4 lutego administratorzy Instagrama poinformowali, że została wprowadzona opcja, dzięki której użytkownicy mogą odpowiadać swoim znajomym za pomocą GIF-a na Stories. Internauci mogą wybrać dostępne na portalu animacje lub stworzyć własne.
Dlaczego zmiany zostały wprowadzone?
Mimo, że ten wynalazek nie wpływa znacząco na działanie medium, to ma szansę usprawnić kontakt z innymi posiadaczami konta na Instagramie. Na tej modyfikacji mogą zyskać przedstawiciele marketingu i reklamy, ponieważ tego typu animacje, w porównaniu do tradycyjnych emoji, precyzyjniej oddają uczucia czy emocje, wywarte przez dany komunikat. Ponadto, osoby korzystające z serwisu, mają teraz większy wybór, w jaki sposób chcą wyrazić swoją opinię podczas publikacji reakcji.
Jak dodać gotową animację?
Aby skorzystać z przygotowanego już wcześniej narzędzia, należy kliknąć na miejsce odpowiedzi na znak GIF-u i wpisać odpowiednie słowo obrazujące, to chce się przekazać. Należy poczekać, aż pojawią się podpowiedzi, potem wystarczy już tylko wybrać jedną z nich.

Jak dodać stworzoną przez siebie animację?
Inaczej sprawa wygląda z materiałem, który chcemy stworzyć sami. Jeżeli pragniemy opublikować własną animację, musimy ją najpierw zaprojektować. Możemy to zrobić w Photoshopie lub innym programie, który umożliwia projektowanie na przezroczystym tle. Projekt musi mieć minimum 500-600 pikseli, jest to istotne z uwagi na możliwość przejrzystego wyświetlania GIF-u na urządzeniach innych użytkowników. Rozmiar materiału jest równie istotny, jak to, co będzie przedstawiać.
Zanim przystąpimy do projektowania, należy odpowiedzieć sobie na pytanie, w jakich okolicznościach internauci mają wykorzystywać GIF. Kolejnym krokiem jest założenie konta na serwisie Giphy, który jest powiązany z Insta Stories. Wystarczy wejść na stronę i dokonać rejestracji. Potem trzeba już tylko podać najważniejsze dane na temat konta i ustawić jego status jako publiczny i następnie przejść do samego udostępniania materiału. Warto dodać do niego tagi, które pomogą odszukać animację przez inne osoby, korzystające z tej funkcji. Im będzie ich więcej, tym lepiej, jednak nie mniej niż pięć. Na końcu dobrze jest rozpromować swoją nowego GIF-a, dzięki temu będzie on częściej używana.
Wprowadzone na Instagramie zmiany raczej nie są przełomem w korzystaniu z portalu, ale mogą być przydatnym narzędziem do wyrażania swojej opinii. Ważne jest jednak, żeby rozważnie korzystać z nowej funkcji, aby nie dopuścić do zmarginalizowania przekazu.
Autor tekstu: Patrycja Krzeszowska
Źródło zdjęcia głównego: Kate Torline/Unsplash
Komentarze: brak