site logo
  • PRosta
    komunikacja
  • meandry
    marketingu
  • reklamówka
    pomysłów
  • medialne
    rozmaitości

  • o nas

  • współpraca

  • kontakt
Homepage > medialne rozmaitości > Nowy rok, nowe zmiany - TikTok testuje ciekawe opcje na wybranych profilach
20.01.2020  |  Dodane przez Redakcja w medialne rozmaitości

Nowy rok, nowe zmiany – TikTok testuje ciekawe opcje na wybranych profilach

kon-karampelas-WRNPKfPwN9I-unsplash

Muzyka i video od początku były kluczem do rozwoju aplikacji. Aktualnie TikTok robi generalne porządki, dzięki którym użytkownicy mają dostać od dawna oczekiwane aktualizacje.

Nowa karta muzyczna na profilach artystów

O testowaniu nowej opcji poinformował Matt Navarra na swoim koncie na Twitterze. Pokazał uaktualniony wygląd aplikacji oraz szybki sposób na skorzystanie z niej.

TikTok is testing a Music tab on popular musicians/artists profile pages.

You can quickly find music they created to then add to your post pic.twitter.com/IklPeszTWI

— Matt Navarra (@MattNavarra) January 7, 2020

Nowy TikTok zawiera trzecią zakładkę – „muzyka” – dodaną do profili artystów. Wystarczy kliknąć w zakładkę po lewej stronie, aby zobaczyć listę wszystkich wykonawców, których utwory są dostępne w aplikacji. Użytkownicy mogą wykorzystać piosenki we własnych filmach.

Wydaje się to dość logicznym i prostym dodatkiem, który nie tylko pomoże użytkownikom w odkrywaniu muzyki, ale także w budowaniu więzi z artystami, dając im więcej możliwości, aby promować ich twórczość.

W celu pozyskania i utrzymania wpływowych muzyków na platformie, pod koniec ubiegłego roku TikTok rozpoczął także fuzję E-commerce z klipami video.

Zachęcić do działania

Tym samym aplikacja swoje ulepszenia dedykuje artystom, dając im większą motywację publikowania postów z linkami odwołującymi się do stron, gdzie można zakupić ich gadżety.

Dla muzyków nowa zakładka ma na celu promocję, poprzez możliwość nawiązywania kontaktów z fanami.

Podobnie jak wcześniej w aplikacji Vine, muzyka jest kluczem do nagrywania krótkich, chwytliwych filmów i czyniąc je bardziej atrakcyjnymi.

Obok tej funkcji pojawi się także możliwość wyszukania filmów użytkowników, którzy już wykorzystali tę piosenkę w swoim video, lub użyć utworu z ulubionego klipu. Wystarczy kliknąć jedynie opcję „Użyj tego dźwięku”.

źródło: socialmediatoday.com
Lista utworów na TikTok

Rok przed zamknięciem aplikacja Vine próbowała zastosować ten sam mechanizm –  za pomocą funkcji „Remix”, która pozwoliła użytkownikom wykorzystać ten sam dźwięk z dowolnego klipu do własnych postów.

Vine wypromował wielu mało znanych artystów za pomocą krótkich klipów z remiksami utworów. Jednak pojawiły się problemy z płatnościami i nie zapewnił wystarczającego potencjału generowania przychodów, aby powstrzymać sławy przed przejściem na YouTube lub Instagrama, gdzie możliwości dochodu są bardziej realne.

źródło: socialmediatoday.com
Czy będzie sukces?

TikTok ciężko pracuje na tym, aby uniknąć tego samego losu, co Vine.Twórcy aplikacji mają nadzieję, że mogą stworzyć bardziej opłacalny, zyskowny i korzystny rynek dla artystów, aby utrzymać ich i fanów.

Na chwilę obecną trudno powiedzieć, czy TikTok odniesie sukces. Biorąc pod uwagę pytania związane z gromadzeniem danych i ich wykorzystaniem, na tym etapie pozostaje pod znakiem zapytania.

Jeśli TikTok będzie w stanie utrzymać artystów, a liczba fanów wzrośnie, może tym samym odnieść ogromne zwycięstwo.

Autor tekstu: Paulina Grabara
Źródło zdjęcia głównego: Photo by Kon Karampelas on Unsplash.

nowość TikTok

Dodano przez Redakcja

Poprzedni wpisMandel wystartował z nową kampanią ekologiczną
14. edycja semKRK odbędzie się już 6 marca!

Podobne wpisy:

  • solen-feyissa-XfnfMlNpWDo-unsplash
    TikTok stawia na naukę!
  • Materiał graficzny
    Kampania dla NewBalance w modelu TikTok Friendly Video Production

Komentarze: brak

Dołącz do dyskusji: zostaw komentarz. Kasuj komentarz

(will not be shared)

Najnowsze

  • Nowa, superważna kampania od marki Dove. Detox feedu ma pomóc nastolatkom w świadomym korzystaniu z mediów społecznościowych
  • TikTok stawia na naukę!
  • Dlaczego warto korzystać z platformy masowej wysyłki SMS?

Newsletter

Medialna Perspektywa

Zobacz także:

Tagi

akcja społeczna badanie biznes Crash Mondays CSR e-commerce ekologia Facebook Google handel influencer marketing influencerzy Instagram kampania kampania edukacyjna kampania reklamowa kampania społeczna komunikacja konferencja konkurs koronawirus kryzys wizerunkowy LinkedIn marketing media Meta monitoring mediów nowość online Public Relations raport reklama sklep internetowy social media spot reklamowy sprzedaż sztuczna inteligencja TikTok trendy Twitter współpraca wydarzenie YouTube zakupy święta

O nas

Medialna Perspektywa to portal poświęcony Public Relations, komunikacji w mediach, marketingowi
i mediom społecznościowym oraz reklamie.

Mapa strony

  • Strona główna
  • O nas
  • Kontakt
  • Współpraca
  • Regulamin strony
  • Blog
  • Newsletter

Tematy

  • meandry marketingu
  • medialne rozmaitości
  • PRosta komunikacja
  • reklamówka pomysłów
  • Uncategorized

Newsletter

Projekt i wykonanie Fabrykawww.com 2018 | Projekt logo: Karolina Romanow