site logo
  • PRosta
    komunikacja
  • meandry
    marketingu
  • reklamówka
    pomysłów
  • medialne
    rozmaitości

  • o nas

  • współpraca

  • kontakt
Homepage > meandry marketingu > Planujesz ekspansję na rynki europejskie? Nie zapomnij o kampanii OOH
14.08.2023  |  Dodane przez Redakcja w meandry marketingu

Planujesz ekspansję na rynki europejskie? Nie zapomnij o kampanii OOH

andre-benz-LEikIOMSxfs-unsplash

Kampanie OOH to ważny element ekspansji firmy na rynki europejskie. Dobrze zaplanowane i przeprowadzone mogę okazać się pomocne w osiągnięciu satysfakcjonujących efektów rozwoju przedsiębiorstwa. Warto podkreślić, że zagraniczny rynek reklamy zewnętrznej różni się od tego polskiego. Dlaczego? Tam agencje OOH często zrzeszają się w stowarzyszenia, tym samym dbają o wspólne interesy. To tak zwana konsolidacja. Za naszą zachodnią granicą bardzo rozwinięta. W Polsce takie rozwiązanie jest dostępne, ale nie jest jeszcze standardem. W jaki sposób prowadzić kampanię na rynkach europejskich? Dlaczego warto pamiętać o kampaniach OOH?

Rozwój- w dzisiejszym świecie priorytet dla wielu przedsiębiorstw. Dla tych, którzy planują wejście na rynki europejskie, istnieją skuteczne działania marketingowe, które mogą pomóc w osiągnięciu celu. Jednym z nich jest wykorzystanie kampanii OOH jako skutecznego narzędzia reklamowego. Warto jednak pamiętać o kilku kwestiach, gdyż rynki reklamy zewnętrznej w Polsce i za granicą są po prostu inne.

Wspólne dobro- stowarzyszenia branżowe

Na rynkach zachodnioeuropejskich funkcjonują stowarzyszenia branżowe, które dbają o wspólne interesy i rozwój OOH. Opracowują i wprowadzają regulacje reklamy zewnętrznej oraz wytyczne dotyczące m.in. umiejscowienia komunikatów, ich wielkości, treści, czy przestrzegania zasad ochrony środowiska. Dzięki temu istnieją jasne reguły dotyczące funkcjonowania firm na rynku reklamy outdoorowej. To zapewnia spójność i profesjonalizm w branży.

 – Jasne wytyczne to dobre rozwiązanie. Dzięki temu firmy, które planują ekspansję na rynki europejskie wiedzą, w jaki sposób tworzyć reklamę i gdzie powinna ona trafiać – wyjaśnia Robert Dąbrowski, CEO Recevent. – Stowarzyszenia branżowe OOH pełnią również ważną rolę w reprezentowaniu interesów swoich członków wobec innych organów np. rządowych. Działają na rzecz opracowania odpowiednich  i spójnych przepisów.

Stowarzyszenia wspólnie dbają o jakość usług. Co ważne, zarządzanie najmem powierzchni reklamowych jest scentralizowane i zautomatyzowane, np. w Niemczech istnieje krajowa baza nośników.

– Przedsiębiorcy, którzy chcą wejść na rynki europejski powinni mieć świadomość tego, w jaki sposób funkcjonuje tam OOH i że istnieją wymogi przestrzegania ogólnie przyjętych zasad– dodaje Robert Dąbrowski, CEO Recevent.

Jednolite wytyczne – słowo klucz

Za granicą część krajów ma jednolite, spójne wytyczne dotyczące reklamy zewnętrznej. Inaczej jest w Polsce, tutaj obowiązuje ustawa krajobrazowa, która odcisnęła piętno w procesie tworzenia, a następnie umiejscowienia reklamy zewnętrznej.  

