site logo
  • PRosta
    komunikacja
  • meandry
    marketingu
  • reklamówka
    pomysłów
  • medialne
    rozmaitości

  • o nas

  • współpraca

  • kontakt
Homepage > medialne rozmaitości > Nowy model monetyzacji Reelsów? Meta rozpoczyna testy na Facebooku i Instagramie
30.05.2023  |  Dodane przez Redakcja w medialne rozmaitości

Nowy model monetyzacji Reelsów? Meta rozpoczyna testy na Facebooku i Instagramie

metaverse-7218249_1280

Zwiększenie liczby twórców i zwiększenie zarobków generowanych przez Reelsy. To główne założenia nowego projektu Meta, którego testy już zaczęły się na Facebooku, a wkrótce wystartują na Instagramie.

Jakie zmiany przyniesie nowy model monetyzacji Reelsów?

Do tej pory Facebookowi i Instagramowi twórcy mogli zarabiać dzięki promowaniu w Reelsach produktów różnych marek. Ich dochód był więc uzależniony od wielu zmiennych, na które nie mieli wpływu, m.in.: ile razy dana reklama została wyświetlona osobie przeglądającej ich treści i czy jest ona dopasowana do odbiorcy. Nowy model monetyzacji ma natomiast opierać się na odtworzeniach Reelsów. Oznacza to, że dochód twórców będzie uzależniony od liczby wyświetleń ich wideo.

Według Meta, dzięki ich nowemu projektowi reklamodawcy zyskają możliwość częstszego publikowania komunikatów marketingowych, a co za tym idzie, dotarcie do większej liczby odbiorców. Ponadto testowany model monetyzacji ma również powiększyć grupę osób, które będą mogły zarabiać na publikowaniu Reelsów oraz wpłynąć pozytywnie na jakość zamieszczanych w mediach społecznościowych wideo. Dochody uzależnione od liczby wyświetleń mają mobilizować użytkowników do tworzenia bardziej angażujących i przemawiających do odbiorców treści, co wpłynie na spójność odbioru w czasie przeglądania rolek.

Aktualnie testy nowego modelu monetyzacji Reelsów prowadzone są na Facebooku. Meta zapowiada jednak, że w ciągu najbliższych tygodni wystartują one także na Instagramie. Dodatkowo niewielka grupa twórców ma również przetestować podobny model zarabiania na reklamach In-Stream na Facebooku.

Kto i jak może wziąć udział w testach?

W testach mogą wziąć udział jedynie pełnoletni twórcy, którzy zamieszkują w jednym z 52 wybranych przez Meta krajów. Muszą oni jednak najpierw dostać zaproszenie lub przejść kwalifikacje oraz proces rejestracji obejmujący zaakceptowanie warunków użytkowania i podanie szczegółów dotyczących wynagrodzenia za Reelsy. 

Każdy twórca może sprawdzić, czy został zakwalifikowany do testów, wchodząc w zakładkę Pulpit profesjonalny na Facebooku, a następnie przechodząc do sekcji Narzędzia monetyzacji.

Autor tekstu: Gabriela Lisiak
Źródło: tu
Źródło zdjęcia głównego: Pete Linforth/Pixabay

Facebook Instagram Meta nowość reels reklama

Dodano przez Redakcja

Poprzedni wpisKolejne zmiany na Twitterze
Jeszcze większy poziom prywatności. WhatsApp wprowadza blokadę czatu

Podobne wpisy:

  • benjamin-child-GWe0dlVD9e0-unsplash
    CSR w branży reklamowej. Jakie działania powinny podejmować firmy?
  • pexels-greenwish-13883890
    Nowe narzędzie na YouTube. Platforma wprowadza wyszukiwanie piosenek poprzez nucenie

Komentarze: brak

Dołącz do dyskusji: zostaw komentarz. Kasuj komentarz

(will not be shared)


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

Najnowsze

  • Dyrektywa Omnibus a programy lojalnościowe. Jednak nie tak łatwo
  • CSR w branży reklamowej. Jakie działania powinny podejmować firmy?
  • Nowe narzędzie na YouTube. Platforma wprowadza wyszukiwanie piosenek poprzez nucenie

Newsletter

Medialna Perspektywa

Zobacz także:

Tagi

akcja społeczna badanie biznes Crash Mondays CSR e-commerce ekologia Facebook Google handel influencer marketing influencerzy Instagram kampania kampania edukacyjna kampania reklamowa kampania społeczna komunikacja konferencja koronawirus kryzys wizerunkowy LinkedIn marketing media Meta monitoring mediów nowość online Public Relations raport reklama sklep internetowy social media spot reklamowy sprzedaż sztuczna inteligencja TikTok trendy Twitter webinar współpraca wydarzenie YouTube zakupy święta

O nas

Medialna Perspektywa to portal poświęcony Public Relations, komunikacji w mediach, marketingowi
i mediom społecznościowym oraz reklamie.

Mapa strony

  • Strona główna
  • O nas
  • Kontakt
  • Współpraca
  • Regulamin strony
  • Blog
  • Newsletter

Tematy

  • meandry marketingu
  • medialne rozmaitości
  • PRosta komunikacja
  • reklamówka pomysłów
  • Uncategorized

Newsletter

Projekt i wykonanie Fabrykawww.com 2018 | Projekt logo: Karolina Romanow