Pinterest, jak większość aplikacji, idzie z duchem czasu i stara się coraz lepiej zadowalać swoich odbiorców. Teraz jego twórcy ulepszyli opcje wyszukiwania graficznego, dodając pinezki do produktów, które znajdą w sklepie online.
Wyszukiwanie wizualne
Jest to na pewno świetne rozwiązanie dla wielu użytkowników. Umożliwia znalezienie inspiracji powiązanych ze zdjęciem, które zobaczymy albo sami zrobimy. Dzięki temu można znaleźć wiele ciekawych pomysłów, np. na wykorzystanie danego produktu bądź informacje, gdzie można go kupić. Wystarczy tylko skierować obiektyw aparatu na wybraną rzecz, zrobić zdjęcie, a reszta pojawi się już sama albo po prostu wybrać dany fragment na gotowym już zdjęciu.

Jeszcze lepiej dopracowany Pinterest
Twórcy aplikacji wprowadzili aktualizację, ze wspomnianą nową opcją, która jest dostępna dla użytkowników Androida od 17 września, a dla systemu iOS pojawi się w ciągu najbliższych tygodni.
Teraz nowoczesna technologia w wyszukiwaniu wizualnym umożliwi zidentyfikowanie ponad 2 miliardów różnych obiektów należących do kategorii moda lub inspiracje do domu. Zmiana ta pozwoli na łatwiejsze odnalezienie produktów, których poszukujemy oraz ich kupno. Bez różnicy jest czy widzimy je w Internecie, czy na żywo, przed sobą. Pinterest wyszuka je za nas!
Dzięki dodatkowym zmianom możemy także jeszcze łatwiej i szybciej robić zdjęcia albo przesyłać je z rolki naszego aparatu, zapisywać w formie pinezek czy na naszej tablicy, aby powrócić do nich w późniejszym czasie. Zapisane inspiracje będą wpływały na rekomendacje, co umożliwi jeszcze dokładniejsze zdefiniowanie preferencji stylu dzięki sztucznej inteligencji.

Szybszy i sprawniejszy proces zakupowy za pomocą aplikacji
Już od jakiegoś czasu zakupy na Pinterest stały proste, a obecnie nowa, ulepszona wersja aplikacji jeszcze bardziej je ułatwi. Jeżeli produkt z wybranego przez nas zdjęcia zostanie odnaleziony w sklepie online, to ukaże nam się pinezka z ceną oraz odnośnikiem do jego strony.

Wyszukiwanie wizualne wiąże się z dużą wygodą, co umożliwi użytkownikom naprawdę szybkie i proste zakupy na podstawie inspiracji z aplikacji czy nawet prawdziwego świata.
Zmiany zostały wprowadzone po ogłoszeniu nowych wyników badań, w których, jak piszą twórcy:
- 85% użytkowników przywiązuje większą wagę do materiałów graficznych niż informacji tekstowych podczas zakupów online odzieży lub mebli,
- 80% internautów zaczyna od wyszukiwania wizualnego podczas swoich zakupów,
- 61% użytkowników uważa, że wyszukiwanie przy użyciu fotografii zwiększa wygodę podczas przeglądania produktów,
- 55% konsumentów twierdzi, że wyszukiwanie wizualne ma kluczowe znaczenie dla rozwoju ich stylu i smaku,
- 49% internautów przywiązuje się do produktów, które wcześniej zobaczą poprzez wyszukiwanie wizualne.
Autor tekstu: Anna Sroka
Źródło zdjęcia głównego: freepik.com, designed by natanaelginting
Komentarze: brak