Allegro wprowadza nowe bezpłatne narzędzie dla sprzedawców o nazwie „Jakość mojej sprzedaży”. Panel zapewnia dostęp do danych, dzięki którym sprzedawcy mogą porównać atrakcyjność swojej oferty ze standardem jakości obsługi klienta na Allegro. Monitorowanie różnych parametrów działalności sprzedawców umożliwi zapewnienie doskonałej jakości obsługi klientów platformy.
Obecnie na Allegro działa ponad 125 tys. firm, w większości polskich małych i średnich przedsiębiorstw. W 2018 r. grono to powiększyło się o 16 tys. podmiotów. Nowy panel „Jakość mojej sprzedaży” pomoże im jeszcze lepiej zarządzać sprzedażą na Allegro. Nowa zakładka gromadzi różne dane dotyczące aktywności sprzedawców, między innymi o rekomendacjach klientów, terminowości wysyłek, czy liczbie otwartych dyskusji i średnim czasie odpowiedzi. Aby mogli przeanalizować swój biznes z szerszej perspektywy, panel zapewni im możliwość porównania wyniku z resztą sprzedających na Allegro. Dzięki temu sprzedawcy mogą dowiedzieć się, jak dobrze sobie radzą. Dodatkowo, mogą również skorzystać ze wskazówek i poprawić osiągane wyniki.
– W Allegro stale monitorujemy różne elementy, które pozwalają nam zapewnić doskonałą obsługę klienta. Allegro opiera się na big data, więc zależy nam na tym, aby podzielić się naszymi cennymi spostrzeżeniami ze sprzedawcami – wyjaśnia François Nuyts, prezes Allegro. – Allegro to świetne miejsce do prowadzenia biznesu, oferujące cały ekosystem usług i narzędzi wspierających sprzedawców, czego doskonałym przykładem jest nasz kluczowy projekt, Allegro Smart! Nowy panel będzie świetnym uzupełnieniem. Chcemy promować najlepsze praktyki w zakresie obsługi klienta, ponieważ tylko dzięki temu sprzedawcy mogą odnieść sukces w sprzedaży online. Po pełnym wdrożeniu zaplanowanym najpóźniej na koniec roku, wyniki prezentowane w panelu będą miały istotny wpływ na pozycjonowanie ich ofert – dodaje.
Sprzedaż na Allegro widoczna, jak na dłoni
Każdego miesiąca 17 mln klientów odwiedza Allegro (Gemius/PBI) i codziennie kupuje około 1,2 mln produktów. Pozostawiają komentarze i rekomendacje oraz oceniają różne elementy oferty sprzedawcy, np. szybkość dostawy czy jakość obsługi klienta. Dzięki temu Allegro ma do dyspozycji mnóstwo przydatnych danych statystycznych. Poszczególni sprzedawcy mogli dotychczas monitorować własne wyniki, ale nie mieli pełnego obrazu sytuacji. W panelu „Jakość mojej sprzedaży” nie tylko gromadzone są użyteczne informacje, ale także prezentowane w szerszym kontekście. Pokazuje on różne aspekty działalności sprzedawców, a ściślej – jakość ich oferty z punktu widzenia klienta. Dzięki jednemu, prostemu panelowi sprzedawca może monitorować cztery główne aspekty swojej działalności, niezbędne do zapewnienia obsługi klienta na wysokim poziomie:
- opinie klientów (np. rekomendacje i opinie),
- jakość dostawy (np. terminowa wysyłka, liczba zrealizowanych zamówień),
- jakość obsługi klienta (np. liczba otwartych dyskusji i średni czas odpowiedzi),
- atrakcyjność oferty (np. liczba ofert z Allegro Smart!, pełen wybór operatorów płatności).
Każdy parametr opatrywany jest komentarzem i wskazówką, jak go poprawić. Przedstawiamy również informacje o tym, jak dobrze radzi sobie sprzedawca w porównaniu ze średnią, posługując się pięciostopniową skalą: Super, Dobry, Neutralny, Wymaga poprawy i Nieakceptowalny. Niektóre informacje są obecnie prezentowane w postaci zapowiedzi. Oznacza to, że w przyszłości staną się obowiązkowe dla wszystkich sprzedawców, dlatego warto jest wziąć je pod uwagę.
Prace nad narzędziem trwają, więc niektóre szczegóły mogą ulec zmianie. Allegro pracuje również nad dodatkowymi korzyściami dla sprzedawców osiągających najlepsze wyniki. To, między innymi, wpływ na pozycjonowanie ofert według trafności, atrakcyjne warunki uczestnictwa w Strefie okazji, czy szybsza obsługa klienta.
Jak podbić serca klientów w cyfrowym świecie?
Panel „Jakość mojej sprzedaży” nie skupia się na wynikach sprzedaży, ale przedstawia obiektywne czynniki, które mają kluczowy wpływ na zadowolenie klientów. NPS (Net Promoter Score, najpopularniejszy sposób pomiaru satysfakcji klienta) marki Allegro wynosi +77. Oznacza to, że 8 na 10 klientów poleca robienie zakupów na platformie. Wynik jest porównywalny do wyników osiąganych przez najbardziej znane światowe marki, takie jak Starbucks (+77) czy Netflix (+68), a także nieznacznie gorszy od wyniku niedoścignionego światowego lidera, czyli Apple (+89). W przypadku Allegro, które działa w modelu marketplace, świetną jakość obsługi zapewniają właśnie sprzedawcy. Dzięki współpracy z nimi i zapewnieniu wsparcia w postaci dodatkowych narzędzi i usług, Allegro może utrzymać tak wysoki poziom zadowolenia klientów.
Obecnie wszyscy sprzedawcy mają już dostęp do nowego narzędzia, a pełne wdrożenie planowo będzie miało miejsce do końca 2019 roku.
Komentarze: brak