Powstała spółka celowa, która będzie od teraz operatorem platformy ReachaBlogger łączącej marketerów i blogerów we wspólnych działaniach komunikacyjnych. Jak zapewniają managerowie, jest to naturalny krok w rozwoju platformy, która w ubiegłym roku osiągnęła już poziom ponad 700 tys. zł przychodów netto i z roku na rok dynamicznie się rozwija. Jest on związany także z planami ekspansji zagranicznej i z ewentualnym pozyskaniem inwestora finansowego.
Grupa Biuro Podróży Reklamy stworzyła spółkę celową Reach a Blogger Sp. z o.o. Sp. k., która z początkiem marca stała się operatorem influence marketingowej platformy ReachaBlogger. Funkcjonowanie platformy i jej zespół pracowników nie ulegają zmianom.
– Jest to kolejny, naturalny krok w rozwoju projektu. W zeszłym roku platforma ReachaBlogger kolejny rok z rzędu podwoiła przychody, które wyniosły już ponad 720 tys. zł Spodziewamy się, że 2019 r. będzie kolejnym rokiem dynamicznych wzrostów, co oznaczałoby, że przychody w tym roku znacznie przekroczą milion złotych. Za nami już prawie 10 tys. płatnych transakcji influencerskich, które przeszły przez platformę od początku jej funkcjonowania. W bazie mamy prawie 20 tys. zarejestrowanych kont z branży digital, a odwiedzalność miesięczna platformy to 25 tys. sesji miesięcznie. Uznaliśmy, że przy takiej skali biznesu przyszedł czas, by nasz projekt został wydzielony jako osobna spółka – mówi Robert Sosnowski, CVO w ReachaBlogger.
Obecnie trwają prace UX i graficzne nad wersją 3.0 platformy, która zostanie rozszerzona o szereg nowych funkcji – w planach spółki jest przede wszystkim pogłębienie możliwości analitycznych dla klientów platformy.
– Z wersją 3.0, w wersji anglojęzycznej, zamierzamy spróbować ekspansji na rynek globalny. I to też jeden z czynników decydujących o wydzieleniu ReachaBlogger do osobnej spółki. Obecnie zastanawiamy się czy tę ekspansję przeprowadzić organicznie, wyłącznie na własny koszt i ryzyko, czy pozyskać wsparcie finansowe, by działać szybciej i intensywniej. Ta kwestia nie jest jeszcze zamknięta, oczywiście jesteśmy otwarci na rozmowy ze wszelkimi partnerami zainteresowanymi zainwestowaniem w platformę – dodaje Robert Sosnowski.
Przychody ReachaBlogger, osiągnęły na koniec 2018 r. poziom 720 tys. zł netto, wobec 369 tys. zł netto w roku 2017 r. W piątym roku działalności do platformy dołączyło prawie 1,5 tys. nowych mediów i 4,5 tys. nowych użytkowników. W gronie aktywnych klientów w 2018 r. znaleźli się m.in. Allegro, Zalando czy ESKK, jak również domy mediowe i agencje reklamowe takie jak m.in. Starcom, Zenith Optimedia, Quantify, OX Media, Green Parrot.
ReachaBlogger to platforma, która ułatwia współpracę reklamodawców z blogerami. Marketerzy i agencje mogą na niej znaleźć blogerów, którzy wesprą ich akcje promocyjne. Z kolei blogerzy mogą przeglądać aktualne oferty i reagować na nie, zgłaszając swoją chęć udziału w konkretnej akcji.
Klientami platformy ReachaBlogger są marketerzy, agencje digital, domy mediowe, a także agencje PR, agencje SEO i firmy z branży e-commerce. W sumie za pomocą platformy, od początku jej powstania, wykonanych zostało już blisko 10 tys. transakcji. Od początku istnienia platformy już ponad 1,5 tys. twórców internetowych (głównie blogerów) zrealizowało na niej co najmniej jedną transakcję. Całkowita liczba użytkowników platformy osiągnęła na koniec roku 2018 poziom 6 tys. zarejestrowanych klientów, z czego ok. 10 proc. aktywnie dokonujących transakcji. Obecnie na platformie jest zarejestrowanych już ponad 6,5 tys. klientów.
Wszystkie blogi na platformie mają miesięcznie sumarycznie zasięg ponad 52 mln unikalnych użytkowników, a kanały socialowe ponad 37 mln followersów, fanów i subskrybentów.
W 2018 r. platforma zdobyła dwa wyróżnienia: nagrodę Polskiej Agencji Przedsiębiorczości 2018 za Innowacyjność w łączeniu Blogerów i Reklamodawców oraz certyfikat Przedsiębiorstwo Przyszłości.
Komentarze: brak