„Jeżeli jesteś chamem, nie bądź sobą, bądź inny” – nowa kampania od OLX podbiła serca internautów. Firma zabrała się za wychowywanie swoich użytkowników w kreatywny sposób.
Dla niektórych kultura w sieci wydaje się obcym tematem. Często panuje przekonanie, że skoro nas nie widać to jesteśmy anonimowi czy bezkarni i nie musimy dbać o kulturę osobistą. Kto z nas nie słyszał bądź nie spotkał się z sytuacją, że podczas sprzedaży produktów na OLX dostaliśmy wiadomość „Daj za darmo, mam horom curke”?
OLX wzięła się za wychowanie internautów w swoim serwisie. Jest to kreatywny sposób zwrócenia uwagi na szacunek wobec siebie i niemarnowanie czasu innych, bez wprowadzania kar czy upomnień. Zamiast tego mogliśmy obejrzeć kampanię “A co gdyby?”złożoną z siedmiu krótkich spotów, w której m.in. aktor Janusz Chabior zwraca uwagę na częste sytuacje, takie jak roszczeniowość czy hejt.
W pierwszym filmie, który pojawił się na początku czerwca, została zwrócona uwaga kupującemu, który podzielił się niemiłą opinią na temat ceny kosiarki. A co, jeżeli odwrócić sytuację i po drugiej stronie zamiast sprzedawcy byłaby mama kupującego? Darek, bohater wideo, już nie jest taki pewny siebie i zmienia swoją postawę.
W drugiej części w zabawny, ale dosadny sposób, poruszony został problem wykorzystywania wirtualnego postrzegania świata. Nadużywany, kultowy już niemal zwrot „mam horom curke”, zostaje w błyskotliwy sposób wyszydzony. Tak oto, zamiast córki, pojawia się mały harcerz z wielkim sercem i smutnymi oczami małego pieska. Harcerz ofiaruje oddanie swojego przedmiotu za darmo, aby chora córka nie cierpiała.
W kolejnych filmikach zostają poruszone kwestie zbędnych, błahych wiadomości, nieodpisywania na pytania kupujących czy nadużywania życzliwości sprzedawców.
Kampania zarówno szokuje, jak i intryguje, ale z pewnością taka forma trafi do dużej liczby odbiorców. Jeżeli jeszcze jej nie widzieliście, to koniecznie obejrzyjcie.
Za koncepcją kreatywną i copy stoi agencja 180heartbeats + Jung v Matt. Produkcją zajął się dom produkcyjny F25. Spoty emitowane były na kanale You Tube OLXa oraz w serwisie Facebook.
Autor tekstu: Anna Sroka
Komentarze: brak