site logo
  • PRosta
    komunikacja
  • meandry
    marketingu
  • reklamówka
    pomysłów
  • medialne
    rozmaitości

  • o nas

  • współpraca

  • kontakt
Homepage > reklamówka pomysłów > #Piekłokobiet, czyli walka o prawo wyboru znów aktualna
17.04.2020  |  Dodane przez Redakcja w reklamówka pomysłów

#Piekłokobiet, czyli walka o prawo wyboru znów aktualna

craig-whitehead-LKgtcY1KoZI-unsplash

W zeszłą środę, 15 kwietnia, posłowie sejmu zebrali się, aby pochylić się nad projektem zaostrzającym m.in. prawo aborcyjne, które zakazywałoby przerywania ciąży, w przypadku gdy płód miałby ciężkie i nieodwracalne wady. Odpowiedzią na działania rządzących są liczne protesty na ulicach oraz w internecie.

Prowodyrem do zmian jest działaczka pro-life Kaja Godek, która sprzeciwia się edukacji seksualnej młodzieży oraz możliwości usunięcia ciąży, w wyniku której może się urodzić ciężko chore dziecko. Ustawie sprzeciwiają się Polki i Polacy, którzy organizują różnego rodzaju wiece, m.in. protest samochodowy pt. „Wyjeżdżamy za ważną potrzebą” (źródło) , czy manifestację pod sejmem, która odbyła się w ramach Ogólnopolskiego Strajku Kobiet (źródło). 

Proponowane zmiany wywołały oburzenie również wśród internautów, którzy wyrazili swoje niezadowolenie w mediach społecznościowych. Do protestujących dołączyły takie osobowości jak: Hanna Śleszyńska, Anja Rubik, Małgorzata Rozenek-Majdan, Maja Ostaszewska, Maria Peszek, Agata Młynarska, Anita Sokołowska, Hanna Lis, Martyna Wojciechowska, Julia Rosnowska, Magdalena Cielecka, Krystyna Janda, Krzysztof Zalewski, Kinga Rusin, Olga Frycz, Magda Mołek czy Kuba Wojewódzki, którzy dołączyli do wpisów zdjęcie ręki z błyskawicą zazwyczaj namalowaną czerwoną szminką. Każdy wpis jest oznaczony m.in. takimi hashtagami jak: #odrzućprojektgodek, #prawokobiet, #piekłokobiet, #nieskładamyparasolek, #czarnyprotest, #strajkkobiet i  #strajkonline.

https://www.instagram.com/p/B_AEC3Lp5ll/
https://www.instagram.com/p/B-7nDb_J87y/
https://www.instagram.com/p/B-9W6aFFaO3/
View this post on Instagram

#strajkkobiet TO JEST WOJNA. Nie możemy wyjść z domu, by zaprotestować. Jesteśmy zmęczone miesięczną kwarantanną, domowym nauczaniem naszych dzieci, strachem o najbliższych, niepewne miejsc pracy, albo już z niej zwolnione. Nie znamy jutra, kurczą nam się oszczędności, w mediach wciąż straszą nas, że fala zachorowań dopiero przed nami a tutaj to: sejmowe czytanie tzw. obywatelskiego projektu dotyczącego zaostrzenia aborcji i kar za edukację seksualną. PIEKŁO KOBIET #piekłokobiet w najczystszej postaci. Dziewczyny! Kobiety! Mamy, Siostry, Przyjaciółki !!! PROTESTUJEMY !!!!!!!!!!! Znajdźcie czas na przeczytanie książki Klementyny Suchanow „To jest wojna” – dziennikarskiego śledztwa, w którym autorka odsłania kulisy działalności specjalnych organizacji, które szykują nam – kobietom prawdziwe średniowiecze ‼️‼️‼️ Dowiecie się KTO stoi za tymi „obywatelskimi” projektami zakazu aborcji. To jest porażająca lektura. I jeśli czytałyście lub obejrzalyscie „Opowieść podręcznej” to zdziwicie się, jak wiele podobieństw zobaczycie …… #strajkkobiet #strajkkobiet☂️☂️☂️☂️☂️☂️ #nieskładamyparasolek #czarnyprotest @strajk_kobiet @dziewuchy_dziewuchom

