TikTok ogłosił wprowadzenie globalnej biblioteki muzycznej zawierającej ponad milion utworów z całego świata, zarówno uznanych, jak i początkujących artystów. Ten ogromny zbiór wzbogaci treści, zwiększy ich zasięg i pomoże kreować nowe trendy na platformie.
Podkład muzyczny od zawsze ma kluczowe znaczenie w kreowaniu trendów na TikToku. Modny utwór lub chwytliwa melodia w krótkim czasie są udostępniane przez użytkowników na całym świecie. W celu ułatwienia wyszukiwania odpowiednich kompozycji, platforma ogłosiła wprowadzenie Commercial Music Library (CML), globalnej biblioteki muzycznej zawierającej ponad milion utworów wschodzących oraz dobrze znanych artystów.
Artist Impact Program i partnerstwo dystrybucyjne
Sama biblioteka nie jest jedyną nowością. Dzięki programowi Artist Impact Program ogłoszonym przez TikToka, światowi wykonawcy otrzymają dochody od wykorzystania ich utworów w kampaniach reklamowych firm obecnych na platformie. To dodatkowo otwiera nowe możliwości promocji zarówno artystów, którzy udostępniają utwory, jak i markom, które je wykorzystują.
Wraz ze stworzeniem globalnej biblioteki muzycznej TikTok podpisał liczne partnerstwa z wytwórniami, wydawcami i dystrybutorami z całego świata.
Międzynarodowy katalog muzyczny
Muzyczna nowość na TikToku ma niewątpliwe korzyści zarówno dla mało znanych artystów, którzy dzięki niej mogą zdobyć rozpoznawalność na całym świecie, jak i znanych muzyków mających szansę na jeszcze większy międzynarodowy rozgłos. To kolejna aktualizacja platformy, która konsekwentnie dąży do poszerzania muzycznej bazy. Commercial Music Library łączy różne style i gatunki muzyczne, co pomoże rozwijać kreatywność użytkowników platformy i tworzyć nowe trendy.
Autor tekstu: Monika Samek
Źródło zdjęcia głównego: Solen Feyissa/Unsplash
Komentarze: brak