaniu z mediów społecznościowych
31.03.2023  |  Dodane przez Redakcja w reklamówka pomysłów

Nowa, superważna kampania od marki Dove. Detox feedu ma pomóc nastolatkom w świadomym korzystaniu z mediów społecznościowych

pexels-wendy-wei-3973973

Dove w swojej nowej, bardzo ważnej kampanii, porusza temat wyidealizowanego świata w social mediach. Według przeprowadzonych badań przez Dove, aż 67% dziewczynek przyznaje, że chciałoby wyglądać jak influencerki, które obserwują, a 60% po zobaczeniu wyidealizowanego zdjęcia chciałoby zmienić coś w swoim wyglądzie. Aby pomóc nastolatkom świadomie korzystać z mediów społecznościowych i obalić nierealny kanon piękna, marka rozpoczęła kampanię społeczną pod nazwą Detox Feedu. 

Czego dotyczy kampania?

Kampania ta skupia się na idei, że korzystanie z mediów społecznościowych może wpłynąć na samoocenę i poczucie wartości u młodych ludzi, którzy często są narażeni na niezdrowe standardy piękna i perfekcyjny styl życia prezentowany przy influencerów w Internecie. Dove zachęca do „detoxu” swojego feedu, co oznacza usunięcie treści, które negatywnie wpływają na samoocenę, a także zastąpienie ich pozytywnymi i inspirującymi treściami. 

Toksyczne treści na każdym kroku

„Jesteś głodna? Napij się wody!”. „Chcesz się pozbyć cellulitu? Owiń się folią spożywczą!”. „Marzysz o pełnych ustach? Wystarczy kilka minut w gabinecie”. Takie informacje znajdują nastolatki, przeglądając posty w mediach społecznościowych. Treści te wpływają na nie negatywnie. Marka Dove uważa, że przedstawiane w Internecie niezdrowe standardy piękna i perfekcyjny styl życia, niszczą zdrowie psychiczne nastolatek i narażają je na poważne konsekwencje zdrowotne.

Przerażające wyniki badań 

W listopadzie 2022 roku Dove przeprowadziło badanie (w ramach programu Dove Self-Esteem) na grupie polskich dziewczynek w wieku od 10 do 17 lat. Wyniki są przerażające i pokazują, jak ważną rolę w ich życiu odgrywają influencerzy. Aż 60% nastolatek, które zobaczyło wyidealizowane zdjęcie w mediach społecznościowych, wyraża chęć zmiany swojego wyglądu. Zaskakujące jest, że prawie jedna trzecia nastolatek zaczyna częściej ćwiczyć i mocniej się malować. Co więcej, 67% dziewczynek w wieku 10-13 lat pragnie wyglądać tak jak obserwowane influencerki, a 42% z nich ma problem z pozbyciem się szkodliwych treści ze swojego życia.

Współpraca z influencerami

Dove do swojej kampanii postanowiła zaprosić również influencerów, którzy postarają się dotrzeć do nastolatek i towarzyszyć im w procesie budowania własnej wartości. Marka wybrała osoby, które mają pozytywny wpływ na myślenie kobiet i nastolatek o swoim wyglądzie. Pokazują realne ciała, edukują, zachęcają do budowania pewności siebie poza wzorcami z Internetu. Komunikację na swoich profilach w social mediach będą prowadziły m.in. Aleksandra Żebrowska, Joanna Koroniewska i Patricia Kazadi. Merytorycznego wsparcia kampanii udzielili również eksperci: Małgorzata Ohme, Szymon Niemiec i Karolina Tucholska-Siermińska.

Jak pomóc nastolatkom?

Marka tym samym kieruje swoją kampanię również do rodziców i opiekunów, ponieważ badanie przeprowadzone przez Dove w ramach programu, pokazało, że nastolatki ufają bardziej rodzicom niż influencerom, a podczas rozmów o social mediach, rodzice pomagają im rozróżnić prawdę od fałszu. Twórcy kampanii przygotowali krótkie filmiki, w których wspomniani eksperci opowiadają, jak można pomóc dzieciom unikać toksycznych treści w internecie. Materiały można znaleźć na specjalnie przygotowanej stronie.

Autor tekstu: Maria Wiśniewska
Źródło zdjęcia głównego: Wendy Wei/Pexels

Dove kampania kampania społeczna

Dodano przez Redakcja

Poprzedni wpisTikTok stawia na naukę!
Adidas w najnowszej kampanii wspiera każdą biegową motywację

Podobne wpisy:

  • 2400x1200
    Digital Hub Warsaw firmy Bayer szuka kolejnych #techwizards. Ruszyła nowa kampania rekrutacyjna
  • andraz-lazic-lcirqLKB8B4-unsplash
    „Jeździsz jak baba” - Bolt walczy ze stereotypami w najnowszej kampanii

Komentarze: brak

Dołącz do dyskusji: zostaw komentarz. Kasuj komentarz

(will not be shared)

Najnowsze

  • CRASH Mondays – znamy temat czerwcowej edycji!
  • Nowość na Instagramie: od teraz GIF-y także w komentarzach
  • Marketer+, czyli czasopismo dla każdego marketera

Newsletter

Medialna Perspektywa

Zobacz także:

Tagi

akcja społeczna badanie biznes Crash Mondays CSR e-commerce ekologia Facebook Google handel influencer marketing influencerzy Instagram kampania kampania edukacyjna kampania reklamowa kampania społeczna komunikacja konferencja koronawirus kryzys wizerunkowy LinkedIn marketing media Meta monitoring mediów nowość online Public Relations raport reklama sklep internetowy social media spot reklamowy sprzedaż sztuczna inteligencja TikTok trendy Twitter webinar współpraca wydarzenie YouTube zakupy święta

O nas

Medialna Perspektywa to portal poświęcony Public Relations, komunikacji w mediach, marketingowi
i mediom społecznościowym oraz reklamie.

Mapa strony

  • Strona główna
  • O nas
  • Kontakt
  • Współpraca
  • Regulamin strony
  • Blog
  • Newsletter

Tematy

  • meandry marketingu
  • medialne rozmaitości
  • PRosta komunikacja
  • reklamówka pomysłów
  • Uncategorized

Newsletter

Projekt i wykonanie Fabrykawww.com 2018 | Projekt logo: Karolina Romanow