Choć Facebook i YouTube jako media społecznościowe wydają się tak różne, coraz więcej zdaje się je łączyć. Giganci uczą się bardzo szybko – przede wszystkim z ruchów konkurencji – i wprowadzają u siebie coraz to lepsze funkcjonalności.
Facebook ogłosił niedawno wprowadzenie nowej funkcjonalności na platformę. Od sierpnia tego roku artyści i muzycy będą mieli możliwość dodawania teledysków bezpośrednio do bazy Facebooka, zupełnie obchodząc dodawanie linku z YouTube. Artysta decydujący się na upublicznienie filmu wyraża tym samym zgodę na dodanie go do biblioteki, gdzie będzie dostępny dla innych użytkowników platformy.

Nowa funkcjonalność ma pozwolić artystom na utworzenie własnej biblioteki, która będzie zawierać jego filmy oraz inne, na których występuje. Jeżeli dany artysta sam nie założy swojej biblioteki, Facebook zrobi to za niego – dopisując do nazwy Official Music.

Ze strony Facebooka jest to bardzo odważny krok, przede wszystkim w kontekście YouTube’a. Gigant odbył już spotkania z Universal Media Group czy Warner Music Group i wytwórnie zdają się być zadowolone z nowego pomysłu. Możemy być pewni, że w następnych miesiącach warto będzie obserwować starcie Facebooka z YouTubem i czekać na ich kolejne ruchy.
Autor tekstu: Paulina Parowicz
Źródło zdjęcia głównego: Freepik
Komentarze: brak