site logo
  • PRosta
    komunikacja
  • meandry
    marketingu
  • reklamówka
    pomysłów
  • medialne
    rozmaitości

  • o nas

  • współpraca

  • kontakt
Homepage > meandry marketingu > Podsumowanie publikacji w social mediach i internecie w 2019
19.03.2020  |  Dodane przez Redakcja w meandry marketingu

Podsumowanie publikacji w social mediach i internecie w 2019

carlos-muza-hpjSkU2UYSU-unsplash

Newspoint przeanalizował wszystkie wpisy zebrane na przestrzeni całego 2019 roku, przez narzędzie do monitoringu mediów na najpopularniejszych w Polsce platformach społecznościowych oraz na portalach, blogach i forach. Zbadał je miesiąc po miesiącu, dzień po dniu, godzina po godzinie. 7 typów źródeł, 12 miesięcy, 120 118 209 rekordów.

Podsumowania roczne obrazują skalę i charakterystykę postowania na platformach społecznościowych oraz dokonujące się zmiany. Pokazują, jak to robią inni marketerzy – w tym nasi konkurenci. Czy wpisujemy się w trend rynkowy i średnie? Czy wrzucamy posty w podobnych dniach tygodnia i godzinach? Kiedy są szczyty pisania wpisów blogowych, udzielania się na forach, wrzucania artykułów na portalach i tworzenia postów na Facebooku, Instagramie, Twitterze czy wstawiania filmów na YouTube? Czy social media mają się dobrze? Przedstawiamy najświeższe wyniki.

Blogi

Analizując cały rok 2019 i polską blogosferę widzimy, że coraz mniej blogujemy. Nie jest to duża obniżka w skali roku, odnotowany został spadek rzędu 20%. Można być dobrej myśli, ponieważ masowe spadki z roku 2018 to już historia. Sytuacja wydaje się stabilizować. Nie wszyscy blogerzy masowo pouciekali do platform social mediowych.

Blogi 2019 – mapa wpisów

Najczęściej blogujemy w dniach roboczych w godzinach 12:00-22:00. W weekendy odpoczywamy od blogowania. Maksimum wypada na godzinę 21:00 i 13:00 w środy. Nieznacznie mniej pisze się we wtorki.

Blogi 2019 – rozkład tygodniowy
Blogi 2019 – rozkład godzinowy
Fora

Z badań wynika, że na forach internetowych bardzo często wrzucane są opinie na temat marek i produktów. W skali roku 2019 odnotowany został niewielki spadek udzielania się na forach. Maksimum przypadło na lipiec, a minimum na miesiąc grudzień.

Fora 2019 – mapa wpisów

Najczęściej na forach udzielamy się na początku tygodnia. Maksimum przypada na wtorki a potem nasza aktywność maleje aż do weekendu. Pierwszy szczyt godzinowy przypada na godzinę 12:00, potem ruch maleje do 17:00 i następnie odnotowujemy drugi szczyt o godzinie 21:00.

Fora 2019 – rozkład tygodniowy
Fora 2019 – rozkład godzinowy
Portale

Mapa pojawiania się nowych wpisów na portalach jest jednoznaczna. Dwukrotnie więcej wpisów jest wrzucanych w dni robocze, niż w sobotę czy niedzielę. Jaśniejsze kolory w dwóch prawych kolumnach pięknie obrazują ten stan. Jeśli chodzi o rekord miesiąca to takim był październik 2019.

Portale 2019 – mapa wpisów

Artykuły na portalach ukazują się niemal równomiernie od poniedziałku do piątku z maksimum we wtorki. Co ciekawe, czego można się było spodziewać, content ukazuje się do południa a nie wieczorami, jak to było na blogach i forach. Maksimum przypada w samo południe i aktywność ta zaczyna potem delikatnie spadać z godziny na godzinę.

Portale 2019 – rozkład tygodniowy
Portale 2019 – rozkład godzinowy
Facebook

Od miesięcy słyszy się w mediach, że użytkownicy korzystają coraz rzadziej i mniej aktywnie z Facebooka. Oczywiście chodzi o średnie korzystanie w skali rocznej. Dane Newspoint również potwierdzają taki spadek na przestrzeni całego 2019 roku. Nie są to wysokie liczby – 15%, a najniższy wynik odnotowano w grudniu. Pamiętać należy jednak, że to dane wpisów ogólnodostępnych. Nie można monitorować wpisów prywatnych i zamkniętych grup.

Facebook 2019 – mapa wpisów

Na Facebooku życie kwitnie w dni robocze, a w weekendy spada o dobre 20%. Może to pomysł na przedarcie się komunikatów marki do większej liczby odbiorców właśnie w soboty i niedziele? Nie zaszkodzi przetestować. Statystyczne maksimum wpisów przypada na wtorek. Godzinowo ruch eksploduje już od 10:00 rano z maksimum o godzinie 21:00.

Facebook 2019 – rozkład tygodniowy
Facebook 2019 – rozkład godzinowy
Twitter

Aktywność na Twitterze rośnie z miesiąca na miesiąc i platforma ta zyskuje w Polsce na popularności. Maksimum wpisów odnotowaliśmy w październiku i było ich prawie 50% więcej niż na samym początku roku 2019.

Twitter 2019 – mapa wpisów

Twittowanie zaczyna się od 9:00 rano i rośnie stopniowo aż do godziny 22:00. Najwięcej „ćwierkamy” w dni robocze z maksimum we wtorki, a najsłabszym dniem w tym kontekście jest sobota.

