site logo
  • PRosta
    komunikacja
  • meandry
    marketingu
  • reklamówka
    pomysłów
  • medialne
    rozmaitości

  • o nas

  • współpraca

  • kontakt
Homepage > PRosta komunikacja > Ostrożny optymizm w branży PR – wyniki pierwszego w historii „Barometru nastrojów w branży usług PR”
14.09.2023  |  Dodane przez Redakcja w PRosta komunikacja

Ostrożny optymizm w branży PR – wyniki pierwszego w historii „Barometru nastrojów w branży usług PR”

s-639-x

Stowarzyszenie Agencji Public Relations opublikowało wyniki badania „Barometr nastrojów w branży usług PR” – wskazanie Barometru na poziomie 59,6 pkt. oznacza, że zarządzający polskimi firmami PR spodziewają się poprawy wyników w 2023, mimo obaw dotyczących rosnących kosztów działalności. Projekt zrealizowany został przez Stowarzyszenie Agencji Public Relations przy współpracy merytorycznej zespołu badań agencji członkowskiej EXACTO. 

Agencje PR w Polsce patrzą w przyszłość z umiarkowanym optymizmem. Wartość Barometru, określana analogicznie do wskaźnika PMI, to 59,6 pkt. – przy czym odczyt powyżej 50 pkt. sugeruje korzystną koniunkturę w najbliższej przyszłości. 

– Wyniki pierwszego w historii badania nastrojów wśród branży agencji PR pokazują, że najtrudniejsza faza spowolnienia gospodarczego powoli jest już za nami. To ważne, ponieważ marketing i usługi doradztwa w zakresie marketingu – w tym PR – są najczęściej pierwszą „ofiarą cięć” w obliczu spowolnienia gospodarczego – mówi Paweł Soproniuk, wiceprezes SAPR odpowiedzialny za projekt Barometru. 

Mimo ogólnie pozytywnej perspektywy, nie wszystkie obszary badane były oceniane jednoznacznie pozytywnie.

– Szefowie agencji obawiają się głównie problemów wynikających z rosnących kosztów działalności oraz ograniczonej dostępności finansowania zewnętrznego. Były to główne wąskie gardła w badaniu – dodaje dr Przemysław Szuba, lider zespołu badawczego w EXACTO. 

Jak obliczony został wskaźnik  

„Barometr nastrojów branży usług PR” to inicjatywa badawcza SAPR, mająca na celu regularną ocenę kondycji i perspektyw branży PR w Polsce. Respondenci oceniali kondycję swoich firm w kilku kluczowych wymiarach. W każdym obszarze mogli określić, jakie zmiany przewidują w porównaniu z poprzednim rokiem, korzystając z pięciostopniowej skali od „zdecydowanie gorzej” do „zdecydowanie lepiej”. 

W badaniu oceniano: 

  • Wielkość sprzedaży 
  • Liczbę zapytań ofertowych 
  • Liczbę klientów i projektów 
  • Dostępność specjalistów PR na rynku 
  • Płynność finansową 
  • Zaległości płatnicze 
  • Dostęp do finansowania 
  • Morale zespołu 
  • Dostępność podwykonawców 
  • Koszty działalności 
  • Liczbę pracowników 

W kwestii kluczowej, jaką jest wielkość sprzedaży, blisko 38 proc. badanych spodziewa się, że będzie ona podobna jak w 2022, a 44 proc. – że będzie „raczej lepiej” lub „zdecydowanie lepiej”. Pogorszenia wyników sprzedaży (odpowiedzi „raczej gorzej” lub „zdecydowanie gorzej” spodziewa się nieco ponad 17% respondentów. 

źródło: SAPR

Metodologia badania 

W badaniu wzięło udział 52 szefów lub właścicieli agencji PR z całej Polski. Byli to doświadczeni konsultanci PR, średni staż pracy kształtował się na poziomie 19 lat. Badanie zrealizowano metodą CAWI, w okresie od lutego do lipca 2023 roku. Ankietowani reprezentowali różne typy agencji PR:  60% zorganizowanych jest w formie spółki z ograniczoną odpowiedzialnością, a podmioty zatrudniające do 5 osób stanowiły 40% respondentów. Większość badanych zadeklarowała przynależność do organizacji branżowej. 

badanie Public Relations

Dodano przez Redakcja

Poprzedni wpisBing AI dostępne w przeglądarkach Chrome i Safari
Instagram rządzi, ale to TikTok zyskuje udziały najszybciej, już drugi rok z rzędu – pokazuje raport „Rynek Influencerów w Polsce – 2023”

Podobne wpisy:

  • fot.1 (1)
    Marka w przestrzeni wirtualnej – dowiedz się, jak skutecznie budować wizerunek
  • melanie-deziel-U33fHryBYBU-unsplash
    Zintegrowane kampanie komunikacyjne: jak łączyć PR, marketing i reklamę dla spójnego wizerunku marki?

Komentarze: brak

Dołącz do dyskusji: zostaw komentarz. Kasuj komentarz

(will not be shared)


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

Najnowsze

  • Dyrektywa Omnibus a programy lojalnościowe. Jednak nie tak łatwo
  • CSR w branży reklamowej. Jakie działania powinny podejmować firmy?
  • Nowe narzędzie na YouTube. Platforma wprowadza wyszukiwanie piosenek poprzez nucenie

Newsletter

Medialna Perspektywa

Zobacz także:

Tagi

akcja społeczna badanie biznes Crash Mondays CSR e-commerce ekologia Facebook Google handel influencer marketing influencerzy Instagram kampania kampania edukacyjna kampania reklamowa kampania społeczna komunikacja konferencja koronawirus kryzys wizerunkowy LinkedIn marketing media Meta monitoring mediów nowość online Public Relations raport reklama sklep internetowy social media spot reklamowy sprzedaż sztuczna inteligencja TikTok trendy Twitter webinar współpraca wydarzenie YouTube zakupy święta

O nas

Medialna Perspektywa to portal poświęcony Public Relations, komunikacji w mediach, marketingowi
i mediom społecznościowym oraz reklamie.

Mapa strony

  • Strona główna
  • O nas
  • Kontakt
  • Współpraca
  • Regulamin strony
  • Blog
  • Newsletter

Tematy

  • meandry marketingu
  • medialne rozmaitości
  • PRosta komunikacja
  • reklamówka pomysłów
  • Uncategorized

Newsletter

Projekt i wykonanie Fabrykawww.com 2018 | Projekt logo: Karolina Romanow