site logo
  • PRosta
    komunikacja
  • meandry
    marketingu
  • reklamówka
    pomysłów
  • medialne
    rozmaitości

  • o nas

  • współpraca

  • kontakt
Homepage > medialne rozmaitości > Podróżnicy odkrywają na nowo, co potrafi SMS
29.07.2019  |  Dodane przez Redakcja w medialne rozmaitości

Podróżnicy odkrywają na nowo, co potrafi SMS

Young urban professional man using smart phone. Businessman holding mobile smartphone using app texting sms message

Rodzice dostają powiadomienia prosto od opiekuna szkolnej wycieczki do Wietnamu. Autostopowicze przyjeżdżają na metę wyścigu z planem dodatkowych atrakcji w telefonie. Uczestnicy gry terenowej ruszają rozwiązywać zagadki w kilka sekund po ich wysłaniu. Co łączy te wyjazdy? Wszystkie udają się dzięki wiadomościom SMS.

Opublikowany przez Urząd Komunikacji Elektronicznej “Raport o stanie rynku telekomunikacyjnego w Polsce w 2018 r.” wskazuje, że ilość transmisji danych w mobilnym internecie wzrosła w 2018 r. w Polsce niemal aż o 47%. Jednocześnie odnotowano spadek liczby wysłanych SMS-ów o 5,5%, choć w roamingu wysłaliśmy ich o 24% więcej.

– Komunikatory pozwalają odpowiedzieć rozmówcy animowanym GIF-em, a media społecznościowe napisać do kilkuset znajomych naraz. Nic dziwnego, że codzienna komunikacja przenosi się do aplikacji. Ale właśnie dzięki temu traktujemy wiadomość wysłaną SMS-em jak coś pilnego i ważnego. Potwierdzają to stałe coroczne wzrosty wysłanych wiadomości przez nasz serwis. Większość SMS-ów odczytujemy w ciągu pięciu minut. Uchodzą za skuteczne, zwłaszcza za granicą, gdzie dostęp do internetu staje się problematyczny i nawet w krajach unijnych łatwo wyczerpać roamingowy limit. Dzięki temu SMS coraz chętniej wykorzystywany jest przy projektach podróżniczych, zwłaszcza tych angażujących większe grupy – zauważa Andrzej Ogonowski z SMSAPI.

Bądźmy w kontakcie 

Pokoleniu naszych rodziców musiał wystarczyć jeden kontrolny telefon od dzieci wysłanych na dwutygodniowe kolonie nad morze. Na szczęście technologia zmieniła sposób, w jaki podróżujemy, pozwalając wypuścić pociechy w szeroki świat. Nastoletni uczestnicy projektu Szkolna Ekspedycja właśnie wrócili z  wyjazdu do Wietnamu. Wcześniej uczniowie z gminy Pilchowice i Knurowa odwiedzili Malezję, Gruzję, Sri Lankę, byli też dwukrotnie w Indiach. Ich rodzice mogli codziennie śledzić pozycję grupy na mapie dzięki nadajnikowi GPS, a cykliczne informacje, co zwiedzała, otrzymywali SMS-em.

– Uczniowie ze Szkolnej Ekspedycji nie muszą sami wysyłać SMS-ów do domu. Wystarczy, że opiekun wycieczki skorzysta z naszej aplikacji mobilnej lub napisze na przypisany Szkolnej Ekspedycji numer odbiorczy, a wiadomość automatycznie roześle się do rodziców uczniów zapisanych na śledzenie wyprawy. Organizator dba o ich spokój, nie ponosząc przy tym dużych kosztów, gdy grupa podróżuje po miejscach, gdzie niełatwo o dostęp do internetu, a połączenia telefoniczne są drogie – wyjaśnia Andrzej Ogonowski.

źródło: materiały prasowe

– SMS-y wykorzystujemy na każdym etapie szykowania wyprawy. Gdy znajdziemy promocję lotniczą, to właśnie za jego pomocą rodzice poznają propozycję nowego kraju docelowego i mają godzinę, by podjąć decyzję co do wyjazdu – mówi Adam Ziaja organizator wyjazdów Szkolna Ekspedycja dla dzieci z gminy Pilchowice i Knurowa. – W trakcie ekspedycji dzięki SMS-om mamy kontakt z rodzicami uczestników, dyrekcjami szkół partnerskich i organizatorem wyjazdów. Są to krótkie informacje, gdzie jesteśmy, co robimy, jakie mamy plany na najbliższe dni. Są doskonałym rozwiązaniem, gdy chcemy szybko dotrzeć do grona konkretnych ludzi. Każdy ma telefon, ale nie każdy ma konto na Facebooku i jest tam cały czas zalogowany, a telefon nosimy prawie zawsze w kieszeni – dodaje.

W 160 znaków dookoła świata

Ponad tysiąc osób zebrało się pod koniec kwietnia w Poznaniu i wyruszyło autostopem do Czarnogóry. Nie był to spontaniczny zlot fanów taniego podróżowania, a organizowana po raz siódmy majówkowa impreza Wyścig Autostopem z Poznania z listą uczestników (limit 1 tys. uczestników został osiągnięty w zaledwie 6 godz.), bogatym pakietem startowym i atrakcjami na mecie nad Adriatykiem. Zanim kilkaset ścigających się par dotarło na miejsce, otrzymywały wiadomości zagrzewające do dalszej podróży. 

