site logo
  • PRosta
    komunikacja
  • meandry
    marketingu
  • reklamówka
    pomysłów
  • medialne
    rozmaitości

  • o nas

  • współpraca

  • kontakt
Homepage > reklamówka pomysłów > OLX i Janusz Chabior uczą kultury w oryginalny sposób
18.06.2019  |  Dodane przez Redakcja w reklamówka pomysłów

OLX i Janusz Chabior uczą kultury w oryginalny sposób

źródło: www.facebook.com/olx.polska

„Jeżeli jesteś chamem, nie bądź sobą, bądź inny” – nowa kampania od OLX podbiła serca internautów. Firma zabrała się za wychowywanie swoich użytkowników w kreatywny sposób.

Dla niektórych kultura w sieci wydaje się obcym tematem. Często panuje przekonanie, że skoro nas nie widać to jesteśmy anonimowi czy bezkarni i nie musimy dbać o kulturę osobistą. Kto z nas nie słyszał bądź nie spotkał się z sytuacją, że podczas sprzedaży produktów na OLX dostaliśmy wiadomość „Daj za darmo, mam horom curke”?

OLX wzięła się za wychowanie internautów w swoim serwisie. Jest to kreatywny sposób zwrócenia uwagi na szacunek wobec siebie i niemarnowanie czasu innych, bez wprowadzania kar czy upomnień. Zamiast tego mogliśmy obejrzeć kampanię “A co gdyby?”złożoną z siedmiu krótkich spotów, w której m.in. aktor Janusz Chabior zwraca uwagę na częste sytuacje, takie jak roszczeniowość czy hejt.

W pierwszym filmie, który pojawił się na początku czerwca, została zwrócona uwaga kupującemu, który podzielił się niemiłą opinią na temat ceny kosiarki. A co, jeżeli odwrócić sytuację i po drugiej stronie zamiast sprzedawcy byłaby mama kupującego? Darek, bohater wideo, już nie jest taki pewny siebie i zmienia swoją postawę.

W drugiej części w zabawny, ale dosadny sposób, poruszony został problem wykorzystywania wirtualnego postrzegania świata. Nadużywany, kultowy już niemal zwrot „mam horom curke”, zostaje w błyskotliwy sposób wyszydzony. Tak oto, zamiast córki, pojawia się mały harcerz z wielkim sercem i smutnymi oczami małego pieska. Harcerz ofiaruje oddanie swojego przedmiotu za darmo, aby chora córka nie cierpiała.

W kolejnych filmikach zostają poruszone kwestie zbędnych, błahych wiadomości, nieodpisywania na pytania kupujących czy nadużywania życzliwości sprzedawców.

Kampania zarówno szokuje, jak i intryguje, ale z pewnością taka forma trafi do dużej liczby odbiorców. Jeżeli jeszcze jej nie widzieliście, to koniecznie obejrzyjcie.

Za koncepcją kreatywną i copy stoi agencja 180heartbeats + Jung v Matt. Produkcją zajął się dom produkcyjny F25. Spoty emitowane były na kanale You Tube OLXa oraz w serwisie Facebook.

 

Autor tekstu: Anna Sroka

kampania społeczna OLX reklama

Dodano przez Redakcja

Poprzedni wpisInquiry wraz z YouGov prezentują wyniki BrandIndex – badania opinii Polaków o markach
Własny avatar na Facebooku? Wkrótce będzie to możliwe!

Podobne wpisy:

  • Materiał graficzny
    Kampania dla NewBalance w modelu TikTok Friendly Video Production
  • eleni-afiontzi-gLU8GZpHtRA-unsplash
    Reklama OOH na rynkach zachodnioeuropejskich

Komentarze: brak

Dołącz do dyskusji: zostaw komentarz. Kasuj komentarz

(will not be shared)

Najnowsze

  • DV Campaign Automator usprawni proces trafikowania kampanii w Google Campaign Manager 360
  • Kampania dla NewBalance w modelu TikTok Friendly Video Production
  • PUMA i Palomo Spain łączą siły, prezentując swobodne ujęcie kultury surfingu w stylu retro

Newsletter

Medialna Perspektywa

Zobacz także:

Tagi

akcja społeczna badanie biznes Crash Mondays CSR e-commerce ekologia Facebook Google handel influencer marketing influencerzy Instagram kampania kampania edukacyjna kampania reklamowa kampania społeczna komunikacja konferencja konkurs koronawirus kryzys wizerunkowy LinkedIn marketing media Meta monitoring mediów nowość online Public Relations raport reklama sklep internetowy social media spot reklamowy sprzedaż sztuczna inteligencja TikTok trendy Twitter współpraca wydarzenie YouTube zakupy święta

O nas

Medialna Perspektywa to portal poświęcony Public Relations, komunikacji w mediach, marketingowi
i mediom społecznościowym oraz reklamie.

Mapa strony

  • Strona główna
  • O nas
  • Kontakt
  • Współpraca
  • Regulamin strony
  • Blog
  • Newsletter

Tematy

  • meandry marketingu
  • medialne rozmaitości
  • PRosta komunikacja
  • reklamówka pomysłów
  • Uncategorized

Newsletter

Projekt i wykonanie Fabrykawww.com 2018 | Projekt logo: Karolina Romanow