Twitter 2019 – rozkład tygodniowy
Twitter 2019 – rozkład godzinowy
Instagram

Analizowane były wpisy z kont biznesowych, ale niestety mało kto wie, czy ma konto biznesowe, i że tylko wtedy można dać się indeksować systemom zbierającym dane. Nawet influencerzy z tych wyższych półek z tysiącami fanów nie przekształcili swoich kont na biznesowy typ. Zachęcamy tym samym wszystkich, którzy chcą być monitorowani narzędziami typu Newspoint, aby dopilnować, czy konto na Instagramie jest kontem biznesowym.

Instagram 2019 – mapa wpisów

Dane z Instagrama są na tyle ciekawe, że maksimum postowania wypada na czwartek, ale pozostałe dni, z wyjątkiem soboty, są równie wysoko wykorzystywane (także niedziela) do wrzucania postów, zdjęć i filmików. Godzinowo wygląda to tak, że szczyt przypada na wieczór na 21:00 i 22:00.

Instagram 2019 – rozkład tygodniowy
Instagram 2019 – rozkład godzinowy
YouTube

YouTube ma się dobrze. Mniej filmów wrzucane było jedynie w okresie czerwiec – lipiecm, a maksimum odnotowaliśmy na koniec roku w grudniu 2019.

YouTube 2019 – mapa wpisów

Najczęściej filmy są wrzucane na platformę w poniedziałki i niedziele, a najrzadziej w soboty. Ciekawy akcent – niespotykany w pozostałych źródłach – odnotowany został w aspekcie godzinowym. Nie rano, nie godziny późnonocne, a środek dnia pracy i szczyt pomiędzy 15:00 a 20:00 to jeden wielki i szeroki pik w dodawaniu filmów na YouTube.

YouTube 2019 – rozkład tygodniowy
YouTube 2019 – rozkład godzinowy

Mamy nadzieję, że zebrane analizy przyczynią się do uzyskania większych zasięgów i konwersji z działań komunikacyjnych prowadzonych w internecie i social media 🙂

Autor tekstu: Robert Sadowski – Digital Marketing Manager, Newspoint

O autorze:
Magister matematyki Uniwersytetu Warszawskiego. Ukończył również studia podyplomowe z zakresu rynku kapitałowego i analizy finansowej oraz strategii marketingowej. Pracownik Instytutu Matematycznego PAN. W 2000 roku rozpoczął swoją przygodę z e-biznesem od firmy CV-Online zajmującej się rekrutacją personelu online. Następnie przez 13 lat pracował, jako e-Marketing Manager oraz Marketing Automation Manager w Netsprint S.A. Od 2017 w monitoringu mediów Newspoint.

Pasjonat e-marketingu a szczególnie e-mailingu, web analityki, content marketingu, SEO i SEM oraz autor wielu artykułów i raportów z tej tematyki. Prywatnie miłośnik drzew oraz ogrodów. Zapalony brydżysta (posiada tytuł Mistrza Krajowego i gra w II lidze) oraz kolarz. Prowadzi bloga o ogrodach oraz hobbystyczny serwis www.drzewapolski.pl.

Źródło zdjęcia głównego: Carlos Muza/Unsplash

blogi Facebook Instagram monitorowanie internetu podsumowanie portale Twitter YouTube

Dodano przez Redakcja

Poprzedni wpisMarki na TikToku, czyli sposób na budowanie relacji z pokoleniem Z
Provident z nową, rodzinną reklamą „Pożyczki wynajmowanej”

Podobne wpisy:

  • john-tuesday-8c6iJMh80BI-unsplash
    Instagram nadal sprzedaje, ale teraz „ramię w ramię” z TikTokiem. Najnowsze wyniki raportu na temat rynku influencerskiego w Polsce
  • alexander-shatov-mr4JG4SYOF8-unsplash
    6 cyfrowych trendów na 2023 rok

Komentarze: brak

Dołącz do dyskusji: zostaw komentarz. Kasuj komentarz

(will not be shared)

Najnowsze

  • DV Campaign Automator usprawni proces trafikowania kampanii w Google Campaign Manager 360
  • Kampania dla NewBalance w modelu TikTok Friendly Video Production
  • PUMA i Palomo Spain łączą siły, prezentując swobodne ujęcie kultury surfingu w stylu retro

Newsletter

Medialna Perspektywa

Zobacz także:

Tagi

akcja społeczna badanie biznes Crash Mondays CSR e-commerce ekologia Facebook Google handel influencer marketing influencerzy Instagram kampania kampania edukacyjna kampania reklamowa kampania społeczna komunikacja konferencja konkurs koronawirus kryzys wizerunkowy LinkedIn marketing media Meta monitoring mediów nowość online Public Relations raport reklama sklep internetowy social media spot reklamowy sprzedaż sztuczna inteligencja TikTok trendy Twitter współpraca wydarzenie YouTube zakupy święta

O nas

Medialna Perspektywa to portal poświęcony Public Relations, komunikacji w mediach, marketingowi
i mediom społecznościowym oraz reklamie.

Mapa strony

  • Strona główna
  • O nas
  • Kontakt
  • Współpraca
  • Regulamin strony
  • Blog
  • Newsletter

Tematy

  • meandry marketingu
  • medialne rozmaitości
  • PRosta komunikacja
  • reklamówka pomysłów
  • Uncategorized

Newsletter

Projekt i wykonanie Fabrykawww.com 2018 | Projekt logo: Karolina Romanow