site logo
  • PRosta
    komunikacja
  • meandry
    marketingu
  • reklamówka
    pomysłów
  • medialne
    rozmaitości

  • o nas

  • współpraca

  • kontakt
Homepage > medialne rozmaitości > Odpowiedz GIF-em na Stories, czyli nowa funkcja Instagrama
12.02.2020  |  Dodane przez Redakcja w medialne rozmaitości

Odpowiedz GIF-em na Stories, czyli nowa funkcja Instagrama

kate-torline-VeiqoYAEeis-unsplash

4 lutego administratorzy Instagrama poinformowali, że została wprowadzona opcja, dzięki której użytkownicy mogą odpowiadać swoim znajomym za pomocą GIF-a na Stories. Internauci mogą wybrać dostępne na portalu animacje lub stworzyć własne. 

Dlaczego zmiany zostały wprowadzone?

Mimo, że ten wynalazek nie wpływa znacząco na działanie medium, to ma szansę usprawnić kontakt z innymi posiadaczami konta na Instagramie. Na tej modyfikacji mogą zyskać przedstawiciele marketingu i reklamy, ponieważ tego typu animacje, w porównaniu do tradycyjnych emoji, precyzyjniej oddają uczucia czy emocje, wywarte przez dany komunikat. Ponadto, osoby korzystające z serwisu, mają teraz większy wybór, w jaki sposób chcą wyrazić swoją opinię podczas publikacji reakcji. 

Jak dodać gotową animację?

Aby skorzystać z przygotowanego już wcześniej narzędzia, należy kliknąć na miejsce odpowiedzi na znak GIF-u i wpisać odpowiednie słowo obrazujące, to chce się przekazać. Należy poczekać, aż pojawią się podpowiedzi, potem wystarczy już tylko wybrać jedną z nich. 

źródło własne autorki/Insta Stories
Jak dodać stworzoną przez siebie animację?

Inaczej sprawa wygląda z materiałem, który chcemy stworzyć sami. Jeżeli pragniemy opublikować własną animację, musimy ją najpierw zaprojektować. Możemy to zrobić w Photoshopie lub innym programie, który umożliwia projektowanie na przezroczystym tle. Projekt musi mieć minimum 500-600 pikseli, jest to istotne z uwagi na możliwość przejrzystego wyświetlania GIF-u na urządzeniach innych użytkowników. Rozmiar materiału jest równie istotny, jak to, co będzie przedstawiać.

Zanim przystąpimy do projektowania, należy odpowiedzieć sobie na pytanie, w jakich okolicznościach internauci mają wykorzystywać GIF. Kolejnym krokiem jest założenie konta na serwisie Giphy, który jest powiązany z Insta Stories. Wystarczy wejść na stronę i dokonać rejestracji. Potem trzeba już tylko podać najważniejsze dane na temat konta i ustawić jego status jako publiczny i następnie przejść do samego udostępniania materiału. Warto dodać do niego tagi, które pomogą odszukać animację przez inne osoby, korzystające z tej funkcji. Im będzie ich więcej, tym lepiej, jednak nie mniej niż pięć. Na końcu dobrze jest rozpromować swoją nowego GIF-a, dzięki temu będzie on częściej używana.

Wprowadzone na Instagramie zmiany raczej nie są przełomem w korzystaniu z portalu, ale mogą być przydatnym narzędziem do wyrażania swojej opinii. Ważne jest jednak, żeby rozważnie korzystać z nowej funkcji, aby nie dopuścić do zmarginalizowania przekazu. 

Autor tekstu: Patrycja Krzeszowska
Źródło zdjęcia głównego: Kate Torline/Unsplash

Instagram

Dodano przez Redakcja

Poprzedni wpisBranża reklamy online buduje przyjazne środowisko dla użytkowników internetu
Rzemieślnicy chętnie sprzedają w internecie

Podobne wpisy:

  • john-tuesday-8c6iJMh80BI-unsplash
    Instagram nadal sprzedaje, ale teraz „ramię w ramię” z TikTokiem. Najnowsze wyniki raportu na temat rynku influencerskiego w Polsce
  • claudio-schwarz-vj3nOtiX85Y-unsplash
    Instagram wprowadza Quiet Mode oraz nowe funkcje personalizacji treści

Komentarze: brak

Dołącz do dyskusji: zostaw komentarz. Kasuj komentarz

(will not be shared)

Najnowsze

  • DV Campaign Automator usprawni proces trafikowania kampanii w Google Campaign Manager 360
  • Kampania dla NewBalance w modelu TikTok Friendly Video Production
  • PUMA i Palomo Spain łączą siły, prezentując swobodne ujęcie kultury surfingu w stylu retro

Newsletter

Medialna Perspektywa

Zobacz także:

Tagi

akcja społeczna badanie biznes Crash Mondays CSR e-commerce ekologia Facebook Google handel influencer marketing influencerzy Instagram kampania kampania edukacyjna kampania reklamowa kampania społeczna komunikacja konferencja konkurs koronawirus kryzys wizerunkowy LinkedIn marketing media Meta monitoring mediów nowość online Public Relations raport reklama sklep internetowy social media spot reklamowy sprzedaż sztuczna inteligencja TikTok trendy Twitter współpraca wydarzenie YouTube zakupy święta

O nas

Medialna Perspektywa to portal poświęcony Public Relations, komunikacji w mediach, marketingowi
i mediom społecznościowym oraz reklamie.

Mapa strony

  • Strona główna
  • O nas
  • Kontakt
  • Współpraca
  • Regulamin strony
  • Blog
  • Newsletter

Tematy

  • meandry marketingu
  • medialne rozmaitości
  • PRosta komunikacja
  • reklamówka pomysłów
  • Uncategorized

Newsletter

Projekt i wykonanie Fabrykawww.com 2018 | Projekt logo: Karolina Romanow