A post shared by ♦️Magda Mołek♦️ (@magda_molek) on Apr 14, 2020 at 4:46am PDT

Jeśli taki człowiek jak ja, nazywany mizoginem i seksistą chce zabrać głos, to wiedz, że coś się dzieje. Moherowi…

Opublikowany przez Kuba Wojewódzki – Król TVN Wtorek, 14 kwietnia 2020

Na Facebooku powstało również wydarzenie pt. „STOP Barbarzyńcom!”, którego organizatorami są Ogólnopolski Strajk Kobiet i Federacja na rzecz Kobiet i Planowania Rodziny. Osoby zaangażowane w akcję nawołują m.in. do różnego rodzaju protestów, np. poprzez naklejenie stosownego plakatu na okna, balustrady, czy słupy ogłoszeniowe. Przedstawiciele manifestacji zachęcają również do dołączenia do wydarzenia „OdrzućProjektGodek!”. Ze strony można również pobrać adekwatną do sytuacji grafikę.

Przedstawiciele organizacji pozarządowych, celebryci oraz wiele Polek nawołuje w mediach społecznościowych do dołączenia się do internetowego apelu do Mateusza Morawieckiego. Petycję można podpisać na stronie internetowej. Liczba osób, które nie chcą obostrzeń stale rośnie. Obecnie prośbę o odrzucenie ustawy prawa aborcyjnego podpisało ponad 848 tys. osób. 

Temat, choć kontrowersyjny jest ważny dla Polek i narodu. Sytuacja wciąż się zmienia, a liczba, i co za tym idzie aktywność, zwolenników i przeciwników ustawy jest bardziej agresywna i z każdą chwilą przybiera na sile. Pozostaje nam jedynie czekać na ostateczną decyzję rządu.

Autor tekstu: Patrycja Krzeszowska
Źródło zdjęcia głównego: Craig Whitehead/Unsplash

#piekłokobiet akcja społeczna prawa kobiet protest

Dodano przez Redakcja

Poprzedni wpisFacebook pomaga firmom w czasie pandemii
Mes­sen­ger na dużym ekra­nie. Nowa apli­ka­cja do gru­po­wych roz­mów wideo i cza­tów

Podobne wpisy:

  • image_processing20221115-873892-1ff40r6
    Aadidas rzuca światło na problem molestowania kobiet w nowej kampanii społecznej
  • WO_Stopmolestowaniu_akcja_22
    „STOP molestowaniu w miejscach publicznych” – akcja społeczna „Wysokich Obcasów”

Komentarze: brak

Dołącz do dyskusji: zostaw komentarz. Kasuj komentarz

(will not be shared)

Najnowsze

  • DV Campaign Automator usprawni proces trafikowania kampanii w Google Campaign Manager 360
  • Kampania dla NewBalance w modelu TikTok Friendly Video Production
  • PUMA i Palomo Spain łączą siły, prezentując swobodne ujęcie kultury surfingu w stylu retro

Newsletter

Medialna Perspektywa

Zobacz także:

Tagi

akcja społeczna badanie biznes Crash Mondays CSR e-commerce ekologia Facebook Google handel influencer marketing influencerzy Instagram kampania kampania edukacyjna kampania reklamowa kampania społeczna komunikacja konferencja konkurs koronawirus kryzys wizerunkowy LinkedIn marketing media Meta monitoring mediów nowość online Public Relations raport reklama sklep internetowy social media spot reklamowy sprzedaż sztuczna inteligencja TikTok trendy Twitter współpraca wydarzenie YouTube zakupy święta

O nas

Medialna Perspektywa to portal poświęcony Public Relations, komunikacji w mediach, marketingowi
i mediom społecznościowym oraz reklamie.

Mapa strony

  • Strona główna
  • O nas
  • Kontakt
  • Współpraca
  • Regulamin strony
  • Blog
  • Newsletter

Tematy

  • meandry marketingu
  • medialne rozmaitości
  • PRosta komunikacja
  • reklamówka pomysłów
  • Uncategorized

Newsletter

Projekt i wykonanie Fabrykawww.com 2018 | Projekt logo: Karolina Romanow