– Na wyścig obowiązuje rejestracja, dzięki czemu dysponujemy numerami telefonów uczestników. Za pomocą SMS-ów zapraszamy ich na spotkania integracyjne i informacyjne, gdzie opowiadamy, jak wygląda wyścig, co zabrać itd. Z kolei na kempingu, na mecie szykujemy dla autostopowiczów przez tydzień mnóstwo atrakcji. Uczestnicy często chodzą na plażę czy zwiedzają okolicę, dlatego informujemy ich SMS-owo np. o koncertach, które dziś będą się odbywać, aby nic nie przegapili – opowiada Michał Motyl z Addicted2fun. – Wiele z tych rzeczy można by zrobić np. za pomocą grupy na Facebooku, ale korzystanie z niej wymagałoby dostępu do internetu. W podróży zaś wiele osób wyłącza transmisję danych, aby oszczędzać baterię, a poza Unią Europejską także ze względu na koszty. Poza tym w mediach społecznościowych szybko robi się bałagan informacyjny, za to SMS-y przychodzą natychmiast i każdy ma potrzebną informację “w kieszeni”. Nasi autostopowicze lubią dostawać wiadomości na telefon, bo łatwo je odszukać, a dzięki nim są zawsze na bieżąco – mówi Michał Motyl. 

Krótkie wiadomości dostają również uczestnicy wypraw Ekspedycji Express. To integracyjne wyjazdy z elementami rywalizacji, które wymagają grupowego rozwiązywania zagadek i przemieszczania się, także poza granicami Polski. Kanał mobilny jest więc i tu najskuteczniejszą metodą kontaktu.

– Najciekawsza historia miała miejsce na Słowacji, w mieście Nitra. Wieczorem, po skończonym etapie gry, uczestnicy urządzili małą integrację na rynku. Przed godz. 20:00 przyszedł SMS z nowym zadaniem. Gracze musieli jak najszybciej odnaleźć drużyny, które posiadały otrzymaną wcześniej tabliczkę z taką samą literką jak oni. Na cichy rynek nagle wybiegło 180 osób i zaczęło do siebie krzyczeć. Słowacy nie mieli pojęcia co się dzieje, zrobił się straszny raban. Ktoś zadzwonił po policję w obawie przed atakiem bombowym, zamknięto nawet ulice prowadzące do rynku. Na szczęście sprawę szybko wyjaśniliśmy, ale nie spodziewaliśmy się takiego odzewu, klikając “Wyślij” w panelu. Taka potęga SMS-ów – opowiada Tomasz Pietruszka, założyciel firmy organizującej gry Ekspedycja Express.

Źródło zdjęcia głównego: freepik.com, designed by Dragana_Gordic

komunikacja podróż SMS

Dodano przez Redakcja

Poprzedni wpisZ aplikacją FaceApp sprawdzisz, jak będziesz wyglądał za kilkadziesiąt lat! Czy to bezpieczne?
Apel linii lotniczych KLM – podróżuj pociągiem. Kampania społeczna Fly Responsibility

Podobne wpisy:

  • firmbee-com-gcsNOsPEXfs-unsplash
    Trendy w komunikacji. Jak wykorzystują je marki?
  • creative-christians-HN6uXG7GzTE-unsplash
    Jak dotrzeć do pokolenia Alfa? Przez platformy, które tworzą społeczności

Komentarze: brak

Dołącz do dyskusji: zostaw komentarz. Kasuj komentarz

(will not be shared)

Najnowsze

  • DV Campaign Automator usprawni proces trafikowania kampanii w Google Campaign Manager 360
  • Kampania dla NewBalance w modelu TikTok Friendly Video Production
  • PUMA i Palomo Spain łączą siły, prezentując swobodne ujęcie kultury surfingu w stylu retro

Newsletter

Medialna Perspektywa

Zobacz także:

Tagi

akcja społeczna badanie biznes Crash Mondays CSR e-commerce ekologia Facebook Google handel influencer marketing influencerzy Instagram kampania kampania edukacyjna kampania reklamowa kampania społeczna komunikacja konferencja konkurs koronawirus kryzys wizerunkowy LinkedIn marketing media Meta monitoring mediów nowość online Public Relations raport reklama sklep internetowy social media spot reklamowy sprzedaż sztuczna inteligencja TikTok trendy Twitter współpraca wydarzenie YouTube zakupy święta

O nas

Medialna Perspektywa to portal poświęcony Public Relations, komunikacji w mediach, marketingowi
i mediom społecznościowym oraz reklamie.

Mapa strony

  • Strona główna
  • O nas
  • Kontakt
  • Współpraca
  • Regulamin strony
  • Blog
  • Newsletter

Tematy

  • meandry marketingu
  • medialne rozmaitości
  • PRosta komunikacja
  • reklamówka pomysłów
  • Uncategorized

Newsletter

Projekt i wykonanie Fabrykawww.com 2018 | Projekt logo: Karolina Romanow