To nie pierwszy raz, kiedy marka będzie eksperymentować ze sztuczną inteligencją, połączoną z możliwościami smartfonów i wiedzą o algorytmach. Do tej pory konsumentom najwięcej problemów sprawiał dobór rozmiaru obuwia, który może różnić się nawet w ramach jednego, konkretnego modelu. Dlatego firma z Oregonu wychodzi naprzeciw potrzebom swoich klientów z nową aplikacją Nike FIT, która pomoże dopasować rozmiar buta.
Pomiar stopy w kilka sekund
Zdaniem producentów nawet 60% ludzi nosi źle dobrane obuwie, to aż 3 na 5 osób. Po ponad 50 latach analiz i szczegółowych projekcji, Nike postanowiło wprowadzić na rynek aplikację, która nie tylko ułatwi zakupy online, ale także pomoże wybrać właściwy rozmiar w sklepach stacjonarnych.

Aby prawidłowo wykonać pomiar, należy stanąć prosto przy ścianie i użyć aplikacji, która zeskanuje stopy aparatem w smartfonie, uwzględniając dokładnie 13 punktów. Tym samym możliwe będzie zbadanie budowy, a nawet wskazanie różnic w pomiarze. Mapowanie ma trwać zaledwie kilka sekund. W celu dokładniejszego pomiaru można wybrać się do salonów, gdzie na specjalnej macie zostanie wykonana analiza. Po otrzymaniu wyniku, aplikacja przedstawi nie tylko sugerowany rozmiar, ale także odpowiedni model, co zostanie zapisane w profilu użytkownika. Następnie wystarczy wybrać się do sklepu, gdzie pracownicy zeskanują specjalny kod QR i przyniosą odpowiednie obuwie. Dzięki temu rozwiązaniu, praktycznie znika problem zakupu butów dla innych osób (można zeskanować stopy bliskich w trybie gościa).
Nowy, ale pewny grunt
O aplikacji Nike rozpisują się głównie amerykańskie strony, takie jak designboom.com czy usatoday.com. Na portalu YouTube znajdują się już filmiki, które tłumaczą jej zastosowanie:
Mniej błędów, mniej zwrotów
Michael Martin, szef produktów cyfrowych Nike, jest przekonany, że aplikacja stanie się prawdziwym hitem na rynku. Celem wdrożenia Nike FIT jest nie tylko szybkie i idealne dopasowanie obuwia, ale także obniżenie ilości zwrotów towarów. Ma to rozwiać dylemat podczas zakupów online, a tym samym uniknąć niepotrzebnych kosztów związanych z przepakowywaniem i przesyłaniem właściwego produktu. Według jednego z amerykańskich portali, firma Nike liczy też na to, że zwiększy się sprzedaż bezpośrednio z ich aplikacji, a nie przy pomocy pośredników.
Nowość zagości na amerykańskim rynku oraz w najważniejszych sklepach stacjonarnych w lipcu tego roku. Do Europy dotrze na przełomie sierpnia i września 2019. Marka odzieży sportowej zamierza udoskonalać rozwiązania technologiczne w celu stworzenia całkowicie spersonalizowanych produktów w przyszłości. Na początku tego roku Nike wypuścił parę inteligentnych butów do koszykówki, HyperAdapt 1.0, z technologią samo-sznurowania. Producenci tego modelu inspirowali się obuwiem z filmu „Powrót do Przyszłości II”. Buty, za pomocą czujnika nacisku wiedzą, że znajduje się w nich stopa i automatycznie zacieśniają sznurowadła. Lampki LED-owe informują o trwającym procesie lub rozładowanej baterii.
Takie nowoczesne rozwiązania pobudzają apetyt na więcej i pozostaje jedynie czekać, czym w przyszłości znów zaskoczy nas marka Nike.
Autor tekstu: Paulina Grabara
Komentarze: brak