Twitter potwierdza, że obecnie „eksperymentuje” z wprowadzeniem harmonogramu publikacji postów. Opcja może okazać się przydatna dla marketerów, którzy nie używają zewnętrznych narzędzi do planowania tweetów.
Jak to działa?
Jak widać nowa opcja – która zostanie udostępniona jedynie niektórym użytkownikom – pozwoli nie tylko przygotować tweeta, ale także zaplanować jego publikację, bez opuszczania okna tworzenia.
Poniżej szczegółowo przedstawiono ten proces. Po utworzeniu tweeta, w menu należy najechać na opcję z trzema kropkami po prawej stronie na dole listy.

Pojawia się tu wiersz „Zaplanuj tweet”, a następnie możliwość wprowadzenia daty i godziny, o której ma zostać on opublikowany. Istnieje także opcja wyboru strefy czasowej.

Czy nowa funkcja ma przyszłość?
Nowa opcja po raz pierwszy została zauważona przez eksperta ds. Inżynierii wstecznej – Jane Manchun Wong – już w sierpniu, więc nie jest niespodzianką informacja, że Twitter oficjalnie potwierdza testy.
Pod względem dostępności innych funkcji na platformie, dodanie harmonogramu, prawdopodobnie nie będzie znaczące. Z drugiej strony, przyda się podczas zarządzania swoimi tweetami w trakcie, gdy nie mamy dostępu do sieci. Może się okazać przydatne również w trakcie szybkiego reagowania na wydarzenia.
Na pierwsze wnioski, czy funkcja ta przyjęła się wśród użytkowników, musimy jeszcze poczekać. Nie wiadomo, kiedy funkcja pojawi się w aplikacji na iOS.
Autor tekstu: Paulina Grabara
Komentarze: brak