Zwiększenie liczby twórców i zwiększenie zarobków generowanych przez Reelsy. To główne założenia nowego projektu Meta, którego testy już zaczęły się na Facebooku, a wkrótce wystartują na Instagramie.
Jakie zmiany przyniesie nowy model monetyzacji Reelsów?
Do tej pory Facebookowi i Instagramowi twórcy mogli zarabiać dzięki promowaniu w Reelsach produktów różnych marek. Ich dochód był więc uzależniony od wielu zmiennych, na które nie mieli wpływu, m.in.: ile razy dana reklama została wyświetlona osobie przeglądającej ich treści i czy jest ona dopasowana do odbiorcy. Nowy model monetyzacji ma natomiast opierać się na odtworzeniach Reelsów. Oznacza to, że dochód twórców będzie uzależniony od liczby wyświetleń ich wideo.
Według Meta, dzięki ich nowemu projektowi reklamodawcy zyskają możliwość częstszego publikowania komunikatów marketingowych, a co za tym idzie, dotarcie do większej liczby odbiorców. Ponadto testowany model monetyzacji ma również powiększyć grupę osób, które będą mogły zarabiać na publikowaniu Reelsów oraz wpłynąć pozytywnie na jakość zamieszczanych w mediach społecznościowych wideo. Dochody uzależnione od liczby wyświetleń mają mobilizować użytkowników do tworzenia bardziej angażujących i przemawiających do odbiorców treści, co wpłynie na spójność odbioru w czasie przeglądania rolek.
Aktualnie testy nowego modelu monetyzacji Reelsów prowadzone są na Facebooku. Meta zapowiada jednak, że w ciągu najbliższych tygodni wystartują one także na Instagramie. Dodatkowo niewielka grupa twórców ma również przetestować podobny model zarabiania na reklamach In-Stream na Facebooku.
Kto i jak może wziąć udział w testach?
W testach mogą wziąć udział jedynie pełnoletni twórcy, którzy zamieszkują w jednym z 52 wybranych przez Meta krajów. Muszą oni jednak najpierw dostać zaproszenie lub przejść kwalifikacje oraz proces rejestracji obejmujący zaakceptowanie warunków użytkowania i podanie szczegółów dotyczących wynagrodzenia za Reelsy.
Każdy twórca może sprawdzić, czy został zakwalifikowany do testów, wchodząc w zakładkę Pulpit profesjonalny na Facebooku, a następnie przechodząc do sekcji Narzędzia monetyzacji.
Autor tekstu: Gabriela Lisiak
Źródło: tu
Źródło zdjęcia głównego: Pete Linforth/Pixabay
Komentarze: brak