 – W naszym kraju istnieje ustawa krajobrazowa, która pozwala gminom na określenie zasad i warunków sytuowania reklamy w przestrzeni publicznej. Dlatego tak ciężko zaplanować i przeprowadzić skuteczną kampanię reklamową, ponieważ w różnych miejscach Polski mogą obowiązywać różne wytyczne dotyczące reklamy OOH – dodaje Dąbrowski.

Ważna rola standaryzacji

Co jeszcze warto wiedzieć o rynkach europejskich? Ważną rolę odgrywa tam standaryzacja, czyli zawężenie liczby formatów nośników do kilku. To  duże ułatwienie przy planowaniu i realizacji kampanii, np. w Niemczech stosuje się mniejsze niż w Polsce tablice o powierzchni 9 mkw. Ich format wynika z faktu, że są lokowane wewnątrz miejscowości i miast oraz przy drogach, po których samochody poruszają się z niewielką prędkością, w centrach nawet 30 km/h. Dzięki temu są po prostu bliżej odbiorców.

Wiele polskich przedsiębiorstw planuje poszerzenie swojej działalności na inne kraje europejskie. Przy planowaniu skutecznej i efektywnej ekspansji na rynki zagraniczne warto pamiętać o OOH. Co prawda rynki reklamy zewnętrznej w Polsce i Europie różnią się od siebie, jednak odpowiednio zaplanowana strategia marketingowa może być bardzo skuteczna. O czym warto pamiętać? Zachodnioeuropejskie państwa stawiają na ujednolicone formaty reklamy, posiadają jedną wspólną bazę nośników i ważną rolę odgrywają w nich stowarzyszenia, co przyczynia się do konsolidacji rynku reklamy zewnętrznej.  

Źródło zdjęcia głównego: Andre Benz / Unsplash

Europa kampania OOH OOH outdoor rynek europejski

Dodano przez Redakcja

Poprzedni wpisPowstał nowy spot reklamowy dla marki Pokemon
Pay for attention – optymalizacja kampanii reklamowej na podstawie uwagi użytkowników

Podobne wpisy:

  • jo-san-diego-ZO_tXe8Tinw-unsplash
    Wpływ reklamy OOH na małe biznesy. Jak wspiera wzrost lokalnych przedsiębiorstw?
  • joshua-earle-X_roZ7toBJY-unsplash
    7 powodów, dla których reklama zewnętrzna nadal jest ważna w erze cyfrowej

Komentarze: brak

Dołącz do dyskusji: zostaw komentarz. Kasuj komentarz

(will not be shared)


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

Najnowsze

  • Dyrektywa Omnibus a programy lojalnościowe. Jednak nie tak łatwo
  • CSR w branży reklamowej. Jakie działania powinny podejmować firmy?
  • Nowe narzędzie na YouTube. Platforma wprowadza wyszukiwanie piosenek poprzez nucenie

Newsletter

Medialna Perspektywa

Zobacz także:

Tagi

akcja społeczna badanie biznes Crash Mondays CSR e-commerce ekologia Facebook Google handel influencer marketing influencerzy Instagram kampania kampania edukacyjna kampania reklamowa kampania społeczna komunikacja konferencja koronawirus kryzys wizerunkowy LinkedIn marketing media Meta monitoring mediów nowość online Public Relations raport reklama sklep internetowy social media spot reklamowy sprzedaż sztuczna inteligencja TikTok trendy Twitter webinar współpraca wydarzenie YouTube zakupy święta

O nas

Medialna Perspektywa to portal poświęcony Public Relations, komunikacji w mediach, marketingowi
i mediom społecznościowym oraz reklamie.

Mapa strony

  • Strona główna
  • O nas
  • Kontakt
  • Współpraca
  • Regulamin strony
  • Blog
  • Newsletter

Tematy

  • meandry marketingu
  • medialne rozmaitości
  • PRosta komunikacja
  • reklamówka pomysłów
  • Uncategorized

Newsletter

Projekt i wykonanie Fabrykawww.com 2018 | Projekt logo: Karolina Romanow