Muzyka i video od początku były kluczem do rozwoju aplikacji. Aktualnie TikTok robi generalne porządki, dzięki którym użytkownicy mają dostać od dawna oczekiwane aktualizacje.
Nowa karta muzyczna na profilach artystów
O testowaniu nowej opcji poinformował Matt Navarra na swoim koncie na Twitterze. Pokazał uaktualniony wygląd aplikacji oraz szybki sposób na skorzystanie z niej.
Nowy TikTok zawiera trzecią zakładkę – „muzyka” – dodaną do profili artystów. Wystarczy kliknąć w zakładkę po lewej stronie, aby zobaczyć listę wszystkich wykonawców, których utwory są dostępne w aplikacji. Użytkownicy mogą wykorzystać piosenki we własnych filmach.
Wydaje się to dość logicznym i prostym dodatkiem, który nie tylko pomoże użytkownikom w odkrywaniu muzyki, ale także w budowaniu więzi z artystami, dając im więcej możliwości, aby promować ich twórczość.
W celu pozyskania i utrzymania wpływowych muzyków na platformie, pod koniec ubiegłego roku TikTok rozpoczął także fuzję E-commerce z klipami video.
Zachęcić do działania
Tym samym aplikacja swoje ulepszenia dedykuje artystom, dając im większą motywację publikowania postów z linkami odwołującymi się do stron, gdzie można zakupić ich gadżety.
Dla muzyków nowa zakładka ma na celu promocję, poprzez możliwość nawiązywania kontaktów z fanami.
Podobnie jak wcześniej w aplikacji Vine, muzyka jest kluczem do nagrywania krótkich, chwytliwych filmów i czyniąc je bardziej atrakcyjnymi.
Obok tej funkcji pojawi się także możliwość wyszukania filmów użytkowników, którzy już wykorzystali tę piosenkę w swoim video, lub użyć utworu z ulubionego klipu. Wystarczy kliknąć jedynie opcję „Użyj tego dźwięku”.

Lista utworów na TikTok
Rok przed zamknięciem aplikacja Vine próbowała zastosować ten sam mechanizm – za pomocą funkcji „Remix”, która pozwoliła użytkownikom wykorzystać ten sam dźwięk z dowolnego klipu do własnych postów.
Vine wypromował wielu mało znanych artystów za pomocą krótkich klipów z remiksami utworów. Jednak pojawiły się problemy z płatnościami i nie zapewnił wystarczającego potencjału generowania przychodów, aby powstrzymać sławy przed przejściem na YouTube lub Instagrama, gdzie możliwości dochodu są bardziej realne.

Czy będzie sukces?
TikTok ciężko pracuje na tym, aby uniknąć tego samego losu, co Vine.Twórcy aplikacji mają nadzieję, że mogą stworzyć bardziej opłacalny, zyskowny i korzystny rynek dla artystów, aby utrzymać ich i fanów.
Na chwilę obecną trudno powiedzieć, czy TikTok odniesie sukces. Biorąc pod uwagę pytania związane z gromadzeniem danych i ich wykorzystaniem, na tym etapie pozostaje pod znakiem zapytania.
Jeśli TikTok będzie w stanie utrzymać artystów, a liczba fanów wzrośnie, może tym samym odnieść ogromne zwycięstwo.
Autor tekstu: Paulina Grabara
Źródło zdjęcia głównego: Photo by Kon Karampelas on Unsplash.
Komentarze: brak