site logo
  • PRosta
    komunikacja
  • meandry
    marketingu
  • reklamówka
    pomysłów
  • medialne
    rozmaitości

  • o nas

  • współpraca

  • kontakt
Homepage > medialne rozmaitości > Nowe rozwiązania reklamowe Pinteresta dla e-commerce
19.08.2020  |  Dodane przez Redakcja w medialne rozmaitości

Nowe rozwiązania reklamowe Pinteresta dla e-commerce

glownekonf_716346303

Pinterest udostępnia w Polsce coraz większą przestrzeń dla e-commerce. Sklepy online mogą teraz nie tylko prowadzić sprzedaż katalogową, lecz także korzystać z reklam produktowych oraz dynamicznego retargetowania kampanii.

Pinterest udostępnił polskim sprzedawcom możliwość wgrywania całych katalogów produktów, które następnie prezentowane są użytkownikom w formie pinów. Dzięki dodaniu tagu Pinteresta do strony internetowej sklepu oraz odpowiedniemu sformatowaniu katalogów, piny te poza nazwą i opisem produktu zawierają informacje o jego cenie i dostępności. Dane aktualizowane są automatycznie co 24 godziny. Takie piny można dystrybuować organicznie, łączyć w grupy, a od niedawna również promować za pośrednictwem reklam produktowych.

– Mechanizm działania jest podobny, jak przy pinezkach na Instagramie czy Facebooku. Reklama produktowa od razu przenosi do sklepu, gdzie można sfinalizować transakcję. Ścieżka zakupowa jest więc krótsza niż przy klasycznej reklamie na Pintereście – tłumaczy Magdalena Pietruk, social content manager Open Mobi.

Kampanię produktową można targetować pod kątem płci, wieku, lokalizacji, języka czy urządzenia, z którego korzysta użytkownik. Nie potrzeba natomiast dodawać słów kluczowych czy zainteresowań odbiorcy, ponieważ Pinterest zrobi to automatycznie, bazując na danych źródłowych i wiedzy o Pinnersach.

– W Polsce jest ok. 3 mln aktywnych użytkowników, w Wielkiej Brytanii czy Francji ponad 10 mln, a w Niemczech z Pinteresta miesięcznie korzysta nawet 12,5 mln osób. Globalnie platforma ma 300 mln użytkowników. To ogromny potencjał, który warto wykorzystać do promocji i sprzedaży produktów marki na rynki zagraniczne – zwraca uwagę Magdalena Pietruk.

Platforma pozwala również na dynamiczne retargetowanie reklam produktowych, a więc ponowne dotarcie do osób, które odwiedziły witrynę sklepu lub dodały do koszyka produkt, ale nie dokończyły zakupów.

Benchmarki globalne:

  • ilość pinów zakupowych w ciągu ostatniego roku wzrosła 2,5x (Dane wewnętrzne Pinterest, luty 2019–luty 2020),
  • koszt konwersji z reklam na Pintereście jest o 2,3x niższy niż w innych mediach społecznościowych (Neustar Retail Meta Study, Meta-Analysis Among Five US Retail Brands (Pureplay + Omnichannel), czerwiec 2019),
  • średni ROAS dla kampanii sprzedaży katalogowej w kategorii moda jest 4,5x wyższy, a w kategorii dekoracje oraz ulepszenia dla domu 9,75x wyższy niż przy tradycyjnej kampanii (Dane wewnętrzne Pinterest, 1 września 2019- 1 marca 2020. Nie obejmuje wartości z ROAS odstającym o 1,5x powyżej lub poniżej zakresu międzykwartylowego),
  • większość kampanii konwersji sprzedaży z katalogu osiąga takie same lub lepsze wyniki niż wyznaczone cele CPA (Dane wewnętrzne Pinterest, 1 marca 2020- 1 maja 2020).

Źródło materiału: Newseria
Źródło zdjęcia głównego: Newseria/biuro prasowe

e-commerce nowość Pinterest reklama

Dodano przez Redakcja

Poprzedni wpis16 proc. internautów robi zakupy spożywcze w sieci. Podczas pandemii stały się one możliwe niemal w całej Polsce
Generali podkreśla rolę agentów w pierwszej globalnej kampanii reklamowej

Podobne wpisy:

  • solen-feyissa-XfnfMlNpWDo-unsplash
    TikTok stawia na naukę!
  • jakob-owens-mQxttWjHFjA-unsplash
    Top trendy 2023 w reklamie wideo

Komentarze: brak

Dołącz do dyskusji: zostaw komentarz. Kasuj komentarz

(will not be shared)

Najnowsze

  • Nowa, superważna kampania od marki Dove. Detox feedu ma pomóc nastolatkom w świadomym korzystaniu z mediów społecznościowych
  • TikTok stawia na naukę!
  • Dlaczego warto korzystać z platformy masowej wysyłki SMS?

Newsletter

Medialna Perspektywa

Zobacz także:

Tagi

akcja społeczna badanie biznes Crash Mondays CSR e-commerce ekologia Facebook Google handel influencer marketing influencerzy Instagram kampania kampania edukacyjna kampania reklamowa kampania społeczna komunikacja konferencja konkurs koronawirus kryzys wizerunkowy LinkedIn marketing media Meta monitoring mediów nowość online Public Relations raport reklama sklep internetowy social media spot reklamowy sprzedaż sztuczna inteligencja TikTok trendy Twitter współpraca wydarzenie YouTube zakupy święta

O nas

Medialna Perspektywa to portal poświęcony Public Relations, komunikacji w mediach, marketingowi
i mediom społecznościowym oraz reklamie.

Mapa strony

  • Strona główna
  • O nas
  • Kontakt
  • Współpraca
  • Regulamin strony
  • Blog
  • Newsletter

Tematy

  • meandry marketingu
  • medialne rozmaitości
  • PRosta komunikacja
  • reklamówka pomysłów
  • Uncategorized

Newsletter

Projekt i wykonanie Fabrykawww.com 2018 | Projekt logo: Karolina Romanow