Jak donosi Patent Drop, trwają właśnie testy nowego narzędzia, dzięki któremu możliwe będzie skanowanie skrzynek mailowych użytkowników Pinteresta w celu lepszej personalizacji treści wyświetlanych im przez algorytm.
Nowa funkcja, za zgodą użytkownika, uzyskiwałaby dostęp do jego skrzynki e-mail, aby analizować otrzymywane wiadomości i w ten sposób lepiej personalizować treści. Jeśli osoba, która wyraziła zgodę, otrzymałaby maila w ramach newslettera ze sklepu oferującego artykuły wyposażenia wnętrz, sztuczna inteligencja dodałaby do jego tablicy inspiracje związane z aranżacją wnętrz.
Największym problemem dla Pinteresta we wdrożeniu nowej funkcji może być pozyskanie zgód od użytkowników na dostęp do ich skrzynek mailowych. Z perspektywy osoby, która na co dzień korzysta z tej aplikacji, może to rodzić pewne obawy związane z możliwością nadużywania udzielonej zgody na dostęp do korespondencji mailowej. Ponadto sztuczna inteligencja wykorzystywana w nowym narzędziu, nie jest doskonała i uczy się na danych, jakie otrzymuje.
Maile traktowane są przez AI jako zbiór danych do nauki poprzez ocenę poszczególnych wiadomości i identyfikację ciekawych tematów. Narzędzie pozwala ocenić siłę i sentyment przynależności danego użytkownika do konkretnego hasła, które pojawia się w korespondencji mailowej.
Autor tekstu: Jarosław Pawlik
Źródło zdjęcia głównego: Stephen Phillips – Hostreviews.co.uk on Unsplash
Komentarze: brak