Jak ważne jest mycie rąk, wie prawie każdy, jednak nie zawsze się do tego stosuje. W związku z tym w drugiej połowie zeszłego roku powstała, i wciąż trwa, kampania edukacyjna zwracająca uwagę na higienę rąk, zwłaszcza u małych dzieci.
Ogólnopolska kampania edukacyjna Mistrzostwa Świata w myciu rąk skierowana jest do przedszkoli w całej Polsce. W ramach akcji organizowany jest konkurs na najlepiej przeprowadzone zajęcia dotyczące higieny rąk, gdzie nagrodą są środki na artykuły higieniczne w wysokości 3 tys. złotych oraz spotkanie z ambasadorem kampanii, aktorem Kazimierzem Mazurem. Zgłoszenia przyjmowane są do połowy czerwca.
Akcja podkreśla, jak ważne jest mycie rąk, w szczególności u dzieci w wieku przedszkolnym. To ważne, aby wyrobiły sobie prawidłowy nawyk dbania o codzienną higienę. Na potrzeby Mistrzostw powstali brand heros kampanii, których zadaniem jest kreatywne zaprezentowanie przedszkolakom podstawowych zasad czystości, a są nimi Pan Brudek, Pan Bąbelek, Pan Mydełko, Pani Kropelka i Pan Szczoteczka.
Kampania ma zasięg internetowy oraz telewizyjny. Na oficjalnej stronie www.akademiaczystosci.pl znajduje się tzw. Niezbędnik Mistrza, który jak dotąd pobrano już ponad 1,5 tys. razy. Zawiera on materiały, które mają pomóc nauczycielom w przeprowadzeniu zajęć edukacyjnych w placówkach (znajdują się w nim prezentacja, propozycja scenariusza zajęć, tablica z instruktażem mycia rąk, szablony dyplomów dla dzieci).
Organizatorem akcji jest dystrybutor środków czystości Higma Service, a kampania edukacyjna stanowi jego zintegrowane z filozofią firmy działania CSR.
Komentarze: brak