YouTube pracuje nad najnowszym narzędziem analitycznym, dzięki któremu youtuberzy będą mogli sprawdzić, jakie treści najbardziej przyciągają widzów, a także co mogą poprawić w swojej twórczości, żeby zwiększyć zasięgi.
Jak tłumaczy Conor Kavanagh z YouTube Creator Insider, nowy sposób analizy pomoże w nawigowaniu tego, jak sprawują się filmy na platformie. Odpowie też na pytanie, jak dany content radzi sobie na stronie głównej oraz w proponowanych jako „następne”.
Sprawdzić będzie można także CTR (click through rate), średni czas oglądania nagrania, liczbę subskrybentów i zarobki oraz czy wyświetlenia pochodzą ze strony głównej, czy może filmik pojawił się w proponowanych i stamtąd czerpie widzów. Pokazywać się będą również sugestie, co do tego, jaki element twórczości należy poprawić, aby wzrosła liczba wyświetleń. Może to być np. niewystarczająco chwytliwy tytuł lub odrzucający thumbnail.
Ponadto, wprowadzony zostanie filtr „dla dzieci” („made for kids”), który będzie mieć wpływ, zarówno na zbieranie danych, jak i monetyzację twórczości z odpowiednim oznaczeniem.
Takie narzędzie może okazać się bardzo skuteczne i pomocne, szczególnie dla nowych twórców, którzy dopiero szukają swojego miejsca w czeluściach YouTube. Natomiast dla tych z większym doświadczeniem, będzie to świetny moment, aby sprawdzić atuty zamieszczanych przez siebie nagrań i ewentualne dostosowanie ich do oczekiwań subskrybentów.
Autor tekstu: Marta Słupecka
Źródło zdjęcia głównego: NordWood Themes/Unsplash
Komentarze: brak