site logo
  • PRosta
    komunikacja
  • meandry
    marketingu
  • reklamówka
    pomysłów
  • medialne
    rozmaitości

  • o nas

  • współpraca

  • kontakt
Homepage > reklamówka pomysłów > Okularnicy z pomocą dla Afryki
26.06.2019  |  Dodane przez Redakcja w reklamówka pomysłów

Okularnicy z pomocą dla Afryki

seth-doyle-zf9_yiAekJs-unsplash

Nowe, używane, plusy i minusy, także okulary przeciwsłoneczne – dzięki akcji “Okulary dla Afryki” nabiorą nowego życia. Stowarzyszenie „Leczymy z misją” wykazało się kreatywnością i zorganizowało ich zbiórkę dla dzieci z ubogich terenów Afryki.

Afrykańskie dzielnice biedy

Nairobi – stolica Kenii to jedno z największych miast Afryki Wschodniej. Swoje siedziby mają tu światowe koncerny, ambasady oraz luksusowe hotele. Równolegle na tym terenie znajdują się stolice biedy – Kibera i Korogocho. Miejsca te stanowią największe slumsy na kontynencie. 

Imana, Kemi, Aza i Selom, te i wiele innych afrykańskich dzieci codziennie zmaga się z brakiem dostępu do wody pitnej, edukacji, leków i opieki medycznej. A to tylko wierzchołek góry. Ci ludzie nie mają niczego, poza blaszanymi lub kartonowymi domami chyboczącymi się na wietrze. Ich ubrania służą kilku pokoleniom. Określenie „bieda” oznacza tam zupełnie co innego niż w Europie. 

Dzieci nie mają dostępu do potrzebnych im przedmiotów tj. obuwia, przyborów szkolnych czy okularów. Większość ludzi z krajów Globalnego Południa nigdy nie miało styczności z lekarzem okulistą. Nawet jeśli udałoby im się zbadać wzrok, nie byłoby ich stać na zakup okularów. W Afryce ich koszt jest bardzo wysoki, a sklepy optyczne znajdują się tylko w dużych miastach.

Materiały organizatora akcji.
Pomaganie jest dziecinnie proste

We wrześniu 2018 r. wolontariusze ze stowarzyszenia „Leczymy z Misją” przebadali wzrok dzieci i ich rodzin z najbiedniejszych obszarów Afryki. Działalność ta cieszyła się ogromnym zainteresowaniem, dlatego ochotnicy zdecydowali się powtórzyć, a także rozszerzyć, swoje działania i zaangażować do pomocy również ludzi w Polsce. Inicjatorzy akcji „Okulary dla Afryki” uruchomili zbiórkę nieużywanych okularów. 

Zaapelowali poprzez media tradycyjne i social media do szerokiego grona odbiorców o przyniesienie okularów do sieci przychodni NFZ „Twój Lekarz” lub przesyłanie drogą pocztową na adres stowarzyszenia. Szlachetna akcja “Okulary dla Afryki” spotkała się z dużym zainteresowaniem. Wsparcie okazały licznie salony optyczne, organizacje kościelne, instytucje publiczne, fundacje i osoby prywatne. Akcja trwała do 16.06.2019 r., obecnie wolontariusze zajmują się ich liczeniem.

Zebrane okulary zostaną dodatkowo sprawdzone, zmierzone i opisane. Trafią do osób najbardziej potrzebujących i co najważniejsze, poprawią jakość widzenia, a także życia młodych Kenijczyków. Już w lipcu optometryści ze stowarzyszenia po raz kolejny przebadają wzrok dzieciom z najuboższych części kraju. Będą na miejscu przez cztery tygodnie i dziennie pomogą ok. 300 pacjentom.

 

Autor tekstu: Patrycja Jaksim

akcja społeczna pomoc

Dodano przez Redakcja

Poprzedni wpisTwitter wycofuje możliwość precyzyjnego oznaczania lokalizacji
Isobar Polska z kolejną odsłoną kampanii „Mam plan” dla Provident

Podobne wpisy:

  • WO_Stopmolestowaniu_akcja_22
    „STOP molestowaniu w miejscach publicznych” – akcja społeczna „Wysokich Obcasów”
  • elena-mozhvilo-hb9FQrg7QqI-unsplash
    Działania CSR nabierają coraz większego znaczenia dla pracowników

Komentarze: brak

Dołącz do dyskusji: zostaw komentarz. Kasuj komentarz

(will not be shared)

Najnowsze

  • Nowa, superważna kampania od marki Dove. Detox feedu ma pomóc nastolatkom w świadomym korzystaniu z mediów społecznościowych
  • TikTok stawia na naukę!
  • Dlaczego warto korzystać z platformy masowej wysyłki SMS?

Newsletter

Medialna Perspektywa

Zobacz także:

Tagi

akcja społeczna badanie biznes Crash Mondays CSR e-commerce ekologia Facebook Google handel influencer marketing influencerzy Instagram kampania kampania edukacyjna kampania reklamowa kampania społeczna komunikacja konferencja konkurs koronawirus kryzys wizerunkowy LinkedIn marketing media Meta monitoring mediów nowość online Public Relations raport reklama sklep internetowy social media spot reklamowy sprzedaż sztuczna inteligencja TikTok trendy Twitter współpraca wydarzenie YouTube zakupy święta

O nas

Medialna Perspektywa to portal poświęcony Public Relations, komunikacji w mediach, marketingowi
i mediom społecznościowym oraz reklamie.

Mapa strony

  • Strona główna
  • O nas
  • Kontakt
  • Współpraca
  • Regulamin strony
  • Blog
  • Newsletter

Tematy

  • meandry marketingu
  • medialne rozmaitości
  • PRosta komunikacja
  • reklamówka pomysłów
  • Uncategorized

Newsletter

Projekt i wykonanie Fabrykawww.com 2018 | Projekt logo: Karolina Romanow