site logo
  • PRosta
    komunikacja
  • meandry
    marketingu
  • reklamówka
    pomysłów
  • medialne
    rozmaitości

  • o nas

  • współpraca

  • kontakt
Homepage > medialne rozmaitości > Open Mobi z systemem adQuery – nowy wymiar reklamowego paywalla
28.05.2020  |  Dodane przez Redakcja w medialne rozmaitości

Open Mobi z systemem adQuery – nowy wymiar reklamowego paywalla

glownekonf_1687445583

Agencja digitalowa Open Mobi poszerza portfolio o usługę Questvertisingu i uruchamia system do prowadzenia reklamowego paywalla – adQuery. Wydawcy mogą teraz korzystać z nowego narzędzia do monetyzacji ruchu, a marki zyskują pewne i precyzyjne dotarcie z kampanią do grupy docelowej. Agencja jest jedynym dostawcą usługi w Polsce.

AdQuery to system umożliwiający wprowadzenie na stronach internetowych tzw. miękkiego paywalla, który najprościej można opisać jako bramkę reklamową. „Walutą” za dostęp do treści jest odpowiedź użytkownika w ankiecie. Osoba, która chce przeczytać cały artykuł w serwisie wydawcy, musi najpierw poświęcić czas na obejrzenie reklamy, a następnie odpowiedzieć na krótkie pytanie z nią związane.

– W celu przyciągnięcia uwagi użytkownika i uzyskania rzeczywistego zaangażowania, wykorzystujemy Questvertising. To połączenie reklamy z zadaniem-quizem, które sprawdza, czy odbiorca zapoznał się z kreacją ze zrozumieniem. Zadane pytanie jest proste i nawiązuje do treści reklamy, a nagrodą za prawidłową odpowiedź jest darmowy dostęp do artykułu na stronie – wyjaśnia Marek Naruszewicz, Sales Director Open Mobi. – Niewątpliwą zachętą dla użytkowników jest również możliwość wsparcia w ten sposób szczytnego celu. 1% wartości każdej obejrzanej kreacji trafi do wybranych organizacji charytatywnych – dodaje.

Emitowana poprzez adQuery kampania nie podlega zjawisku ślepoty bannerowej i skutecznie dociera do grupy docelowej. Taka forma promocji jest lepiej odbierana przez użytkownika niż tradycyjna wersja reklamy i zapewnia kilkukrotnie wyższą rozpoznawalność marki (przyp. Prof. Dariusz Doliński, dr hab. Tomasz Grzyb, Questvertising – nowe podejście do reklamy online. Podsumowanie wyników badań, SWPS, Adquesto, str. 3,5, 2019). Dodatkowo, adQuery pozwala na precyzyjne targetowanie przekazu. Jest to możliwe dzięki integracji systemu ze stroną wydawcy oraz z zewnętrznymi serwerami DMP.

Reklamodawca korzystający z adQuery otrzymuje dostęp do specjalnego panelu w systemie i znajdujących się w nim statystyk m.in. viewability reklamy, ilości odsłon, ilości kliknięć w reklamę, liczby unikalnych użytkowników, ilości poprawnych odpowiedzi czy długości odtworzeń, jeśli reklama miała format wideo. Ma także pewność, że jego kampania będzie wyświetlać się wyłącznie na stronach internetowych zweryfikowanych przez Open Mobi pod kątem bezpieczeństwa marki. I co istotne, na wyniki kampanii nie wpłynie działanie botów.

Z perspektywy właściciela strony internetowej, adQuery może być natomiast alternatywą do płatnych subskrypcji i dodatkowym sposobem na monetyzację ruchu.

– Wydawca serwisu zarabia na dostępie do treści w nim publikowanych, ale bez sięgania do kieszeni czytelników. Jest to szczególnie istotne w czasach kryzysu wywołanego pandemią, kiedy każdy mocno pilnuje swojego budżetu – mówi mówi Eliza Durnakowska, General Director Open Mobi. – Taki miękki paywall ma jeszcze inną zaletę. Jest odporny na adblocki i pozwala zarobić wydawcy więcej niż z tradycyjnych reklam odsłonowych – zwraca uwagę.

Sama integracja z systemem adQuery jest prosta, wystarczy dodanie do strony odpowiedniego kodu. Wydawca otrzymuje wówczas dostęp do dedykowanego panelu, który umożliwia mu samodzielne dodawanie kolejnych podstron otwartych na usługę Questvertisingu. Może też ustalać, przy których treściach i w którym miejscu pojawi się bramka reklamowa. Dysponuje przy tym szeregiem statystyk związanych z kampaniami realizowanymi poprzez adQuery, jak np. ilość odsłon, ilość kliknięć w reklamę czy liczba unikalnych użytkowników. Może więc na bieżąco sprawdzać, przy których artykułach czytelnicy są bardziej skłonni skorzystać z tego miękkiego paywalla, a które przyciągają zdecydowanie mniej uwagi. To ułatwia planowanie tematów kolejnych materiałów na stronę.

Open Mobi finalizuje umowy z pierwszymi wydawcami. Więcej informacji na temat adQuery znajduje się na www.adquery.io.

Źródło materiału: Newseria
Źródło zdjęcia głównego: materiały prasowe/Newseria

adQuery nowość paywall reklama

Dodano przez Redakcja

Poprzedni wpisDzień matki „w wykonaniu” marek
Zmiany w branży PR są nieuniknione! [badanie]

Podobne wpisy:

  • Materiał graficzny
    Kampania dla NewBalance w modelu TikTok Friendly Video Production
  • eleni-afiontzi-gLU8GZpHtRA-unsplash
    Reklama OOH na rynkach zachodnioeuropejskich

Komentarze: brak

Dołącz do dyskusji: zostaw komentarz. Kasuj komentarz

(will not be shared)

Najnowsze

  • DV Campaign Automator usprawni proces trafikowania kampanii w Google Campaign Manager 360
  • Kampania dla NewBalance w modelu TikTok Friendly Video Production
  • PUMA i Palomo Spain łączą siły, prezentując swobodne ujęcie kultury surfingu w stylu retro

Newsletter

Medialna Perspektywa

Zobacz także:

Tagi

akcja społeczna badanie biznes Crash Mondays CSR e-commerce ekologia Facebook Google handel influencer marketing influencerzy Instagram kampania kampania edukacyjna kampania reklamowa kampania społeczna komunikacja konferencja konkurs koronawirus kryzys wizerunkowy LinkedIn marketing media Meta monitoring mediów nowość online Public Relations raport reklama sklep internetowy social media spot reklamowy sprzedaż sztuczna inteligencja TikTok trendy Twitter współpraca wydarzenie YouTube zakupy święta

O nas

Medialna Perspektywa to portal poświęcony Public Relations, komunikacji w mediach, marketingowi
i mediom społecznościowym oraz reklamie.

Mapa strony

  • Strona główna
  • O nas
  • Kontakt
  • Współpraca
  • Regulamin strony
  • Blog
  • Newsletter

Tematy

  • meandry marketingu
  • medialne rozmaitości
  • PRosta komunikacja
  • reklamówka pomysłów
  • Uncategorized

Newsletter

Projekt i wykonanie Fabrykawww.com 2018 | Projekt logo: Karolina Romanow