site logo
  • PRosta
    komunikacja
  • meandry
    marketingu
  • reklamówka
    pomysłów
  • medialne
    rozmaitości

  • o nas

  • współpraca

  • kontakt
Homepage > medialne rozmaitości > Pakistan blokuje Tindera i inne aplikacje randkowe
14.09.2020  |  Dodane przez Redakcja w medialne rozmaitości

Pakistan blokuje Tindera i inne aplikacje randkowe

kon-karampelas-7Hv7183ZNFM-unsplash

PTA (Pakistan Telecommunication Authority) zablokowało aplikacje Tinder, Grindr, Tagged, Skout i SayHi uzasadniając swoją decyzję ochroną ich użytkowników przed „niemoralnymi i nieprzyzwoitymi” treściami. Spotkało się to z niezadowoleniem zarówno zwyczajnych obywateli kraju, jak i dziennikarzy. Aplikacje było wyjątkowo ważne dla społeczności LGBT, gdzie bezpiecznie mogli nawiązywać nowe znajomości.

W Pakistanie aż 96% społeczności stanowią Muzułmanie, a związki pozamałżeńskie oraz homoseksualizm są zakazane. Dla wielu osób aplikacje mobilne okazały się możliwością na wygodne i bezproblemowe odnajdywanie nowych znajomości. W szczególności społeczność LGBT używała ich jako główne źródło komunikacji z innymi osobami o podobnych preferencjach seksualnych. Ze względu na restrykcyjne prawo, obawiali się w miejscach publicznych opowiadać o swojej orientacji, a Tinder czy Grindr pozwalał im zachować anonimowość tak długo jak będą tego potrzebować. 

Niektórzy nazywają to hipokryzją ze strony premiera kraju Imrana Khana, który, zanim zajął się polityką, miał reputację podrywacza. Jego krytycy zarzucają mu, że powyższa decyzja motywowana jest chęcią zdobycia poparcia ze strony konserwatystów muzułmańskich oraz słabością rządu, który boi się praw narzucanych przez dominującą w kraju religię.

Pakistańczycy obawiają się, że jest to następny krok w utrudnianiu im dostępu do prawdziwych i wolnych informacji. Blokowane są treści mówiące nieprzychylnie o rządzie i wojsku, a także te uznawane za „niemoralne” i „obsceniczne”. PTA chce nałożyć cenzurę na aplikację TikTok oraz platformę YouTube. Jeśli nie zdecydują się one na filtrowanie treści dla użytkowników z Pakistanu, PTA również grozi ich zablokowaniem.

Autor tekstu: Marta Słupecka
Źródło zdjęcia głównego: Kon Karampelas/Unsplash

Tinder

Dodano przez Redakcja

Poprzedni wpisXX edycja Kongresu Profesjonalistów Public Relations już 24 i 25 września!
LinkedIn wprowadza nowe opcje, by podtrzymać więzi wśród pracowników

Podobne wpisy:

  • Tinder_formaty reklamowe
    Tinder dla marek - 5 rodzajów formatów reklamowych
  • tamas-pap-Qdt8f7Tcle0-unsplash
    Tinder nowym sposobem na znalezienie domu bezpańskim psiakom

Komentarze: brak

Dołącz do dyskusji: zostaw komentarz. Kasuj komentarz

(will not be shared)

Najnowsze

  • DV Campaign Automator usprawni proces trafikowania kampanii w Google Campaign Manager 360
  • Kampania dla NewBalance w modelu TikTok Friendly Video Production
  • PUMA i Palomo Spain łączą siły, prezentując swobodne ujęcie kultury surfingu w stylu retro

Newsletter

Medialna Perspektywa

Zobacz także:

Tagi

akcja społeczna badanie biznes Crash Mondays CSR e-commerce ekologia Facebook Google handel influencer marketing influencerzy Instagram kampania kampania edukacyjna kampania reklamowa kampania społeczna komunikacja konferencja konkurs koronawirus kryzys wizerunkowy LinkedIn marketing media Meta monitoring mediów nowość online Public Relations raport reklama sklep internetowy social media spot reklamowy sprzedaż sztuczna inteligencja TikTok trendy Twitter współpraca wydarzenie YouTube zakupy święta

O nas

Medialna Perspektywa to portal poświęcony Public Relations, komunikacji w mediach, marketingowi
i mediom społecznościowym oraz reklamie.

Mapa strony

  • Strona główna
  • O nas
  • Kontakt
  • Współpraca
  • Regulamin strony
  • Blog
  • Newsletter

Tematy

  • meandry marketingu
  • medialne rozmaitości
  • PRosta komunikacja
  • reklamówka pomysłów
  • Uncategorized

Newsletter

Projekt i wykonanie Fabrykawww.com 2018 | Projekt logo: Karolina Romanow