Peugot po ponad 10 latach postanowił zmienić swój znak firmowy. Nowy logotyp ma za zadanie podkreślić kolejne etapy w historii motoryzacji oraz samej marki. Projekt zostanie umieszczony na wszystkich elementach systemu identyfikacji wizualnej firmy.
Jak wygląda nowy symbol?
Odświeżony logotyp jest płaski i monochromatyczny, przedstawia głowę lwa wraz z grzywą, a nad nią widnieje nazwa marki. Całość została zamknięta obramówką w kształcie trójkątnej tarczy. Barwą przewodnią jest czerń, której towarzyszy biały kolor. Projekt można zobaczyć na zdjęciu poniżej.

Długoletni sympatycy przedsiębiorstwa mogą dostrzec pewne podobieństwo kreacji do poprzedniej wersji logo. W latach 1960-1965 marka była sygnowana podobnym znakiem. Punkty wspólne można dostrzec na poniższej fotografii.

Co jeszcze planuje firma?
Odświeżony znak firmowy to dopiero początek zmian. Peugeot planuje przekształcenie systemu sprzedaży. Nowa witryna internetowa umożliwi zakupy online, czyli opcję, która do tej pory nie była dostępna w ofercie przedsiębiorstwa. Kupujący mają mieć możliwość dopełnienia wszelkich formalności związanych z kupnem samochodu przez internet. Modyfikacja nie wyklucza jednak obsługi stacjonarnej, nadal ta forma sprzedaży będzie dostępna, lecz także zostanie zaktualizowana, aby była “bardziej ludzka”. Tylko tam klienci mają możliwość namacalnie poznać nowe technologie firmy.
Na razie nie wiadomo, na jak długo marka ma zamiar posługiwać się zmienionym logotypem. Jednak jedno jest pewne, jeśli nowości wprowadzone w strukturze przedsiębiorstwa spotkają się z aprobatą odbiorców, to ta zmiana może być najkorzystniejszą modyfikacją w historii marki.
Autor tekstu: Patrycja Krzeszowska
Źródło zdjęcia głównego: Konrad Bednarek/Unsplash
Komentarze: brak